Toon posts:

[Flash] Hoeveel fps gebruiken jullie voor de movie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu eigenlijk de beste instelling voor het aantal beelden per sec.
Is dit 30 ,40 ,50 of 60 fps.
Het moet wel smooth blijven dus niet dat de boel schokkerig overkomt.
Wat is jullie mening hierover: veel fps of niet hoger dan 30 fps.

Verwijderd

veel fbs is wel mooier, alleen houd er rekening mee dat als je hem op internet plaats dat er ook nog steeds mensen met een 486/P1 zijn die zo'n pagina willen bekijken en die zien het met veel fbs wel heeeeel erg traaaagjes!

Gewoon eerst aan je doelgroep denken en dan overwegen om veel of weinig te nemen!

<edit>
fbs= fps(frames per second)
foutje
</edit>

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
Standaard is 12.
Heb bij Adapter niet echt goed opgelet de vorige keer, maar ze vertelden dat er een verschil bestaat tussen het aantal fps op een Mac en in Windows, als je de default value van 12 gaat veranderen...

Het fijne weet ik er niet van, misschien kan Oh,When?, Seraph of McVirusS even duidelijkheid scheppen... :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:16
Volgens Hoss Gifford (? geloof ik :)) op Adapter pakt een Mac geen framerates tussen de 20fps en de 30fps (21fps gaat dus niet goed...maar 31fps weer wel). Tevens werkt Flashplugin zo dat als je computer het ingestelde aantal FPS niet bij kan houden hij frames gaat "droppen" waardoor het dus alleen maar meer gaat schokken. Nog zinniger antwoord kan B-Top of Seraph wel geven denk ik ;).

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 13:44 schreef McVirusS het volgende:
Volgens Hoss Gifford (? geloof ik :)) op Adapter pakt een Mac geen framerates tussen de 20fps en de 30fps (21fps gaat dus niet goed...maar 31fps weer wel). Tevens werkt Flashplugin zo dat als je computer het ingestelde aantal FPS niet bij kan houden hij frames gaat "droppen" waardoor het dus alleen maar meer gaat schokken. Nog zinniger antwoord kan B-Top of Seraph wel geven denk ik ;).
De te gebruiken framerates zijn: 21, 31 en 59.

Er zit een fout in de mac player, die een soort afronding doet naar vlakke framerates......dat betekent dus dat je filmpje van 25 fps op de pc 25 fps gaat doen, maar op de mac ongeveer 18.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat moet het nu zijn, 30 fps of meer?!?!
Mijn doelgroep is Tweakers en Overclockers.

Verwijderd

Zou 31 doen, t gaat bij mij niet echt om de doelgroep bij het bepalen van mn fps, tis niet zo dat ik bij een site voor een bejaardencentrum dan opeens 12 fps zou nemen ofzo (no offence naar de bejaarden natuurlijk)..

Meestal ziet een wat hogere framerate er wel wat mooier uit, de tweenings iets spectaculairder, en alles loopt wat vloeiender... 31 duzzz :)...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik gebruik voor álles dat ik maak 24 frames per seconde. Bij mij ziet dat er goed smooth uit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 16:33 schreef Oogst het volgende:
Ik gebruik voor álles dat ik maak 24 frames per seconde. Bij mij ziet dat er goed smooth uit.
En op een mac dus niet.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 08 februari 2002 17:17 schreef B-Top het volgende:

[..]

En op een mac dus niet.
tenzij ze natuurlijk al de nieuwe beta flash 6 player voor de mac hebben installed. Die is echt een heel stuk verbeterd :)

"You're only as good, as what you did last week."

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
ik zou het maar op 20 houden, of hoogstens 24/25. Het hangt natuurlijk volledig af van hoeveel "grafisch geweld" er in je movie zit.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat mij juist om het grafisch geweld.
Ik heb nu een movie in 40 fps en een in 60 fps.
Dit draaid bij mij (AMD 2000+) zeer smooth.
Maar ik zie ook dat als het te druk word op de stage dat-
er dan frames worden overgeslagen.
Het zelfde geld voor de muziek, de muziek loopt door maar de frames blijven achter.
Dus ik ben nog steeds aan het uitproberen wat ik nu het beste kan doen.

Verwijderd

15-18 FPS :)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op vrijdag 08 februari 2002 17:17 schreef B-Top het volgende:

[..]

En op een mac dus niet.
dat is nieuw (voor mij dan :))
ik heb toch al heel wat voor Mac en pc gemaakt...
heb je toevallig nog een link met meer info hierover?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A houdt wel altijd rekening met de doelgroep

Bejaarden zitten meestal met een langzemere bak dan McVirusS achtige devsletjes :) (no offence doed :))

|{ brrr }] |

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:16
Op zaterdag 09 februari 2002 19:03 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A houdt wel altijd rekening met de doelgroep
Jij houdt rekening met andere mensen....wow.... >:) :P
Bejaarden zitten meestal met een langzemere bak dan McVirusS achtige devsletjes :) (no offence doed :))
Zou je nog verbazen...kut computer hier :).

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

En m;n opa heeft een Athlon 1800+ :) Dus okay, maar de stelling lijkt me wel duidelijk :)

muts .... :)

|{ brrr }] |

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
toen ik in het verleden wel es met flash bezig was deed ik altijd 25fps, het meeste ging dan op elke pc (vanaf p166 ofzo) goed.. maar als je wat grote bewegende vlakken doet met wat alpha effectjes etc. dan dropt de framerate al snel op een wat langzamere pc..

Verwijderd

Tussen de 20 en de 30, meestal 25 maar soms meer omdat het schokkerig wordt.
Pagina: 1