ATI Radeon 8500 heeft dat zin op 'n TFT???

Pagina: 1
Acties:

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Hej makkers

Was van plan om z'n Ati radeon 8500 te kopen. Maar heeft dat zin op m'n TFT .. Zal ik er op vooruit gaan??. Of moet ik gewoon m'n v7700 houden???

Tubes....It's what make music music!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ondanks dat de Radeon8500 lekker snel is ( volgens mij :P ), zou ik gewoon je Geforce2 GTS houden...

Op 1024x768 (of wat is de resolutie van je TFT?) is het verschil niet zo denderend groot, dat je meteen iets van €270 moet uitgeven aan een nieuwe videokaart... de extra features als Pixel Shader e.d. zijn wel leuk, maar echt niet al dat geld waard :)

Verwijderd

koop eerst maar een AMD XP en moederbordje :)

Verwijderd

Als je een digitale TFT monitor hebt met DVI dan heeft het wel zin, de ati radeon 8500 heeft namelijk zo'n DVI uitgang die tevens als analoog kan worden gebruikt.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Op donderdag 07 februari 2002 14:27 schreef computeraap het volgende:
Als je een digitale TFT monitor hebt met DVI dan heeft het wel zin, de ati radeon 8500 heeft namelijk zo'n DVI uitgang die tevens als analoog kan worden gebruikt.
Precies, ik draai 1600x1200 analoog en ruil mijn GF3 dus in voor een GF4 met DVI.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
hoe bedoel je analoog??..heb geen DVI op m'n TFT, kan ik dan toch gebruik maken van die connector??
Op donderdag 07 februari 2002 14:27 schreef computeraap het volgende:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 07 februari 2002 14:35 schreef silitek het volgende:
hoe bedoel je analoog??..heb geen DVI op m'n TFT, kan ik dan toch gebruik maken van die connector??
[..]
Zit er alleen maar zo'n 15 pins connector op?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ja d-sub, zit een converter bij je ati kaart voor als je 2 monitoren wilt gebruiken en anders kun je hem gewoon op de "normale" vga uitgang aansluiten. DVI heeft juist vele voordelen ten opzichte van D-SUB, mits je monitor het ondersteund.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
nee, hou het wel bij INTEL..laaste upgrade( is nog een beetje duur) de pIII 1.4 512 cache rock je zo naar 1.6. Loop zeker zo snel als XP
Op donderdag 07 februari 2002 14:19 schreef Metal-Kool4 het volgende:
koop eerst maar een AMD XP en moederbordje :)

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
yep!!
Op donderdag 07 februari 2002 14:36 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Zit er alleen maar zo'n 15 pins connector op?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb niets toe te voegen aan de vraag van de topicstarter, maar heb wel een andere opmerking.
Op donderdag 07 februari 2002 14:38 schreef silitek het volgende:
nee, hou het wel bij INTEL..laaste upgrade( is nog een beetje duur) de pIII 1.4 512 cache rock je zo naar 1.6. Loop zeker zo snel als XP
[..]
Dit is verder compleet OFF-TOPIC en derhalve NIET belangrijk! De opmerking van Metal-Kool4 was ook absoluut overbodig...

Maak hier niet (weer?) een Intel-vs-AMD flamewar van, zou zo zonde zijn :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 07 februari 2002 14:39 schreef silitek het volgende:
yep!!
[..]
Jammer...dan zul je er voor de 2D niet zoveel mee opschieten denk ik. Het is namelijk zo, op de videokaart zit een D/A converter om het digitale computer signaal om te zetten naar analoog signaal voor een oud beeldscherm (CRT). Een LCD scherm is echter al digitaal en bevat dan ook een A/D converter om het analoge beeld wat de videokaart uitspuwt weer digitaal te maken. Een overbodige slag dus, eerst wordt het signaal analoog gemaakt, en in je scherm weer digitaal. Met een DVI connector wordt die stap overgeslagen en krijgt je LCD scherm meteen digitaal signaal en hoeft het scherm het ook niet meer om te zetten, en hoe minder omzetten, hoe beter de kwaliteit.

Wellicht zou de 2D er met deze kaart al een stukje op vooruitgaan omdat de 2D van de R8500 voor zover ik weet iets beter is dan van een GF2, maar dat is het geld nog niet waard. Als het gaat om prestatie, dat zul je met de huidige games nog niet merken (of je moet zo iemand zijn die per se 400fps moet hebben en voor wie 300 fps te weinig is (BS dus)). Ik zou nog een jaartje wachten en dan een tegen die tijd weer veel snellere kaart kopen...dan merk je er veel meer van...

En ik weet niet wat je nog meer met je comp doet, maar als je nog meer doet behalve games en op tweakers rondhangen kun je misschien ook een nieuwe cpu/mobo overwegen.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Idd DVI roeleerd grote tijd :)
Heb nu een 17,4" TFT met DVI en dat is echt een heel stuk mooier als analoog.
Bovendien is analoog ook trager en breekt het beeld op waarneer je snel beweegt.

Powered bij meergranenbrood.

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
was absoluut niet om te flamen. Of het helemaal off-topic is weet ik zo net nog niet..het feit is dat deze prog er komt is zeker. Stel ik het anders, heeft het zin een Ati radeon 8500 te kopen met betrekking tot nieuwe prog in het heden??..
Op donderdag 07 februari 2002 14:41 schreef Knakker het volgende:
Ik heb niets toe te voegen aan de vraag van de topicstarter, maar heb wel een andere opmerking.
[..]

Dit is verder compleet OFF-TOPIC en derhalve NIET belangrijk! De opmerking van Metal-Kool4 was ook absoluut overbodig...

Maak hier niet (weer?) een Intel-vs-AMD flamewar van, zou zo zonde zijn :)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:45 schreef picobyte het volgende:
Idd DVI roeleerd grote tijd :)
Heb nu een 17,4" TFT met DVI en dat is echt een heel stuk mooier als analoog.
Bovendien is analoog ook trager en breekt het beeld op waarneer je snel beweegt.
Een CRT monitor is echt niet trager dan een TFT monitor hoor, het is bijna uitzondering dat een TFT monitor geen "Ghosting" heeft wat een CRT monitor toch echt nooit heeft (tenminste ik heb het nog nooit gezien).

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 07 februari 2002 14:46 schreef silitek het volgende:
was absoluut niet om te flamen. Of het helemaal off-topic is weet ik zo net nog niet..het feit is dat deze prog er komt is zeker. Stel ik het anders, heeft het zin een Ati radeon 8500 te kopen met betrekking tot nieuwe prog in het heden??..
[..]
Zie mijn reactie hierboven...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 07 februari 2002 14:47 schreef computeraap het volgende:

[..]

Een CRT monitor is echt niet trager dan een TFT monitor hoor, het is bijna uitzondering dat een TFT monitor geen "Ghosting" heeft wat een CRT monitor toch echt nooit heeft (tenminste ik heb het nog nooit gezien).
Oudere schermen wel... maar dan heb ik het over een 14" CRT die van wit op zwart springt ;)

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
bedankt, erg duidelijk antwoord. Daar heb ik wat aan. Dat m'n scherm geen DVI heeft, is erg spijtig. Maar had deze dan ook helemaal niet duur gekocht. Hou het dan verlopig op m'n huidige configuratie, op die prog na dan. Is denk ik toch niet zo slecht Hieronder ff een pic van dit scherm

http://httpd.chello.nl/~l.vanbeek1/
Op donderdag 07 februari 2002 14:45 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Jammer...dan zul je er voor de 2D niet zoveel mee opschieten denk ik. Het is namelijk zo, op de videokaart zit een D/A converter om het digitale computer signaal om te zetten naar analoog signaal voor een oud beeldscherm (CRT). Een LCD scherm is echter al digitaal en bevat dan ook een A/D converter om het analoge beeld wat de videokaart uitspuwt weer digitaal te maken. Een overbodige slag dus, eerst wordt het signaal analoog gemaakt, en in je scherm weer digitaal. Met een DVI connector wordt die stap overgeslagen en krijgt je LCD scherm meteen digitaal signaal en hoeft het scherm het ook niet meer om te zetten, en hoe minder omzetten, hoe beter de kwaliteit.

Wellicht zou de 2D er met deze kaart al een stukje op vooruitgaan omdat de 2D van de R8500 voor zover ik weet iets beter is dan van een GF2, maar dat is het geld nog niet waard. Als het gaat om prestatie, dat zul je met de huidige games nog niet merken (of je moet zo iemand zijn die per se 400fps moet hebben en voor wie 300 fps te weinig is (BS dus)). Ik zou nog een jaartje wachten en dan een tegen die tijd weer veel snellere kaart kopen...dan merk je er veel meer van...

En ik weet niet wat je nog meer met je comp doet, maar als je nog meer doet behalve games en op tweakers rondhangen kun je misschien ook een nieuwe cpu/mobo overwegen.

Pagina: 1