TV aansluiten op Stereo

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb een Aristona tv-video combi (mono sound), en heb in de scart aansluiting een audio kabel geplugged (zo'n ding met een witte en rode aansluiting). Ook achterin m'n stereo, en op AUX gezet... maar hij blijft het geluid uit de tv boxen sturen. Ik heb verder geprobeerd m'n spelcomputer (n64) aan te sluiten op m'n stereo via 2 splitters tussen de scart en de audiokabel, en dat geluid komt wel netjes uit m'n stereo boxjes. Maar ook nog door de box van de tv :? Weet iemand hoe ik er voor zorg dat het tv geluid uit m'n stereo boxen kan komen (ik snap trouwens dat het mono geluid zal zijn :))

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Klinkt als een verkeerde scart-kabel voor deze toepassing.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is dat een scart -> out op je tv ??? Budget tv's hebben alleen scart -> in.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb gewoon zo'n blokje (zit bij die nintendo 64) waar 3 van die uitgangen aan zitten (2 voor geluid, 1 voor video). Op die 2 audio uitgangen zitten allebei een splitter, zodat ik de n64 audio kabels + die kabel die naar m'n stereo gaat aan kan sluiten. Maar ook direct op dat blokje aansluiten werkt niet trouwens...

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 13:24 schreef KillerAce_NL het volgende:
Is dat een scart -> out op je tv ??? Budget tv's hebben alleen scart -> in.
Hmmm... het is wel een aardige budget tv inderdaad. Hoe kan ik dat zien?

Mijn foto's op Flickr.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die scart aansluiting van je is waarschijnlijk alleen geschikt voor INKOMEND signaal (naar je tv dus).
Moet in je handleiding staan, welk type scart je hebt.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Dat zal het wel zijn dan... is er een mogelijkheid om dit te tweaken of iets dergelijks :) Een video erop aansluiten zou het oplossen denk ik, maar misschien dat een iets goedkoper apparaatje ook werkt?

Mijn foto's op Flickr.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:28

Boss

+1 Overgewaardeerd

Om het geluid niet meer uit je TV te laten komen, moet je dat gewoon uitzetten. De SCART is gewoon een Line-out, die niet is gekoppeld aan het volume van je TV.
Je hebt dus altijd geluid uit je TV en uit je stereo.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja okay, dat is niet echt het probleem... het geluid gaat gewoon niet naar m'n stereo :'(

Mijn foto's op Flickr.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
heb je een video recorder? dan kan het wel
code:
1
2
3
antenne in video
antenne uit naar TV
scart in video is altijd in/uit stekker in video

probleem opgelost :)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
I know, maar is er niet een ietwat goedkopere oplossing dan een video te kopen? Klein hardware convertertje of zo?

Mijn foto's op Flickr.

• internetinfo
  • Laatst online: 16-08 22:24
dit was ook alleen als je een video recorder hebt.

je kan natuurlijk (als je een beetje tweaker bent) je TV open schroeven, de kabeltjes die naar het speakertje gaan rippen, kabeltjes aansluiten op versterker, klaar is kees :D

je garantie vervalt dan wel :+

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 13:25 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik heb gewoon zo'n blokje (zit bij die nintendo 64) waar 3 van die uitgangen aan zitten (2 voor geluid, 1 voor video). Op die 2 audio uitgangen zitten allebei een splitter, zodat ik de n64 audio kabels + die kabel die naar m'n stereo gaat aan kan sluiten. Maar ook direct op dat blokje aansluiten werkt niet trouwens...
je tv kan best een scart in/uit hebben
het probleem ligt bij dat blokje, zo'n ding zit ook bij mijn playstation 1. dat blokje dient alleen om signalen IN je tv te sturen. maar jij wil dat blokje gebruiken om signalen UIT je tv te sturen. je merkt het waarschijnlijk al, dat werkt natuurlijk niet.
wat je kan doen is bij de kabelboer een "scart naar rood/wit tulp" te kopen. let op dat die kabel wel het signaal in de goede richting kan sturen, dat staat overigens meestal mooi op een plaatje aangegeven.
kabel kost ongeveer vanaf 15 GULDEN dus zo'n 7 euro

• rewind.
  • Laatst online: 16-08 23:03
ik he een scart blokje waar een schakelaar op zit met de keuze in/out misschien dat dit werkt ?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op donderdag 07 februari 2002 14:25 schreef Stoney187 het volgende:
ik he een scart blokje waar een schakelaar op zit met de keuze in/out misschien dat dit werkt ?
Moet de Scart aansluiting wel een uitgang zijn.

't Klinkt trouwens niet al te best, een mono budget tv op een stereo.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Toch gek hoor dat het niet werkt, weet je zeker dat je \kabeltje wel goed is :?

sommige kabeltjes werken idd maar 1 kant op ! en sommige zijn niet geschikt voor audio.

Neem anders een kabeltje met een IN/OUT schakelaar.
De witte tulp stekker aan de andere kant van de kabel zou in elk geval geluid moeten brengen (Die rode is in principe niet nodig, is alleen maar om het mono geluid op 2 speakers te krijgen ipv 1)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb een Low budget TV (provision van de Praxis) met 1 scartaansluiting. Ik heb het hierboven bescreven scartblokje met in en uitgangschakelaar gebruikt en het werkt perfect! Er is mij ooit verteld dat scart in EN uit is, maar dat je wel het goede blokje ervoor moet hebben. Blokje kostte mij overiggens 1 tientje (FL)

Verwijderd

Scart is inderdaad 2 kanten op.
Het hangt er dus vanaf welke kant de kabel/stekker die in de scart van de tv zit opgaat.
Met zo'n scart-switch heb je dit snel opgelost. Kosten bedragen dan 15 piek (of zoals we tegenwoordig moeten zeggen: 7 Euro).

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

een andere cheap en dirty oplossing zou kunnen zijn om de koptelefoon uitgang te misbruiken, mocht die erop zitten...

Flickr

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Scart heeft 21 pinnen, daarvan zijn er pinnen gereserveerd voor video in en uit, maar ook audio in en uit. Converter blokjes naar rca zal je waarschijnlijk in drie smaken hebben:
- om geluid je tv in te krijgen
- om geluid uit je tv te krijgen
- schakelbaar tussen de bovenste twee opties
Als je de eerste per ongeluk hebt gekocht, worden de rode en witte aansluiting domweg met de verkeerde pinnetjes verbonden, en dan ben je twee inputs met elkaar aan het verbinden :P.

Wat natuurlijk wel zou kunnen, is dat je tv gewoon geen audio output heeft, maar dat lijkt me sterk.
In dat geval zou je de koptelefoon uitgang kunnen gebruiken, en anders als last resort de draadjes die naar de interne speaker lopen kunnen verbreken en aan een rca socket solderen. Maar dat is wel een beetje lomp om het zo te doen.

Verwijderd

weten jullie mischien hoe t komt als k a zappen dat me woofers een enorme klap krijgen van die tv??
k heb t ook gewoon via zo'n scart-blok gedaan.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Het lag aan het scart blokje inderdaad. Ben even naar de electronicaboer gegaan, en daar zo'n blokje met schakelaar gekocht, en nu doet ie het prima :D Thanks.

Mijn foto's op Flickr.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 09 februari 2002 07:43 schreef seadive87 het volgende:
weten jullie mischien hoe t komt als k a zappen dat me woofers een enorme klap krijgen van die tv??
k heb t ook gewoon via zo'n scart-blok gedaan.
kan je niks aan doen, zit em in je tv

Verwijderd

das rot

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 10 februari 2002 00:55 schreef seadive87 het volgende:
das rot
voor jou wel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gaat niet lukken ben ik bang. Via je scart kabel krijg je gewoon alleen geluid door gestuurd bij jouw toestel dat je ook over de luidspreker van je tv te horen krijgt.

Heb je het volume van je tv al helemaal naar beneden gedaan ? Zo moet ik het iig doen.

Anders opzoek naar een koptelefoon uitgang op je tv. Normaal mute het geluid van je tv als je er een koptelefoon op aansluit.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Heb ik ook maar het went wel.
Pagina: 1