19" rack vraag, U en HE

Pagina: 1
Acties:
  • 2.925 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28592

Topicstarter
Wat is nou het verschil tussen HE en U? Ik heb een 4U serverkast, en die wil ik in een rack hangen, samen met mijn 19" mengpaneeltje, en in de toekomst wellicht nog wat 19" apparatuur. Nou zie ik bij www.thoman.de een aantal 19" racks, allemaal 10U, maar varierend van 10HE tot 30HE. Uitgaande van HE=Hoogte Eenheid (hoeveel is 1 HE trouwens in centimeters?): wat is U dan voor een maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28095

Zou eigenlijk zeggen dat het hetzelfde is. U is van Unit. Vertaald is dat eenheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 14:15 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Zou eigenlijk zeggen dat het hetzelfde is. U is van Unit. Vertaald is dat eenheid....
Ja dat dacht ik dus ook maar waarom adverteren ze dan met een 10U kast van 30 HE??? Toen ik dat las snapte ik het dus niet meer... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaos
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03-2020

Kaos

De Mac Mackie

Dimensions in accordance to DIN 41494-1 (IEC 60297):
Width: 1 HP = 5.08 mm (0.20")
Height: 1 U = 44.45 mm (1.750")
(In Europa often HE instead of U is used as well as TE is used instead of HP.)

U is van unit idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Dan is 10U dus de breedte (van de kast, zonder de frontplaat) en de hoogte tussen 10 en 30HE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als ik het nu goed begrijp is 10U gelijk aan 17" ? (twee oren van ieder 1" vallen buiten die breedte neem ik aan)

edit:

als ik de waarden die Kaos doorgeeft doorreken (moeilûk man) kom ik op 17,5 inch dus dat klopt wel aardig idd. dan zal het wel kloppen. Ik ben wederom een gelukkig man, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaos
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03-2020

Kaos

De Mac Mackie

Op donderdag 07 februari 2002 14:31 schreef NorthernLightX het volgende:
Dus als ik het nu goed begrijp is 10U gelijk aan 17" ? (twee oren van ieder 1" vallen buiten die breedte neem ik aan)

edit:

als ik de waarden die Kaos doorgeeft doorreken (moeilûk man) kom ik op 17,5 inch dus dat klopt wel aardig idd. dan zal het wel kloppen. Ik ben wederom een gelukkig man, dank.
Niet helemaal denk ik. Een 19 inch rack is gewoon 19 inch in de breedte. Dus van het linker gaatje naar de rechter. Die 44.45 mm (1.750") (U/HE hoogte) Is dus van onder naar boven op de frontpanel. (nagemeten net :) ) Misschien dat dit regeltje iedereen in de war bracht (Width: 1 HP = 5.08 mm (0.20")) Weet ook ff niet wat ze daarmee bedoelen (heb het ook ergens maar vandaan geplukt)

Maar dan nog is het raar met die 10U/30HE. Heb je misschien linkje?

[edit] tis trouwens niet van gaatje tot gaatje maar dat stukje naast dat gaatje ook. maar is niet belangrijk)

[edit2] zie trouwens niks raars hoor bij thomann. Kijk dit bijvoorbeeld: http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-142748.html?ARTTEXTSPRACHE=D&WAEHRUNG=DM&PRL=

30 HE hoog. BxHxD: 52 x 139 x 40,5 cm
19" = 48,26cm dus klopt (om iets in rack te plaatsen is natuurlijk 19" maar rack zelf is iets breder vandaar in dit geval 52cm)
1U/HE = 4.45 cm (x 30 = 135 ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 14:57 schreef Kaos het volgende:

[..]

Niet helemaal denk ik. Een 19 inch rack is gewoon 19 inch in de breedte. Dus van het linker gaatje naar de rechter. Die 44.45 mm (1.750") (U/HE hoogte) Is dus van onder naar boven op de frontpanel. (nagemeten net :) ) Misschien dat dit regeltje iedereen in de war bracht (Width: 1 HP = 5.08 mm (0.20")) Weet ook ff niet wat ze daarmee bedoelen (heb het ook ergens maar vandaan geplukt)

Maar dan nog is het raar met die 10U/30HE. Heb je misschien linkje?

[edit] tis trouwens niet van gaatje tot gaatje maar dat stukje naast dat gaatje ook. maar is niet belangrijk)

[edit2] zie trouwens niks raars hoor bij thomann. Kijk dit bijvoorbeeld: http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-142748.html?ARTTEXTSPRACHE=D&WAEHRUNG=DM&PRL=

30 HE hoog. BxHxD: 52 x 139 x 40,5 cm
19" = 48,26cm dus klopt (om iets in rack te plaatsen is natuurlijk 19" maar rack zelf is iets breder vandaar in dit geval 52cm)
1U/HE = 4.45 cm (x 30 = 135 ongeveer)
Nou, ik keek dus op deze pagina omdat ik beter Engels lees dan Duits: http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-142746.html?ARTTEXTSPRACHE=E&WAEHRUNG=GBP&PRL=GB en daat staat dus echt 10U server rack van 16HE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

10U = 10HE |:(

'U' en 'HE' staan allebei voor hetzelfde en worden door elkaar gebruikt. (wel erg verwarrend) :{

Als je bijvoorbeel een apparaat van 2 HE koopt en een kist van 10U dan passen er 5 van die apparaten in. Die kisten zijn altijd 19" breed, anders past nl je 19" apparatuur er niet in. ;)

Ik hoop dat het zo duidelijk is... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 18:10 schreef Oeloe het volgende:
10U = 10HE |:(

'U' en 'HE' staan allebei voor hetzelfde en worden door elkaar gebruikt. (wel erg verwarrend) :{

Als je bijvoorbeel een apparaat van 2 HE koopt en een kist van 10U dan passen er 5 van die apparaten in. Die kisten zijn altijd 19" breed, anders past nl je 19" apparatuur er niet in. ;)

Ik hoop dat het zo duidelijk is... *D
Vriendelijke vriend,

alles wat je hierboven vertelt staat al in de eerdere posts. Als je even op mijn linkje had geklikt zie je staan dat in de adverteintie van het rack wordt beweerd dat het rack zowel 10U als 16HE is. Tevens worden de 20HE en 30 HE racks in hun respectievelijke advertentie ook vergezeld van de claim 10U, vandaar mijn verwarring.

Ik ben nu zover dat ik denk dat de beste Duitser zijn Engelse advertentie bij de 10U racks die hij ook verkoopt via copy/pasta ook bij de overige racks heeft neergezet, en vervolgens alleen de titels heeft aangepast. Gewoon een druk/zetfout dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op vrijdag 08 februari 2002 09:20 schreef NorthernLightX het volgende:
Vriendelijke vriend,

alles wat je hierboven vertelt staat al in de eerdere posts. Als je even op mijn linkje had geklikt zie je staan dat in de adverteintie van het rack wordt beweerd dat het rack zowel 10U als 16HE is. Tevens worden de 20HE en 30 HE racks in hun respectievelijke advertentie ook vergezeld van de claim 10U, vandaar mijn verwarring.

Ik ben nu zover dat ik denk dat de beste Duitser zijn Engelse advertentie bij de 10U racks die hij ook verkoopt via copy/pasta ook bij de overige racks heeft neergezet, en vervolgens alleen de titels heeft aangepast. Gewoon een druk/zetfout dus. :+
Als ik het plaatje eens goed bekijk, dan past mijn basversterker (19", 2U) daar wel 8 keer in. Misschien een tiepvauwd ofzo? Of een of ander marketingverhaal ofzo (verkopertje die site bouwt en niks weet)?

Voor zover ik weet zijn U en HE hetzelfde, overigens. Hoewel ik me daar niet dagelijks mee bezig houd. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
koel, kan ik ook mijn servers in hangen... ventilator erachter....

Afbeeldingslocatie: http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/142746.jpg

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 11:28 schreef axis het volgende:
koel, kan ik ook mijn servers in hangen... ventilator erachter....

[afbeelding]
Ik wil er inderdaad ook 2 4U servers in hangen, en een mengpaneeltje en de 19" module van de WaMi rack... ik zie allen even niet zo snel hoe het gewicht van zo'n serverkast wordt opgevangen... ga ik achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-142745.html?ARTTEXTSPRACHE=E&WAEHRUNG=GBP&PRL=GB

Hier zie ik iets van een rail voor de achterkant van een rack, misschien is dit om zware apparaten (zoals een 4U serverkast) mee op te hangen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 23:35
Ik denk dat er inderdaad een tikfout is gemaakt. Of ze hebben er de diepte mee aan willen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 08:41
22 jaar later... er is nu een Wikipedia-pagina die uitlegt dat HE staat voor "Höheneinheit":

Wikipedia: H – Wikipedia

HE = U = RU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:05
En dat maakt het de moeite waard om dit topic te kicken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Daar gaan we inderdaad niet meer op door. Bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.