Toon posts:

[3d] waarom werken mijn materials niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben pas begonnen met spelen in 3ds max 4... zoals jullie misschien al hadden gelezen probeer ik een reageerbuisje te maken.. maar welk 'gekleurd bolletje' ik ook probeer: mijn buisje wordt iedere keer grijs! :'(
wat doe ik fout?

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Misschien moet je effe de instellingen van je material posten (en een render). Dat is misschien wat makkelijker om dan te zeggen wat er is.

Verwijderd

Heb je wel op 'assign material to selection' gedrukt? Of staat 'mapping' soms uitgevinkt bij je renderopties?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 15:42
materiaal (dat bolletje dus) op je reageerbuisje slepen....

Verwijderd

Topicstarter
ik had gewoon achter die kleurtjes (bij standard) op dat vierkantje geklikt en toen een gradient toegevoegd.. iets van donker naar licht blauw! dat zag je wel in dat bolletje maar als je dan dat bolletje naar het reageerbuisje sleept wordt die grijs :'(!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 17:05 schreef Trainspotter het volgende:
Heb je wel op 'assign material to selection' gedrukt? Of staat 'mapping' soms uitgevinkt bij je renderopties?
en waar staan die renderopties dan?

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24

Error323

d-_-b

Als mensen gaan zeuren over bv die wallpapers die zo kleurig zijn van Molshoop (no offence) Dan moet ik hier helemaal om lachen.

F1 solves it all

github.com/Error323

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 18:29 schreef Error323 het volgende:
Als mensen gaan zeuren over bv die wallpapers die zo kleurig zijn van Molshoop (no offence) Dan moet ik hier helemaal om lachen.

F1 solves it all
Lach maar hoor.. jij bent ook ooit zo begonnen! Maar ik lach wel mee hoor.. want je nederlands is niet zo best he? 'Als mensen gaan zeuren over bv die wallpapers die zo kleurig zijn van Molshoop' :?
en je website is ook niet echt 1024*768 proof he?

maar laat ik maar ophouden.. GOT is volgens mij niet bedoeld om mensen af te zeiken

is er iemand die me wel gewoon wil helpen?:?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 15:42
post ff een voorbeeldje van je render en een screenshot van de material editor

• Error323

Error323

d-_-b

Op donderdag 07 februari 2002 18:45 schreef Koentje_V het volgende:

[..]

Lach maar hoor.. jij bent ook ooit zo begonnen! Maar ik lach wel mee hoor.. want je nederlands is niet zo best he? 'Als mensen gaan zeuren over bv die wallpapers die zo kleurig zijn van Molshoop' :?
en je website is ook niet echt 1024*768 proof he?

maar laat ik maar ophouden.. GOT is volgens mij niet bedoeld om mensen af te zeiken

is er iemand die me wel gewoon wil helpen?:?
Molshoop (z'n nickname d8 ik) is die gast met die kleurige wallpapers... verder tja... ik ben zeker zo begonnen ja.. maar dit soort dingen kun je echt zelf uitzoeken is heel simpel! je vraagt toch ook niet hoe je een kubus maakt?

github.com/Error323

Verwijderd

hoe maak je een kubus?

• Error323

Error323

d-_-b

lol hehe :)

:: Met een knopje

github.com/Error323

Verwijderd

Probeer eens een UVW Mapping aan te brengen op je object.
Zodat de texture ook weet hoe hij om het object heen moet "vouwen". :Y)

Natuurlijk wel de vanaf het "bolletje" de kleur/texture naar je object "slepen". :)

Verwijderd

Topicstarter
oke mijn probleem is opgelost! WAT BEN IK TOCH EEN SUKKEL! |:(
keek alleen in mijn perspective schermje en daar wordt de material schijnbaar niet laten zien! Als ik hem render zie ik het wel!
sorry!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op vrijdag 08 februari 2002 11:09 schreef Koentje_V het volgende:
oke mijn probleem is opgelost! WAT BEN IK TOCH EEN SUKKEL! |:(
keek alleen in mijn perspective schermje en daar wordt de material schijnbaar niet laten zien! Als ik hem render zie ik het wel!
sorry!
In de material editor zit een leuk knopje, met daarop een kubusje met witte en blauwe ruiten, waarmee je een map ook in de viewports kan laten zien. Werkt overigens niet bij alle maps, bitmaps en checkers doen het in ieder geval gewoon in de viewport als je dat knopje indrukt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1