Ik wordt hier toch nu wel een beetje kriebelig van... wat ik ook doe het lukt niet.
Simpele inlogfunctie gemaakt met sessions:
de $username wordt gepost dmv een form en dat is de eniste variable die hij daadwerkelijk registreerd. Ik heb het even zo gezet dat hij voor die andere variabelen (b_id, level) niet de waardes uit de database gebruikt maar gewoon '1' om er zeker van te zijn dat het niet aan mijn query ligt. Maar wat ik ook probeer hij wilt niets registreren behalve de var die gepost is door de form.
Iemand een idee want ik begin langzamerhand een beetje radeloos hiervan te worden aangezien ik hier al een paar uur mee aan het aan klooien ben en me suf heb gezocht.
Simpele inlogfunctie gemaakt met sessions:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <? function log_in($username, $password) { session_start(); global $HTTP_SESSION_VARS; $sql = "SELECT * FROM beheer WHERE username = '$username' AND password ='$password'"; $query = mysql_query($sql) or die (mysql_error()); $results = mysql_num_rows($query); if ($results == '1') { $record = mysql_fetch_object($query); $b_id = 1; $level = 2; session_register("b_id"); session_register("username"); session_register("level"); echo $HTTP_SESSION_VARS[username]; echo $HTTP_SESSION_VARS[b_id]; echo $HTTP_SESSION_VARS[level]; } else { echo " Je gebruikersnaam of password klopt niet"; } } ?> |
de $username wordt gepost dmv een form en dat is de eniste variable die hij daadwerkelijk registreerd. Ik heb het even zo gezet dat hij voor die andere variabelen (b_id, level) niet de waardes uit de database gebruikt maar gewoon '1' om er zeker van te zijn dat het niet aan mijn query ligt. Maar wat ik ook probeer hij wilt niets registreren behalve de var die gepost is door de form.
Iemand een idee want ik begin langzamerhand een beetje radeloos hiervan te worden aangezien ik hier al een paar uur mee aan het aan klooien ben en me suf heb gezocht.