Toon posts:

Asus mobo weigert alle toegang (inter)net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Het zit zo: ik heb een Asus K-7v moederbord. De kabelinstalateur sluit kabel modem aan, werkt goed, en ik maak er een image van (driveimage,pmagic). Na een verse instalatie weigert het alle toegang naar buiten. Ik krijg het NIET voor elkaar, andere netwerk kaarten, andere verbinding(adsl) andere alles; het komt niet meer. Ik draai die image er terug op: dan werkt het weer. Uiteindelijk, ik heb toen de brui eraan gegeven en nieuwere versie mobo gekocht, asus k7266 en niks, zelfde probleem. Die heb ik terug gebracht maar dat eerste bord heb ik nog steeds, ik ging er vanuit dat het aan mij lag. Ik heb dat nieuwere Asus bord gerolen tegen een Abit: en zonder ook maar iets aan instellingen te hebben verandert, vanuit de instalatie die ik op de Asus had uitgevoerd, doet alles het in een keer. Dus de instellingen, hardware zijn goed geconfigureerd dat is zeker. Maar wat kan dit zijn?? Ik krijg er de fout op dat mijn hardware eerst moet worden aangesloten, voor ik er iets mee doen kan. Hoe correct ik de gegevens ook doorvoer, ik kom niet op internet, niet via kabel, niet via adsl. (dus, via utp kabel netwerkkaart)

Nu ga ik maar de bios flashen en dan voor de flash het bioscomponent hardwarematig verwisselen, ik ben ten einde raad, mischien een virus in de BIOSchip?? Dat is de drijfveer van deze aktie, maar kan dat eigenlijk wel?? Een resistend virus ofiets dergelijks in je bios?

Ik zoek al een hele tijd op internet naar dit probleem, maar niets wat er ook maar in de buurt komt. Nu weet ik dat er hier toch wel enige kundigheid onder de bezoekers huist zodat mijn hoop is gevestigd op jullie hier. Dan moet ik er toch eens uit kunnen komen!?

Verwijderd

Dit is ANS en niet geschikt voor dit soort vragen!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
op de cd van Mxstream (die groene) staat in een dir MXSHome oid (voor adsl home)... probeer die es te runnen.

Ik had dit probleem ook en nadat ik dit deed deed ie het weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja nee dat is een paar niveau's terug, dat zeg ik, dezelfde installatie doet het perfect zonder enige modificatie op een ander moeder bord.

Worldpunch? ik had hier een vraag, dit is niet geschikt voor jouw soort antwoorden.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 14:04
Ben natuurlijk geen mod, maar dit is niet een vraagje voor hier, toch??

Volgens mij geef je je hostname niet mee als je een DHCP-offer verlangt... :) dus krijg je niet een Ip-adress, dus kun je niet internetten (danwel netwerken, whatever)
Hostname meesturen en opgelost

heeft helemaal nix, nada, noppus met je moederbord te maken :) en zeker niet met ANS !!

succes:)

Verwijderd

[forum=24] --> [forum=19]

Think again, als dit aan je mobo zou liggen zou ie het met een image eroverheen ook niet doen, je configureert gewoon eea niet goed gok ik.
Dit is zoals gezegd geen ANS onderwerp en als iemand je dat duidelijk maakt kun je daar best iets beleefder op reageren.
Jij bent degene die hier hulp vraagt, remember?
Anyway geef eens wat meer info ajb, wat voor verbinding, wat heb je als netwerkinstellingen ingevuld, etc.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 07 februari 2002 18:28 schreef Nillfist het volgende:
Ja ja nee dat is een paar niveau's terug, dat zeg ik, dezelfde installatie doet het perfect zonder enige modificatie op een ander moeder bord.

Worldpunch? ik had hier een vraag, dit is niet geschikt voor jouw soort antwoorden.
Nillfist jij bent hier in fout hoor door eerst verkeerd te posten...

Nu ja wat er volgens mij gewoon misgaat is een IRQ conflict. Volgens mij zit het probleem bij je NIC. Deze zorgt waarschijnlijk voor problemen op het ene mobo en op het andere niet... IRQ probleem met een ander device gok ik.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• JMW761
Leuk, zo'n gok...maar verklaar dan meteen even waarom ie het met dat image wel goed doet, als er een IRQ probleem is?? dat lijkt me dus onmogelijk dan....toch?

mijn lucky guess nog steeds: Probleem met DHCP (lees: geen hostname meesturen bij aanvraag )

ik bedenk me nu het volgende (zeer onwaarschijnlijke, maar ik heb het gezien): Het zou kunnen zijn dat je een nieuwere/oudere driver voor je netwerkkaart gebruikt (waarschijlijk een realtekkaart) waardoor het mac-adres verandert. Met een ander mac-adres krijg je ook geen DHCP-offer op je request. Maar nogmaals...zou wel heel toevallig zijn, ik heb het echter ooit gezien.

Jah, ik weet het, een mac-adres zit in de kaart, maar ik kan er ook nix aan doen dat die Realteks brak zijn, okay?!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 08 februari 2002 11:39 schreef JMW het volgende:
Leuk, zo'n gok...maar verklaar dan meteen even waarom ie het met dat image wel goed doet, als er een IRQ probleem is?? dat lijkt me dus onmogelijk dan....toch?

mijn lucky guess nog steeds: Probleem met DHCP (lees: geen hostname meesturen bij aanvraag )

ik bedenk me nu het volgende (zeer onwaarschijnlijke, maar ik heb het gezien): Het zou kunnen zijn dat je een nieuwere/oudere driver voor je netwerkkaart gebruikt (waarschijlijk een realtekkaart) waardoor het mac-adres verandert. Met een ander mac-adres krijg je ook geen DHCP-offer op je request. Maar nogmaals...zou wel heel toevallig zijn, ik heb het echter ooit gezien.

Jah, ik weet het, een mac-adres zit in de kaart, maar ik kan er ook nix aan doen dat die Realteks brak zijn, okay?!
Omdat het moederbord de irq voor een stuk ook regelt. Die kunnen anders liggen...
Voor de rest kan het niet de hostname oid zijn want als ie een image neemt is alles nog hetzelfde ook die settings.
Dus lijkt het mij een combinate van de kaarten + mobo.
Aangezien het mobo het enigste is dat wijzigt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• JMW761
lezen is ook een kunst :

als ie het image terugzet werkt ALLES weer....

Ik blijf bij mijn DHCP-probleem !!

Verwijderd

Topicstarter
Wat meer info: Ik heb meerdere netwerkkaarten(gebruikt), nl:
3com 900b
3com 905tx-m
compaq nc3131 (dual intel)

-allen pci, alle irq's toegewezen en laten toewijzen, dit gedaan zonder andere kaarten(behalve video natuurlijk, hoewel ik alles ook heb geprobeert met een pci videokaart), alle pci sloten geprobeert, allemaal hetzelfde effect.

Als ik probeerde internet op te gaan, via mijn toen nog kabel aansluiting kwam er een "dhcp-server error" als ik msi explorer startte. Ik heb inmiddels adsl, dus ik doe "inbellen" bij mxstream, maar dan geeft de foutmelding weer, dat ik eerst de hardware geinstaleerd moet hebben om een verbinding te kunnen maken. En dit terwijl alles okee is in het configuratie scherm -geen uitroeptekens, ook in sectie netwerk staat alles goed(zoals het "hoort" althans).

Het stomme is dat de eerste keer toen ik die 900b erin stak het achtermekaar liep, toen heb ik ook die backup gedraait (met een virus, dat is de reden dat ik daar niet tevreden mee was, nouja, ik kan ook paranoide geweest zijn (MAAR DAT HOORT TOCH NIET UIT TE MAKEN)) Alle pogingen in alle nieuwe installatie's kwamen uit op hetzelfde, niets dus. Uiteraard heb ik de verschillende schijven geprobeert/geformateerd, in scsi bios geformateerd, en van ellende overgestapt op ide, die zelfs op low-level geformat en ook fdisk /mbr geprobeert. Toetsenbord/muis verwisselt. USB poorten uitgezet, alsook juist alleen USB apparatuur gebruikt... Andere geluidskaart geprobeert en ook andere voedingen, andere (utp)kabels, met hele dikke grijze onbuigzame gemantelde "stokken" mijn 220volt aangesloten,
de TL balk in mijn cpu kamer zelfs vervangen met gloeilampen en later nog eens met hallogeen.

Dit kan er nooit mee te maken hebben gehad dat weet ik best, maarja, uit pure gekkigheid! Ik heb twee complete pc's over gehouden van alle (rand)apparatuur die ik vervangen heb!

Als je je voorsteld dat van dit probleem helemaal niets bekend is, dat ik _2_maanden_ heb gezocht in FAQ's etc.,
dat ik boeken bij de bibliotheek ben gaan halen over het windows register, dat ik met het nieuwere model (indertijd de nieuwste) moederbord het zelfde resultaat kreeg, en tot overmaat van ramp Windows Millenium uiteindelijk zonder resultaat(nb!! de eerste 2 instalaties millenium werkten gewoon maar tot op heden heb ik ook dat nooit meer aan de (*internet)praat kunnen krijgen!!)

Neem er even tijd voor en probeer het je in te beelden. Mischien dat je je dan voor kunt stellen waarom ik die rare opties allemaal heb geprobeert.

Mischien kan je je dan zelfs voorstellen waarom ik dit niet in het gewone netwerk-probleem-topic heb geplaatst...

• JMW761
Ik blijf vermoeden dat het puur een config verhaal is..
snap niet dat je er niet een expert bij haalt dan (of een monteur)
Ben er van overtuigd dat het niet aan je hardware ligt.

Ik kan je amper helpen met ADSL-installatie, daar ben ik amper mee bekent.

Ik blijf er ook bij dat dit niet in Advanced hoort..maar ik ben ook geen mod natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk was ik er nadat worldpunch het zei, er al achter dat dit niet in het goede hoofdstuk staat... Maarja het staat nu eenmaal hier, en ik kan het niet verschijven maar het zal geen 2e keer meer gebeuren dat beloof ik(ben beetje newbe hier)

Een expert? dat kost geld, veel geld... Maar hierboven had je het over een dhcp probleem, dat zou best wel ns...
Explorer zegt nl:
DHCP server error
cant find DNS host

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Misschien probleem bij provider?

Bellen zou ik zeggen!! Weet je het zeker, en als die helpdesk geen nuttige tips heeft..

Zijn dan wel airheads maar de info klopt meestal wel.

Canon Digital Ixus V3

• JMW761
een expert kost inderdaad een en ander....maar nieuwe hardware ook, zeker als je het helemaal niet nodig hebt.

Pak je ADSL-handleiding d'r eens bij en doe eens precies wat er staat, zo moeilijk kan het niet zijn.
En dan niet doen wat je steeds deed, nee, stapje voor stapje, alle stappen doornemen, iedere keer checken en controleren of je het precies zo gedaan hebt als in de handleiding.

Met de huidige info kan ik je niet helpen, je geeft namelijk geen info over de errors etc. Alleen maar dat je niet kan internetten. Vergeet het hele hardware verhaal en kom met een paar duidelijke foutmeldingen, of een opmerking waarin je aangeeft waar je de ADSL-installatie niet meer snapt.

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja en weet je hoe dat komt: ik heb em nu niet aanstaan, ik zit nu op het i-net met mijn eigen(ze zijn allebei van mij maar zo noem ik het?) moederbord, en als ik die andere, die asus aansluit, dan kan ik niets dus.. Maar ik ga 't meteen aansluiten en schrijf exact de foutnummers en meldingen op, die geef ik door in mijn volgende post okee?
zal vanavond nog zijn hoop ik. Zowieso wilde ik je het een en ander vragen over DHCP, aangezien jij daar meer van weet als ik.. Niet dat je daar op zit te wachten denk ik...

Ik hoop dan ook dat je de aandacht er dan nog even aan wil schenken maar dat zie ik vanzelf.

Oh maar ik snap de instalatie en de aansluiting enzo wel;
echter echter, het wil niet op dat bord. Niet over het netkaartje. Dat kan ik stellig beweren, aangezien ik nu ook op dezelfde aansluiting verbonden ben, maar via een andere computer.

• JMW761
jah, okay....dat kan wel zijn...maar hoe doe je nu je DHCP-request?

Met dezelfde netwerkkaart? Zo nee, dan is dat al de eerst MOGELIJKHEID op een fout. Iedere netwerkkaart heeft een eigen mac-adress. Weet alleen niet of jou ADSL-provider daar ook op checked.

Doe je je DHCP-request met een clientID of hostname, nu? en doe je dat ook op in je andere setup (je moet af van het idee dat het aan je moederbord ligt, want dat is het 99,99% zeker, niet namelijk)

ik hoor het wel, icq me anders even ofzo...denk niet dat je veel mensen hier mee boeit namelijk.

succes :)
Pagina: 1