Toon posts:

illegal operator blabla in Illustrator bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik had vanochtend dus een logo gemaakt in Illustrator en gewoon ff opgeslagen als .ai bestand
nu wou ik er verder mee dus ik open hem en dan krijg ik opeens een error dat er een illegal operator ofzo inzit en dan opent ie hem wel maar laat niets zien..
volgens mij heb ik dit welles eerder gehad en toen was het op te lossen maar ik ben vergeten hoe dus kan iemand me helpen want zo kan ik er nix meer mee ;(

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Zit je in een netwerk of niet ? Heb problemen gehad met het wegschrijven en openen op een Windows2000 Server Network drive.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

willem169: heb je dat uiteindelijk op weten te lossen?
We hebben het hier namelijk ook regelmatig en nog niet echt een auflösung voor gevonden.

En dan maakt het bij Illustrator nog niet zoveel uit; met Flash ben je echt de l*l, je kunt helemaal niets meer; moet je alles gaan copy/pasten in een nieuwe movie :( |:(

www.jurgroessen.nl

• Willem
Op willem169's verjaardag schreef Hangloozz het volgende:
willem169: heb je dat uiteindelijk op weten te lossen?
We hebben het hier namelijk ook regelmatig en nog niet echt een auflösung voor gevonden.
Ja, dat heb ik uiteindelijk weten op te lossen.
Kan het topic niet meer terug vinden, maar heb de pics van de post nog wel *D
Wie wat bewaart die heeft wat

Het was zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/locked.gif

En als ik dan op de server bij de file properties ging kijken kreeg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/locked-02.gif

En om het op te lossen heb ik dit gedaan:
(Vage tekens gedelete, en "Everyone" alle rechten gegeven)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/locked-03.gif

Dit was trouwens op een Windows2000 Server.
HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit wel op een netwerkje maar dat heeft er denk niets mee te maken want kheb een gewoon op de lokale harde schijf opgeslagen en van geopend weer en in windows xp dus...

• Willem
Probeer anders even schijfcontrole, of beter nog, Norton Utilites over je harddisc en daarna defrag of Speed Disk. Kijken of de file niet beschadigd is... en als dat wel zo is moet je opnieuw beginnen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
hm vaag ja
bij andere illustrator bestanden heb ik geen enkel probleem
vorige keer dat ik ook zoiets had was het omdat er een watermerk ofzo verkeerd in was gedaan ofzo, kweenie meer, toen liep ik beetje te kloten :) maar nu heb ik nix vreemds gedaan ofzo dus....supervaag
tis iets van een effect ofzo dat een fout heeft ofzo...heel raar....

hiero is complete error, maakt het denk wat duidelijker want volgens mij is het geen beschadiging van het bestand of iets met het bestand/netwerk ofzo maar echt iets in illustrator :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famroza/error.gif

overigens geeft ie bij het venstertje waarin je kan bladeren om files te open bij het voorbeeld wel gwoon het logo goed af zoals ie is...dus hij is er nog wel :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kick deze nog maar ff omhoog want volgens mij heeft niemand mijn laatste reply gelezen die het probleem toch een stuk duidelijker maakt, want het is nog niet opgelost :(

• Willem
OK, effex, je kunt dus in principe de file nog wel openen en editen? Dan zou ik 'em even copy-pasten in een nieuwe image, en dan die oude wegniften. :)

Verwijderd

Topicstarter
neen ik kan hem dus wel openen maar dan laat hij het logo niet zien :( alleen een wit/leeg scherm gwoon...
ik kan hem wel in photoshop gewoon openen en dan als eps opslaan en weer in illustrator openen maara dan is het geen vector meer dus :(

• Willem
effex:
neen ik kan hem dus wel openen maar dan laat hij het logo niet zien :( alleen een wit/leeg scherm gwoon...
ik kan hem wel in photoshop gewoon openen en dan als eps opslaan en weer in illustrator openen maara dan is het geen vector meer dus :(
Je kunt ook doen Export > Paths to Illustrator...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan pakt ie de documentrand gwoon en heb je nog steeds geen scalable vectorformaat..
je kan dat hele ding/vierkant wel scalen dan maar dan wordt ie gwoon lelijk
je hebt geen contouren om je tekst en figuren :(

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-12-2025
ik weet adt het topic erg oud is maar ik heb dit probleem nu ook alleen dan open ik de tekeningen met illustrator cs2 en open ze vanaf het netwerk, als ik ze dan open krijg ik deze error ook.
als ik de tekeningen eerst van het netwerk lokaal opsla dan kan ik de tekeningen wel openen:S erg vaag. heeft iemand dit probleem hier ook gehad? zo ja .. zou het erg fijn zijn als hier een oplossingen voor gevonden zou worden..

groetjes ruben
Pagina: 1