@Home nu Dynamisch IP???

Pagina: 1
Acties:

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik had bij @Home altijd hetzelfde IP adres, en wegens de betrouwbaarheid van @Home dit adres statisch ingesteld op m'n server.

Nu lijkt het erop dat ik om de zoveel tijd een ander IP-adres krijg. Jammer, maar hoeft een goede werking van het internet niet in de weg te staan dacht ik.

Ik lig er echter elke keer uit als ie wisselt.

Meer mensen met dit probje, of eventueel een oplossing???

Wie weet er trouwens hoelang de lease-tijd is?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 07 februari 2002 13:57 schreef superbikkel het volgende:
[..]
Ik lig er echter elke keer uit als ie wisselt.
[..]
't Is omgekeerd; elke keer dat je eruit ligt, wisselt ook je IP-adres. Voorheen merkte je dat niet, omdat je IP-adres hetzelfde bleef

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Wildfire

Joy to the world!

Je hebt geen probleem. @Home heeft nooit statische IP-adressen gehad, het is namelijk sinds het begin al dynamisch...

Het is in de meeste gevallen trouwens gewoon semi-permanent omdat de meesten hun IP gewoon meer dan een jaar houden voordat er eens iets verandert...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:04 schreef Brian Dickens het volgende:
Je hebt geen probleem. @Home heeft nooit statische IP-adressen gehad, het is namelijk sinds het begin al dynamisch...

Het is in de meeste gevallen trouwens gewoon semi-permanent omdat de meesten hun IP gewoon meer dan een jaar houden voordat er eens iets verandert...
Is per plaatst anders ik woon in almelo en heb sinds 1 jaar @home met altijd het zelfde IP.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb ook jaren met hetzelfde ip adres gelopen, maar ik kreeg laatst een mail dat hij veranderd is...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 07 februari 2002 14:06 schreef mgfun het volgende:
Is per plaatst anders ik woon in almelo en heb sinds 1 jaar @home met altijd het zelfde IP.
OOk jij hebt een dynamisch ip. Alleen veranderd het toevallig niet :D

Verwijderd

@home werkt met DHCP

dat betekent dat wanneer jij je computer aanzet, en je tcp/ip staat dhcp geconfigged, dat je pc staat te BLEREN over het netwerk, IK WIL IP. Vervolgens krijgt ie die van de DHCP server van @home.

Nou is hetzo, dat @home een bepaalde LEASE time mee kan geven.

Dat betekent dat als jij de 1e keer inlogt, dat je je ip krijgt, en dat ip wordt bijv. 7 dagen na uitloggen vastgehouden. (dit kun je zien dmv ipconfig/all in nt/2k/xp en winipcfg in 95/me/98).

als je dan binnen 7 dagen je computer weer aanzet, krijg je hetzelfde ip adres.

Log je na 7 dagen weer in. zal jouwn pc dus vragen om een IP, en geeft als voorkeur mee, dat ie graag het adres wil hebben wat ie de vorige ook had (leg ik dit goed uit :? ).

als dit adres nog niet uitgereikt is, is dit geen probleem, en krijg je deze weer.

Heel af en toe doet @home node-move's en dan krijg je een compleet ander IP adres. maar komt niet vaak voor, en dat staat ook bij storingen op hun pagina.

Je kunt ook je ip statisch instellen, en dat zal wel goed gaan. MAAAAAAAARRRRR dan moet je ook met de hand sub-net mask invullen, dns server, en dns achtervoegsels.
Dit gebeurt met DHCP automatisch

• superbikkel
Jullie lezen niet goed: omdat mijn IP adres nooit veranderde, en omdat @Home zo 'goed' is, had ik het IP adres statisch gemaakt, door het vast te leggen bij de IP instellingen van de netwerkkaart.
Het is een server, die staat 24/7 aan.

Het probleem is, dat ik nu wel steeds een ander IP krijg. Als de lease-tijd voorbij is werkt internet gewoon niet meer tot ik een nieuw IP aanvraag.

Bij @Home gaan ze er natuurlijk van uit dat een PC nooit de hele dag aanstaat.

Dus: hoelang is de lease-tijd bij @Home, en hoe zorg ik ervoor dat internet gewoon blijft werken zonder dat ik steeds zelf ipconfig/renew moet doen.

De laatste dag heb ik al 3 nieuwe IP adressen gekregen, ZONDER dat die server uit is geweest.

Bovendien vindt m'n vuurmuur dit niet zo leuk.

Verwijderd

Nou is hetzo, dat @home een bepaalde LEASE time mee kan geven.

Dat betekent dat als jij de 1e keer inlogt, dat je je ip krijgt, en dat ip wordt bijv. 7 dagen na uitloggen vastgehouden. (dit kun je zien dmv ipconfig/all in nt/2k/xp en winipcfg in 95/me/98).

als je dan binnen 7 dagen je computer weer aanzet, krijg je hetzelfde ip adres.
De lease time is de geldigheid van het IP. Dat betekent dat je IP 7 dagen geldig blijft en daarna zal er een nieuwe gevraagd worden. Als je je computer uitzet kan het IP binnen 7 dagen ook wel aan iemand anders vergeven worden hoor.

• superbikkel
Ik heb trouwens 2 jaar lang hetzelfde IP gehad, dit gezeik begon vorige week vrijdag.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:19 schreef achappey het volgende:

[..]

De lease time is de geldigheid van het IP. Dat betekent dat je IP 7 dagen geldig blijft en daarna zal er een nieuwe gevraagd worden. Als je je computer uitzet kan het IP binnen 7 dagen ook wel aan iemand anders vergeven worden hoor.
nee, kan niet!

dan wordt het ip de komende 7 dagen NIET uitgegeven aan iemand met een ander Mac-adres (van dat mac-adres ben ik niet 100% zeker, kan ook wel computer naam zijn misschien)

Als er binnen die termijn niet meer ingelogt wordt met die machine, dan komt ie weer in de pool te vallen, waardoor een andere (nieuwe) machine dat ip kan krijgen!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:26 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

nee, kan niet!

dan wordt het ip de komende 7 dagen NIET uitgegeven aan iemand met een ander Mac-adres (van dat mac-adres ben ik niet 100% zeker, kan ook wel computer naam zijn misschien)

Als er binnen die termijn niet meer ingelogt wordt met die machine, dan komt ie weer in de pool te vallen, waardoor een andere (nieuwe) machine dat ip kan krijgen!
Je hebt gelijk stom van me. Nu ik er zo over nadenk. Het ip wordt server-side natuurlijk vast gezet voor die periode. De server heeft er die periode nix meer mee te maken. Als client eventueel uitgezet wordt zou de server dat nooit weten.

Sorry! ;)

Verwijderd

de IP lease is gemiddeld een week bij @home

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:38 schreef achappey het volgende:

[..]

Je hebt gelijk stom van me. Nu ik er zo over nadenk. Het ip wordt server-side natuurlijk vast gezet voor die periode. De server heeft er die periode nix meer mee te maken. Als client eventueel uitgezet wordt zou de server dat nooit weten.

Sorry! ;)
don't care, maar recht is recht, en krom is krom :P
Op donderdag 07 februari 2002 14:17 schreef superbikkel het volgende:
Jullie lezen niet goed: omdat mijn IP adres nooit veranderde, en omdat @Home zo 'goed' is, had ik het IP adres statisch gemaakt, door het vast te leggen bij de IP instellingen van de netwerkkaart.
Het is een server, die staat 24/7 aan.

Het probleem is, dat ik nu wel steeds een ander IP krijg. Als de lease-tijd voorbij is werkt internet gewoon niet meer tot ik een nieuw IP aanvraag.

Bij @Home gaan ze er natuurlijk van uit dat een PC nooit de hele dag aanstaat.

Dus: hoelang is de lease-tijd bij @Home, en hoe zorg ik ervoor dat internet gewoon blijft werken zonder dat ik steeds zelf ipconfig/renew moet doen.

De laatste dag heb ik al 3 nieuwe IP adressen gekregen, ZONDER dat die server uit is geweest.

Bovendien vindt m'n vuurmuur dit niet zo leuk.
[c]zie bolt gedeelte[/c]

ze gaan er juist wel vanuit dat ie aanstaat, dat willen ze juist filteren denk ik dan.

Maar ik denk dat je momt. in een node-move groep zit, doe maar eens een keer een tracert naar je ip adres vanuit iets anders, kijk eens wat er achter voor een omschrijving staat.

kdenk dat ze aan het klooien zijn, duurt gewoon ff, en daarna zal het wel weer werken

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op donderdag 07 februari 2002 14:06 schreef mgfun het volgende:

[..]

[me] woont ook in Almelo, en ik heb al WEL eens een IP wissel meegemaakt....

• PolarBear
  • Niet online
Om even duidelijk te zijn over DHCP lees dit docje.
Dit is hoe DHCP werkt:
http://www.ietf.org/rfc/rfc2131.txt

• krietjur
  • Laatst online: 07:38

krietjur

Where am I?

Het is met IP's soms een zooitje bij @home.. Ik heb in de beginperiode heel lang hetzelfde IP adres gehad, toen werd mijn account verwijderd (extra mailadres aanvragen werkte bij mij niet en volgens hun was de enige manier om dan maar m'n complete account te verwijderen en een nieuwe te maken), toen kreeg ik ook een nieuwe computernaam, en een nieuw IP. Dit IP had ik vervolgens weer een hele tijd, en toen heb ik een periode gehad waar ik heeeel vaak een nieuw IP kreeg. Had toen op een gegeven moment op 1 dag 3 andere IP's gehad. Was toen ook nog zo fijn dat mijn complete computernaam (ccxxxx-a.hnglo1.nl.ov.home.com ofzoiets) gekoppeld was aan een IP adres dat ik allang niet meer had |:(
Momenteel gaat 't weer goed, heb nu weer sinds een half jaar hetzelfde IP

Verwijderd

Dat gelul op de laatste tijd nu ook. :'( .

Heb meer als 1 1/2 jaar zelfde ip gehad. Nu ik een webserver draai is het erg irri dat je ip regelmatig gewijzigd wordt.

• krietjur
  • Laatst online: 07:38

krietjur

Where am I?

Op vrijdag 08 februari 2002 09:58 schreef visserivo het volgende:
Nu ik een webserver draai is het erg irri dat je ip regelmatig gewijzigd wordt.
Hoeft niet zo'n probleem te zijn hoor.. neem een eigen domein en koppel die aan je computernaam (dat ccxxxx.hnglo1.ov.nl.home.com ofzo geval dus), dat werkt perfect!

Verwijderd

Zal het eens proberen. Bedankt voor de tip. :)
Pagina: 1