Epox8KHA+ ander bios geflashed,nu ipv 175fsb143|:(

Pagina: 1
Acties:

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Topicstarter
why o why en vooral hoe kan dit nu??????
ik had eerst met het originele bios van de fabriek zo binnen FSB van 166 en nu van alles geprobeerd nu= het 2116 bios en hij gaat nog steeds niet boven de 143 :r
misschien kan rick2k1 me wel helpen als ie van werk komt *D
[Edit/]sorry jongens het spijt me erg maar vergiste me daarnet ff mijn FSB moet zijn wat ik toen had: 166mhz![\Edit]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Had je eerst niet het Beta BIOS met de 1/5 PCI divider?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Topicstarter
nee had eerst het bios dat was nog eentje met n bios en later dus.. welke versie het nou was weet ik niet meer zucht
maar heb idd ook die met 1/5 pci nepdivider gehad en daarna nog een andere tegen de fsb niet oc |:( en nu versie 2116 en die heeft nog steeds niets verholpen
vind het dus tamelijk KLOTE dat ik ipv een 1800+=1533 op 1910 nu maar op 1650 kan laten draaien, heb hem dus nog niet geunlocked en dit is dus allemaal met luchtkoeling only !!!!! heb een alpha8045 met een noname fannetje van 33cfm (8cm tuurlijk)dus alles is nog lekker koel tot nog toe
hij is nu 27 graden mobo fulload en proc is fulload 45 graden.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Mja, das minder. Maar het originele BIOS moet nog wel ergens te vinden zijn. Gewoon een paar downloaden en flashen en dan kijken of je de orginele OCte FSB weer kan instellen. Maar misschien is er hier nog iemand met hetzelfde mobo, die nog niet geflashed heeft. Dan kan je van hem meteen het juiste BIOS krijgen :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Zit er nu een 1/5 en 1/6 divider in deze bios? Of wordt nog een beetje wachten tot EPOX eindelijk een bios released met die features!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 15:40 schreef multipasser het volgende:
Zit er nu een 1/5 en 1/6 divider in deze bios? Of wordt nog een beetje wachten tot EPOX eindelijk een bios released met die features!
[Flame-Modus]
Loop niet te lullen over dit soort dingen. De Via KT266A ondersteunt het helemaal niet. Het ondersteunt alleen een 3/4 memory divider, en EPOX heeft dit allang in de bios.

Misschien moet je niet lullen maar uitzoeken.
[/Flame-Modus]

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 13:49 schreef RoadKill21 het volgende:
why o why en vooral hoe kan dit nu??????
ik had eerst met het originele bios van de fabriek zo binnen FSB van 166 en nu van alles geprobeerd nu= het 2116 bios en hij gaat nog steeds niet boven de 143 :r
misschien kan rick2k1 me wel helpen als ie van werk komt *D
[Edit/]sorry jongens het spijt me erg maar vergiste me daarnet ff mijn FSB moet zijn wat ik toen had: 166mhz![\Edit]
Dit komt omdat de andere biossen waarschijnlijk dat cold boot probleem hadden. Heb je al geprobeerd om een keertje reset te drukken nadat je je bios settings hebt gesaved ?

Als dat het niet is dan is er iets anders niet helemaal ok, post eens wat meer spec, en welke timings je gebruikte voor je geheugen.

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Topicstarter
mijn bios settings:
cas 2
interleave 4
dramburst 4
precharge 2t
precharge 6t always...
2t
que depth 4
drive strenght auto= dus 4
commandrate 1t
dclk timing is default=0
fast R-W=enabled
continous dram request=enabled
fastwrites aan
en videocacheable aan
vdimm= 2.8
corevolt=1.85
agpvolt=1.75
hoop dat je me kunt helpen

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op donderdag 07 februari 2002 15:43 schreef Wapzer het volgende:

[..]

[Flame-Modus]
Loop niet te lullen over dit soort dingen. De Via KT266A ondersteunt het helemaal niet. Het ondersteunt alleen een 3/4 memory divider, en EPOX heeft dit allang in de bios.

Misschien moet je niet lullen maar uitzoeken.
[/Flame-Modus]
Jij moet niet lullen. De helft van de mensen beweren dat ze er wel inzitten, de helft niet. Wie te geloven op het internet; Iedereen blijkt wel een computergenie achter zijn schermpje.

Hoe komt het dan dat sommige 237mhz FSB halen? gaat je me toch nie vertellen dat hun PCI/AGP sloten dat halen?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Op donderdag 07 februari 2002 16:16 schreef multipasser het volgende:

[..]

Jij moet niet lullen. De helft van de mensen beweren dat ze er wel inzitten, de helft niet. Wie te geloven op het internet; Iedereen blijkt wel een computergenie achter zijn schermpje.

Hoe komt het dan dat sommige 237mhz FSB halen? gaat je me toch nie vertellen dat hun PCI/AGP sloten dat halen?
[offtopic]
Die divider is er ECHT niet geloof me ik draai hier 181Mhz bus... 46Mhz PCI... ook m'n 3com 10mbit trekt dat...
[offtopic]

Op www.Epox.com.tw staan alle biosen... en elke epox heeft weer een andere bios nodig.. zo was het cold boot probleem bij mij pas de laatste bios opgelost terwijl anderen al maanden dit prob niet meer hadden... ook kan ik eindelijk m'n MP instellen :)

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Topicstarter
http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&threadid=79836
daar ben ik al 4 maanden geleden geweest om alles te tweaken
verder bestaat die divider idd niet het is een divider die je geheugen lager laat lopen en je fsb op dezelfde snelheid dus daar heb je niet zo heel veel aan als je geheugen niet de bottleneck is snif :(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 07 februari 2002 16:02 schreef RoadKill21 het volgende:
mijn bios settings:
cas 2
interleave 4
dramburst 4
precharge 2t
precharge 6t always...
2t
que depth 4
drive strenght auto= dus 4
commandrate 1t
dclk timing is default=0
fast R-W=enabled
continous dram request=enabled
fastwrites aan
en videocacheable aan
vdimm= 2.8
corevolt=1.85
agpvolt=1.75
hoop dat je me kunt helpen
Je hebt agpvolt=1.75 erbij gezet. Waar had je dan gedacht dat dit te wijzigen was ? En daarbij is dit op dit board altijd, bij AGP x4 kaarten, 1.54volt. Zal wel een foutje zijn.
Om een hoge FSB te draaien zou ik je geheugen maar eens op 2.9volt of misschien zelfs 3.0volt zetten. Dit helpt normaal gesproken wel.
Mijn CRUCIAL gaat tot 166MHz op 2.8volt en 170MHz op 2.9volt. 175MHz moet 3.0volt hebben en 185MHz wil toch echt 3.1volt. Hoger lukt me echt niet met deze 2 modules. >:)
De hoogste FSB ja, dat lukt op 217MHz, maar door de memory divider heb je hier niet veel aan en zijn de lagere FSB snelheden echt een stuk sneller.
Ik heb in het begin een bios update gehad waarmee ik wel een stukje hoger kwam met overclocken, maar sindsdien is er alleen maar wat met timings gespeeld en is de FSB niet echt meer hoger te krijgen. (Niet dat dat al hoeft.)
Dan praat ik over de bios van 30 november 2001. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 07 februari 2002 16:16 schreef multipasser het volgende:

[..]

Die dividers zijn er echt zeker weten niet.
Er wordt bij hogere FSB snelheden gewoon met de timings gespeeld waardoor er grotere latencies ontstaan en je apparaten het dus wel aankunnen cq. overleven.
Mijn SBLive gaat mee tot 200MHz (50MHz PCI) en mijn 3com 3c905 gaat gewoon door tot 217MHz (54MHz PCI).
Ook mijn videokaart maakt er niet echt problemen van op 108MHz AGP snelheid.
Door de timings te verhogen krijg je dus grotere pauzes tussen het aanspreken van de apparaten op de AGP en PCI bus, waardoor een hogere snelheid mogelijk is.
Neem het voorbeeld aan bijv. CAS 2 en CAS 3. Geheugen lopend op een bepaalde snelheid op CAS 2 gaat bijna altijd nog wat hoger kwa snelheid op CAS 3. Oftewel door de timings te verhogen kun je verder gaan met overclocken tot dat je weer bij hetzelfde punt als voorheen komt, en dan houdt het natuurlijk op.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

als jij zonder te unlocken een fsb haalt van 166 met 11.5 als multiplier ben je een verdomd goede tweaker.
met luchtkoeling en zonder voltagemod 1.9 ghz halen ?
kan niet.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 07:53 schreef gamertothemax het volgende:
als jij zonder te unlocken een fsb haalt van 166 met 11.5 als multiplier ben je een verdomd goede tweaker.
met luchtkoeling en zonder voltagemod 1.9 ghz halen ?
kan niet.
Ben het volledig met je eens. Ik heb ontzettend moeten kloten om een gelockte 1800+ op 1,725 GHz te krijgen. Hoger ging wel, maar dan hoefde ik de verwarming niet aan te zetten :P

1900 MHz zonder H2O of Vapochill? Dachutnie!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 00:44 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Die dividers zijn er echt zeker weten niet.
Er wordt bij hogere FSB snelheden gewoon met de timings gespeeld waardoor er grotere latencies ontstaan en je apparaten het dus wel aankunnen cq. overleven.
Mijn SBLive gaat mee tot 200MHz (50MHz PCI) en mijn 3com 3c905 gaat gewoon door tot 217MHz (54MHz PCI).
Ook mijn videokaart maakt er niet echt problemen van op 108MHz AGP snelheid.
Door de timings te verhogen krijg je dus grotere pauzes tussen het aanspreken van de apparaten op de AGP en PCI bus, waardoor een hogere snelheid mogelijk is.
Neem het voorbeeld aan bijv. CAS 2 en CAS 3. Geheugen lopend op een bepaalde snelheid op CAS 2 gaat bijna altijd nog wat hoger kwa snelheid op CAS 3. Oftewel door de timings te verhogen kun je verder gaan met overclocken tot dat je weer bij hetzelfde punt als voorheen komt, en dan houdt het natuurlijk op.
Hey Rick! Dit is een interessant onderwerp... Ik krijg mijn FSB niet hoger dan 157 (ik draai nu op 155) omdat ik dan met het booten van WinXP zo'n mooi blauw scherm krijg die zegt dat mijn ntfs partitie zich niet lekker voelt... Oftewel mijn IDE controller of harddisk trekt het niet. Dus als ik nu de PCI timings wat "losser" zet dan heb ik kans dat ik daarna de FSB weer verder kan aantrekken??? Dat klinkt wel :9~

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties; en ik heb mijn geheugen al op hogere voltages geprobeerd maar dat hielp niks(en mijn agpvolt moet idd zijn 1,54 foutje bedankt ;))
verder was ik ook heeeeel erg verbaast dat ik na een paar pogingen op zo'n hoge fsb en proc snelheid kwam en dat allemaal onder de 52 graden :9.
[edit/] spelfoutje[\edit]

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Waar heb je die proc vandaan dan? Kijk in mijn sig wat ik allemaal moet doen om op de 1800mHz te komen met een 1800+. Kan nu met de 2116 bios het ook halen op een Vcore van 2.12 maar dat was het dan ook wel. Alles hoger is niet stabiel. Kun jij ook daadwerkelijk wat doen met die 1910mHz of heb je hem alleen maar zien posten en ben je niet windows ingegaan?

Heb je hem ook daadwerkelijk getest of hij op die snelheid liep? Ik heb weleens gehad dat ik aan het spelen was en toen kwam ik opeens veel hoger gewoon met een willekeurig veel te hoge fsb voor mijn doen. Tot mijn verbazing deed hij het, bios zei het netjes en vervolgens windows ook opstarten. Ik denk dat kan niet waar zijn!!! ...en het was ook niet waar want WCPUID gaf aan dat ie maar op 1700mhz liep ofzo. Was gewoon een foutje in de bios blijkbaar.

Verwijderd

Ik denk dat dit een geluksvogel en/of een bijzonder steppingsgeval is. 2 vrienden van mij hebben dezelfde processor, zelfde stepping, bij dezelfde winkel gehaald, maar toch totaal andere waardes.

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Topicstarter
ja echt hij liep gewoon 3x 3dmark2k1 netjes achter elkaar en heb nog nagekeken met wcpuid en hij liep echt op die snelheid :9 heb hem gekocht bij mijn werk heb hem speciaal uitgezocht op stepping en heb daarbij gewoon enorm mazzel gehad.

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

En dit was welke stepping?

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Topicstarter
welke stepping het precies was weet ik ff niet meer dan zou ik ff mijn alpha8045 eraf moeten halen no thnx |:((dat doe ik wel weer wanneer ik hem ga unlocken binnen niet al te lange tijd)
maar het is iig een AGKGA Y 1800+
(ik weet zeker dat ik het ergens had op geschreven zal over een paar uur ff kijken, maar moet nu ff wat dingen regelen)

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Die heb ik ook. Mijne is alleen van week 42 (heb hem ook alweer een tijdje) waarschijnlijk heb jij dan een veel nieuwere ofzo, een productie week van dit jaar misschien ofzo?

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 08 februari 2002 13:57 schreef TheGuardian het volgende:
Die heb ik ook. Mijne is alleen van week 42 (heb hem ook alweer een tijdje) waarschijnlijk heb jij dan een veel nieuwere ofzo, een productie week van dit jaar misschien ofzo?
De mijne is ook een agkga y van week 42 en gaat ook maar tot max 1800MHz. >:)

Zelf kun je de timings niet echt instellen van je PCI bus, maar als je die fouten krijgt van je harddisk, dan moet je je controller op ATA66 (UDMA4) zetten. Zo los ik dit probleem bij mij in ieder geval op. Op 170MHz en hoger vind mijn IBM het ook wel goed geweest en op ATA66 heeft ie er geen enkel bezwaar mee om gerust 180MHz te draaien.
ATA66 is met benchen overigens identiek even snel als ATA100, vanwege de maximale transfer van je harddisk. (41Mb/s in mijn geval met de IBM)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 13:57 schreef TheGuardian het volgende:
(heb hem ook alweer een tijdje)
Tijd om up te graden dan! :D
Pagina: 1