Chello modems snelheidslimiet

Pagina: 1
Acties:

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Hallo, dit is de eerste keer dat ik hier een berichtje post, dus ik weet niet of ik hier goedzit, maar ja.

Ik wou weten of het mogenlijk is om het snelheidslimiet dat op de kabel modems van chello zit te omzeilen is. Ik vind het namelijk hoogst irritant dat ik bij ICQ file transfers of bij het downloaden van een FTp pagina maximaal maar 15 KB/sec. haal.

Als iemand weet hoe dit te omzeilen is, wil die dan graag een berichtje achterlaten.

Alvast bedankt.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je hebt toch alleen een uploadlimiet? Daar was een tijd geleden wel een tweak voor, maar die zal wel niet meer werken..

Verwijderd

Ik zit zelf regelmatig op de 30 kb/s dus..... :)

Verwijderd

Multiple download met behulp van Gozilla haalt regelmatig met gemak de 150 kb/sec.
Ik heb niks te klagen over chello.

• X-Terminator187
Ja dat is allemaal wel leuk, maar heeft iemand van jullie meer dan 15 KB/s gehaald bij een ICQ file transfer?

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

Dat ligt eraan he! Als je naar iemand toe stuurt die ook kabel heeft... net als jij.. dan kun je gewoon voluit blazen. Maar als je naar iemand toestuurt die een ISDN aansluiting heeft, ja, dan gaat dat traag...

Verwijderd

Om te beginnen zijn oude aansluitingen begrens op 187,5 kb/s downloaden en 30 kb/s uploaden. Dit is voor latere abbonees verlaagt naar 15 kb/s uploaden, downloaden hetzelfde.

Ik heb al die snelheden gehaald. Dowload iets direct van www.clanbase.com . Haal ik zo 150 kb/s of meer. Ook als ik verzend naar een medekabelaar haal ik 30 kb/s.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

als de tegenpartij ook op de kabel zit met een upload limiet van 15K/s, dan is dat de beperkende factor bij de icq filetransfer.
Dat geldt natuurlijk dan ook voor ftp, etc.

• X-Terminator187
Ja, dat is dus het geval hier, maar is er een manier om dat limiet te omzeilen?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zit bij chello is de buurt van helmond.

Download haal ik met DAP vet over de 200 continu. (tucows.euro.net).

Upload is begrensd op 16 kb/sec.
behalve als je naar iemand upload die in hetzelfde VLAN zit als jij, dan kan ie tot 30 kb/s.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 09:17

Halfkakkende

Vandring

Wat is VLAN nou weer? Alle mensen die in hetzelfde zelfde "blok" zitten?

Als dat zo is klopt er iets niet. Ik haal met mijn buren nog maar net 12 KB/sec :(

MUZIEK!

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

was VLAN indeling niet bij terrayon of lancity modems?
Ik heb een com21 geval, en mijn upload is altijd max. 16Kb/s (niet dat ik dat haal, maar daar is op begrensd), ongeacht of het lokaal is of niet..

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Downloaden is begrensd op 192Kb/s(=1536Kbit/s=1,5MBit/s) en geen 187,5Kb/s(=1500Kbit/s=1,46Mbit/s)
Detail, maar ik kon het weer es niet laten :)
Uploaden is tegenwoordig begrensd op 16Kb/s(128KBit/s)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1