Toon posts:

webmail en sendmail + afzender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goeie webmail die gebruikt maakt van sendmail. Daarnaast moet ie de afzender automatisch invullen.

Probleem is dat het niet om 1 domeinnaam gaat.
Klanten hebben allemaal hun eigen domeinnaam en dus bijbehorend e-mail adres.

Zo heeft bijvoorbeeld gebruiker "test" het e-mail adres "test@test.nl" maar heeft alleen als gebruikersnaam "test"... de rest van de gegegevens van dat e-mail adres moet ie dus ergens vandaan halen.

vb: gebruiker "test222" heeft het e-mail adres "test222@hallo.nl" maar zijn gebruikersnaam is "test222", het bijbehorend domeinnaam "hallo.nl" moet dus ergens vandaan gehaald worden zodat de afzender altijd goed staat.

Wat een uitleg... begrijp je het nog... alvast bedankt..

Verwijderd

als je in sendmail de file "local-host-names" gebruikt (meestal in /etc/mail) dan kun je daar alle domains opgeven waarvoor je mailserver bent. dan moeten de user-id's voor de @ wel allemaal uniek zijn op je server. volgens mij kun je met openwebmail.org webmail vervolgens sender-mail adressen instellen. (niet vergeten je apache-user trusted te maken in je sendmail.cf)

dan moet het werken.

als het een mogelijkheid is zou ik eens naar QMail kijken want die heeft, denk ik, een betere virtual-mail ondersteuning, kun je dus ook beter met different users omgaan.

edit: kan zijn dat de file "local-domains" heet, ben ik effe kwijt. en in je sendmail logfile kun je controleren of het verzendadres netjes op pietjepuk@jaja.yo wordt gezet.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

als je in sendmail de file "local-host-names" gebruikt (meestal in /etc/mail) dan kun je daar alle domains opgeven waarvoor je mailserver bent. dan moeten de user-id's voor de @ wel allemaal uniek zijn op je server.
Neuh, helemaal niet nodig. Is ook nooit nodig geweest.