Toon posts:

[OC] Voltmod doet niks?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op mijn Gigabyte GA-7IXE4 een voltmod aan het zetten. De chip die het voltage regelt is een HIP6302 chip.

Ik heb ook nog info gezocht in DIT topic, waarin iemand dat doet met een Gigabyte GA-7DXR moederboard met een HIP6301 chip.

als ik bij mijn chipje pootje 10 met aarde verbindt met een 100 KOhm potmeter ertussen, dan gebeurt er niks (ik kon niet ontdekken wat pootje 1 is, dus ik heb gegokt dat op mijn en die andere chip de opdruk dezelfde kant opstaat.)

Als ik de weerstand meet tussen pootje en aarde dan is dat tussen de 80 en de 4 KOhm geweest, maar het voltage bleef maar 1.850V. op een geunlockte duron 700.

wat doe ik fout? of wat is precies de werking van mijn pootje 10 en pootje 7? want daar doet de persoon in dat andere forum ook iets mee...

(ik heb helaas geen foto gemaakt van weerstandje op mijn mobo, ik kan wel een foto maken van die HIP6302 chip, misschien dat jullie kunnen ontdekken wat pinnetje #10 is)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op donderdag 07 februari 2002 14:00 schreef K-Mile het volgende:
Ik ben op mijn Gigabyte GA-7IXE4 een voltmod aan het zetten. De chip die het voltage regelt is een HIP6302 chip.

Ik heb ook nog info gezocht in DIT topic, waarin iemand dat doet met een Gigabyte GA-7DXR moederboard met een HIP6301 chip.

als ik bij mijn chipje pootje 10 met aarde verbindt met een 100 KOhm potmeter ertussen, dan gebeurt er niks (ik kon niet ontdekken wat pootje 1 is, dus ik heb gegokt dat op mijn en die andere chip de opdruk dezelfde kant opstaat.)

Als ik de weerstand meet tussen pootje en aarde dan is dat tussen de 80 en de 4 KOhm geweest, maar het voltage bleef maar 1.850V. op een geunlockte duron 700.

wat doe ik fout? of wat is precies de werking van mijn pootje 10 en pootje 7? want daar doet de persoon in dat andere forum ook iets mee...

(ik heb helaas geen foto gemaakt van weerstandje op mijn mobo, ik kan wel een foto maken van die HIP6302 chip, misschien dat jullie kunnen ontdekken wat pinnetje #10 is)
je gebruikt het verkeerde pootje.

de eerste mod is pootje 7.

potmeter tussen pootje 7 en aarde. geeft een max voltage van 2.1 volt.

de TWEEDE mod moet op pootje 10, deze mod stelt je instaat om verder te gaan tot max 3v geloof ik.
als je een voltage hoger dan 2.1 volt wil dan pas moet je pootje 10 gebruiken.

ik zal ff een plaatje zoeken van die hip6302 chip met daarop de pincount op een footootje.

/edit niet een duidelijk fototje gevonden maar..
code:
1
2
3
4
5
6
7
pootje 11   --> |________| <---- pootje 20
            |txt op  |
            |_chip___|
            ||||||||||
            ^     ^
            |     |
          pootje 1   pootje 10

er moets iets van een rondje of een andere marker staan op de chip wat pootje 1 aangeeft.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik heb maar 16 pootjes hoor... en er is GEEN rondje/hoekje eruit..

maaruh, thanx voor dat pootje 7, dat is een hele goede verklaring...

jammer is alleen dat door dat vekeerde pootje m'n mobo vastloopt bij POST, maar hij heeft het ookal 3 dagen gedaan, dus permanente beschadigingen kunnen het niet geweest zijn (hoop ik :))

naja, als blijkt dat 1.850V te weinig is om voorbij de POST te komen, soldeer ik ff op pootje 7 dat potmetertje, en zet ik hem op 30KOhm oid, dan moet ie er wel doorheen komen....

ik ben ervan uitgegaan dat pootje 1 die linksonder is, als je de text kan lezen. dus zoals op jouw plaatje, maar dan met maar 8 pootjes per kant

edit: AARGH, dat heb ik idd gewoon verkeerd gelezen |:(, ik heb een papiertje gevonden waarop ik een tekening had gemaakt met de potmeter op pootje 7, dus ik heb bij het nog eens doorlezen van dat topic gewoon de pootjes door elkaar gehaald |:(

damn... :(

als me mobo naar de tyfus is, dan krijg ik een AOpen AK77Pro :), dan meteen maar weer ff aan het solderen slaan >:) (je blijft een tweaker... :7)