Toon posts:

[ALG] Risk voor Windows *

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb sinds 1993 een spel Risk V1.0 voor Windows gemaakt door een ene Jan Buurstra uit Amsterdam. Het is dus een wereldverover spel. Ik vind dit spel heel goed en bezit hem ook al zo'n 8 jaar. (Het is een public domain software).

Ik heb heel vaak op het web gezocht naar nieuwere versies. Maar nergens is dit spel te vinden. Waarschijnlijk was het maar een eenmalige hobby van degene en heeft hij daarna de software niet verder ontwikkeld.

Nu heb ik een aantal heel leuke ideeen voor dit spel en zou ik het fijn vinden om het verder te ontwikkelen. De spel is in totaal 272 kb groot en niet al te ingewikkeld. Ik wil nu leren programmeren om het spel verder te ontwikkelen alleen heb ik een aantal problemen:

1. Ik weet niet hoe ik over de broncode moet beschikken. Is er een programma waarmee ik de programmacode kan zien?

2. Omdat ik nog niet begonnen ben met het leren van een programmeertaal weet ik niet in welke taal dit programma is gemaakt (het programma bestaat uit 2 bestanden, risk.exe, risk.dat en risk.hlp <-- visual basic?? of C/C++??)

Het is een eenvoudig en klein spel. Ik denk dat ik het wel onder de knie krijg, omdat ik al programmeer ervaring heb. Kan iemand mij helpen?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 07 februari 2002 12:39 schreef TuRioNx het volgende:
1. Ik weet niet hoe ik over de broncode moet beschikken. Is er een programma waarmee ik de programmacode kan zien?
Vragen aan de oorspronkelijke maker.
2. Omdat ik nog niet begonnen ben met het leren van een programmeertaal weet ik niet in welke taal dit programma is gemaakt (het programma bestaat uit 2 bestanden, risk.exe, risk.dat en risk.hlp <-- visual basic?? of C/C++??)
Vragen aan de oorspronkelijke maker.
Het is een eenvoudig en klein spel. Ik denk dat ik het wel onder de knie krijg, omdat ik al programmeer ervaring heb. Kan iemand mij helpen?
Pak een programmeertaal die je al kent, en begin helemaal bij het begin.

Wat ik trouwens niet snap is:
Omdat ik nog niet begonnen ben met het leren van een programmeertaal
en
Ik denk dat ik het wel onder de knie krijg, omdat ik al programmeer ervaring heb.
Ik denk dat heel veel mensen hier graag willen weten hoe je programmeer ervaring op heb gedaan zonder ooit een programmeertaal te leren?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
Op donderdag 07 februari 2002 12:39 schreef TuRioNx het volgende:
Hoi. Ik heb sinds 1993 een spel Risk V1.0 voor Windows gemaakt door een ene Jan Buurstra uit Amsterdam. Het is dus een wereldverover spel. Ik vind dit spel heel goed en bezit hem ook al zo'n 8 jaar. (Het is een public domain software).

Ik heb heel vaak op het web gezocht naar nieuwere versies. Maar nergens is dit spel te vinden. Waarschijnlijk was het maar een eenmalige hobby van degene en heeft hij daarna de software niet verder ontwikkeld.

Nu heb ik een aantal heel leuke ideeen voor dit spel en zou ik het fijn vinden om het verder te ontwikkelen. De spel is in totaal 272 kb groot en niet al te ingewikkeld. Ik wil nu leren programmeren om het spel verder te ontwikkelen alleen heb ik een aantal problemen:

offtopic:
wil je mij dat spel opsturen. misschien is het wat voor op mijn homepage.

[ontopic]
hmmm.. decompilen. misschien kun je met Resource Hacker wat dingen kunt achterhalen.
[/ontopic]

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Topicstarter
Programmeer ervaring in een ander taal dan Visual Basic of C/C++ :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 12:48 schreef chaozz het volgende:

[..]

offtopic:

[ontopic]
hmmm.. decompilen. misschien kun je met Resource Hacker wat dingen kunt achterhalen.
[/ontopic]
Tnx. Ik zal er naar kijken. Ik kijk even naar je website en mail em wel naar je.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[..]

offtopic:

[ontopic]
[/ontopic]
Het spel is uit 93. Waarschijnlijk is het dus een dos spel (Weet het bijna wel zeker, want ik ken het volgens mij wel) Aan een resource hacker zul je waarschijnlijk weinig hebben.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 12:54 schreef Janoz het volgende:

[..]

Het spel is uit 93. Waarschijnlijk is het dus een dos spel (Weet het bijna wel zeker, want ik ken het volgens mij wel) Aan een resource hacker zul je waarschijnlijk weinig hebben.
Nope het is een Windows spel. Waarschijnlijk voor Windows 3.11

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:41
Decompilen van copyrighted code is bovendien strafbaar :o
Probeer die auteur te vinden zou ik zeggen..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:05
Op donderdag 07 februari 2002 12:56 schreef TuRioNx het volgende:

[..]

Nope het is een Windows spel. Waarschijnlijk voor Windows 3.11
't Is inderdaad 3.11 (16bit) style.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien interessant om te melden wat voor ideeen ik heb:

1. De landen in dit spel is net als een Risk bord ingedeeld in gebieden. Ik wil het in landen verdelen. Dus je krijgt dan een echte wereldkaart voor je met ca. 200 landen. Klikken op een werelddeel moet dan de werelddeel op je scherm vergroten, anders kan je bijv. Luxemburg ofzoo niet zien.

2. Wil het zo realistisch mogelijk maken. Ik wil dus alle militaire gegevens van de landen in de wereld erin verwerken.

3. Moet een multi-player spel worden. Via internet moet het mogelijk zijn om met meerdere mensen tegelijk veroveraartje te spelen.

etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 12:57 schreef -ScuL- het volgende:
Decompilen van copyrighted code is bovendien strafbaar :o
Probeer die auteur te vinden zou ik zeggen..
Ik kan hem niet vinden. Hij heeft alleen zijn naam en adres vermeld. Ik heb zelfs via KPN laten onderzoeken naar zijn tel. nummer. Maar kon hem niet vinden.

Hij heet Jan Buurstra uit Amsterdam.

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28

QuasaR

One ring to rule them all

is hm dit misschien ??

1 020-6465926 Buurstra, J
Kranenburg 11 1083JM AMSTERDAM

Daddy of 3 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 13:08 schreef QuasaR het volgende:
is hm dit misschien ??

1 020-6465926 Buurstra, J
Kranenburg 11 1083JM AMSTERDAM
Effe belle :)

Verwijderd

Topicstarter

[..]

offtopic:

[ontopic]
[/ontopic]
pfff jammer, Resource Hacker werkt niet met 16-bits. Was wel een mooi programmaatje.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 13:01 schreef TuRioNx het volgende:
Mischien interessant om te melden wat voor ideeen ik heb:

1. De landen in dit spel is net als een Risk bord ingedeeld in gebieden. Ik wil het in landen verdelen. Dus je krijgt dan een echte wereldkaart voor je met ca. 200 landen. Klikken op een werelddeel moet dan de werelddeel op je scherm vergroten, anders kan je bijv. Luxemburg ofzoo niet zien.

2. Wil het zo realistisch mogelijk maken. Ik wil dus alle militaire gegevens van de landen in de wereld erin verwerken.

3. Moet een multi-player spel worden. Via internet moet het mogelijk zijn om met meerdere mensen tegelijk veroveraartje te spelen.

etc.
hmm
2. Hoe wil je dat doen? Een aantal landen (voornamelijk africa-azie) gaan hun militaire gegevens echt niet allemaal aan jou geven/openbaar maken denk ik :P

Met saddam hussein
- jah met turionX, ik wilde even weten hoeveel militairy manshappen, wapens en voertuigen u bezit. Het is voor een spel.

klik-tuut-tuut-tuut :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

hmm
2. Hoe wil je dat doen? Een aantal landen (voornamelijk africa-azie) gaan hun militaire gegevens echt niet allemaal aan jou geven/openbaar maken denk ik :P

Met saddam hussein
- jah met turionX, ik wilde even weten hoeveel militairy manshappen, wapens en voertuigen u bezit. Het is voor een spel.

klik-tuut-tuut-tuut :P
LOL. :) Nee ik heb de gegevens van de CIA website (World Factbook). En ik heb veel kennis van verschillende landen, geschiedenis, geografie e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken in bijv. Visual Basic? De landkaart moet vanzelf groter en kleiner worden indien men de venstergrootte veranderd. Hoe deel ik elk land zo in dat het elk een apart speelvlak wordt?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 15:12 schreef TuRioNx het volgende:
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken in bijv. Visual Basic? De landkaart moet vanzelf groter en kleiner worden indien men de venstergrootte veranderd. Hoe deel ik elk land zo in dat het elk een apart speelvlak wordt?
Ben je al met het spel begonnen?
Zorg nou maar eerst dat je een design voor de UI maakt, wat opschrijft over wat je precies voor functies e.d. wil maken ... dan ga je alles stap voor stap implementeren...

heb je dan nog specifieke vragen, vraag het dan... nu is het een beetje ondoenlijk je te helpen

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:29

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Niet om negatief te zijn, maar zijn er niet al zat 'Risk' games op het internet te vinden??

Google: http://www.google.de/search?hl=de&q=risk+game&btnG=Google-Suche&meta=

Geeft al een zooi pagina's met info, waarschijnlijk is er al een Risk die die dingen heeft die jij graag wilt, of eentje die nog een 'actieve' maker heeft die hem wel wil aanpassen...

PS Heb je al gebeld naar dat nummer dat hierboven werd vermeld??

Succes

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb ooit iets bewaard wat ik op een newsgroup had gevonden:
For those who are interested in game programming with VB we
have added several new items in this category to the Visual
Basic Explorer site.

Three new VB game related tutorials

*Drawing & Animation: Using the Win32 GDI
http://www.vbexplorer.com/gdi.asp

*Sound & Games: The Next Level
http://www.vbexplorer.com/sound.asp

*Controlling Your Game:Using the Joystick, Mouse and
Keyboard
http://www.vbexplorer.com/userinput.asp

All three tutorials include sample programs that demonstrate
the
points covered.

Some other items on the site you may not be aware of.

*Character Pack #1-Sprite & game art. Free for
non-commercial use.
http://www.vbexplorer.com/charpack1.asp

*Game Sounds Library-freeware and public domain game sounds.
http://www.vbexplorer.com/gamesound.asp

*WindWalker-partial game sample that
demonstrates several basic techniques.
http://www.vbexplorer.com/windwalker.asp

*EasyX-Free DirectX ActiveX Control
*EasySound-A lighter free DirectSound only control
that will allow playing of multiple wave files.
http://www.vbexplorer.com/toolbox.asp

Coverage of DirectX 7 will follow soon after the official
release by Microsoft.

Verwijderd

Topicstarter
Kan mij iemand een voorbeeld maken als ik de programma stuur naar je emailadres?

Ik weet niet hoe ik het aan moet pakken. En wegens auteursrechten ga ik het zelf maken. Dus als iemand de programma wil bekijken en een klein programmatje schrijft zou ik het fijn vinden.

Ik ga c++ leren. Ik zal dan de code proberen te begrijpen zodat ik zelf dan verder kan.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een 'opzet' maken heeft weinig zin, je zal er zeer waarschijnlijk de ballen van snappen. Ik verwacht dan ook niet dat je veel reacties krijgt.
Je wilt een eigen RISK maken begrijp ik?
Dan zou ik allereerst een taal leren, de syntax e.d. Leer object georienteerd te programmeren (wel handig met RISK) en leer grafisch te programmen.
Als je die drie dingen hierna kan combineren komt er zo een RISK game uitrollen :)
Besef wel dat je hier lang mee bezig zult zijn, maar het is zeker te doen, RISK is een goed voorbeeld van een programma waarbij je geen gekke toeren uit hoeft te halen om het spel te kunnen maken.

Veel succes :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Kun je het voor de minder begaafde mensen ff in het nederlands herhalen?

Wil je nou dat wij een progie voor jou maken en dat jij daarop verder borduurt?

(I can feel it, I can feel it... SR)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1