Toon posts:

Nieuwe hardware geeft problemen op MSI-Moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me helemaal suf gezocht op dit forum, maar heb geen antwoord kunnen vinden op mijn probleem.
Dit is het probleem:
Ik had devolgende configuratie:
- MSI K7T PRO 2-A - Duron 800 - 128 MB SDRAM - MSI TNT2

Dit werkte allemaal prima, maar was wel wat magertjes.
Dus heb ik devolgende onderdelen aangeschaft:
- Duron 1,2 GHz - 256 MB SDRAM - Hercules PROPHET 4500

Maar nu is mijn systeem zo instabiel als Sugar Lee Hooper op een racefiets.
Hij start wel gewoon mijn XP op.
Maar nu een paar minuutjes Gamen slaat de pc uit.
Zonder melding, of Bleu-sreen, maar gewoon een Reset ;(
Op het moment dat ie reset slaat mn monitor uit en gaat vervolgens niet meer aan. Ook niet als ik hem even aan/uit zet. Pas na een half uur uit te hebben gestaan wil ie wel weer 5 minuutjes aan het werk.

Wat is hier het probleem :?
Ik heb zelf 3 mogelijke redenen.

1. Voeding te mager (230 watt)
2. Moederbord/Bios out-of-date
3. Een defect geleverd component.

Wie o Wie heeft hier een antwoord op?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

-ET-

Phone Home

Probeer een andere voeding, haal alle nieuwe componenten er uit en ga proefs gewijs testen wat het probleem is dan kan je hardware faults uitsluiten

Verwijderd

Topicstarter
Ohja..ik heb voor de PROPHET 4500 wel de nieuwste XP-drivers gebruikt. En de componenten werken wel in mn andere systeem. (deze heeft wel een betere voeding en een ander EL-CHEAPO moederbord)
Vaaaaagggg :?

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 dingetje:
Als ik nu al mijn oude componenten weer terugzet (behalve de duron, want die heb ik inmiddels verkocht |:( )
werkt mijn pc ook niet.
Dus als het hier een voeidng-probleem betreft komt dat door de Duron-processor.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik gok inderdaad toch ook op een voedingprobleem, in combinatie met een bios-update..

Die duron heeft een nieuwe core (zelfde als het verschil tussen de Tbird en de XP), dus ik vermoed dat je wel een nieuwe bios moet flashen..

En verder is 230W erg magertjes voor zo'n systeem. De duron zelf 'vreet' al behoorlijk wat meer stroom, en ik denk dat je gfx-kaart ook wel iets meer lust (al wil een TNT2 ook al behoorlijk wat verbruiken!)