exchange 2000 open mail relay

Pagina: 1
Acties:

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

Topicstarter
Ik krijg deze melding

U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze
geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor
meer informatie.
<server.domein.NL #5.7.1 smtp;571 5.7.1 ACCESS DENIED to
<user@domein.NL> thru VERIFIED OPEN MAIL RELAY
(http://www.ordb.org/lookup/index.php?host=***.***.***.***
http://mail-abuse.org/tsi/ar-fix.html)>
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Lijkt dus duidelijk, alleen het is mijn eerste exchange 2000 server.
Hoe en waar zet ik dit uit ?

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ke moet mensen laten verifieren dat ze toegang hebben tot de server, of je kan je relay open zetten, dit is echter niet verstandig omdat anderen dan je smtp server kunnen gebruiken om mail te sturen, dat kan nare gevolgen hebben.

kijk bij server/jouwserver/protocols/smtp/default smtp
en klik hier je rechter muisknop om eigenschappen te veranderen. Hier kan je athenticatie en toegangsregelingen instellen en ook je relay check.

Mijn rig

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 15:46 schreef marko77 het volgende:
ke moet mensen laten verifieren dat ze toegang hebben tot de server, of je kan je relay open zetten, dit is echter niet verstandig omdat anderen dan je smtp server kunnen gebruiken om mail te sturen, dat kan nare gevolgen hebben.

kijk bij server/jouwserver/protocols/smtp/default smtp
en klik hier je rechter muisknop om eigenschappen te veranderen. Hier kan je athenticatie en toegangsregelingen instellen en ook je relay check.
relay moet juist uit :P
bij een default exchange 2000 server kun je volgens mij helemaal niet relayen via wat dan ook...dus je moet het ooit ergens expliciet hebben aangezet dat iedereen mail mag versturen via je server...

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 14:27

Pogostokje

* twiet *

Kweenie maar dit is wel een belangrijk stukkie hoor. Het is mij niet duidelijk welke server die melding geeft maar het lijkt alsof een van de twee op en een black-list staat van open mail relay systemen. Als de andere server die lijst gebruikt om spam te blocken dan heb je dus een probleem. :)

Als jij op die lijst staat dan zou ik maar eens gaan zorgen dat ik daar af kwam... ;(

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

"open relay" wil zeggen dat je mail-server mail accepteert van buiten je eigen domein, voor andere domeinen.
Gewoonlijk accepteer je alleen mail van binnen je eigen domein, naar je eigen domein of naar buiten, en mail van buiten je eigen domein, voor je eigen domein.

Een "open relay" is een hemel voor spammers, omdat bekende spam-adressen heel vaak geblokkeerd worden, en ze dus voortdurende nieuwe manieren moeten verzinnen om hun bagger eruit te krijgen. Een "open relay" in een overigens reputabel domein is natuurlijk een smakelijk hapje. Daarom zijn er verschillende organisaties die meldingen over "open relays" verzamelen, en er actief naar zoeken. De hierbij vergaarde lijsten worden ter beschikking gesteld van mail-servers die spam willen weren door niet alleen mail van bekende spam-adressen, maar ook van "open relays" te weren.

Een probleem is als de mail-server mail moet accepteren voor een aantal andere domeinen (bijv. als je een bedrijf hebt dat meerdere domeinen beheert en niet in de MX-records naar andere domeinen wil verwijzen. Door selectief alleen de juiste domeinen door te laten kun je dan je verschijnen op die lijsten voorkomen. Bij problemen hiermee is contact opnmenen met de beheerder van die lijsten een optie om blokkades te voorkomen.

Ben je eenmaal op zo'n lijst gekomen, dan moet je eerst je probleem oplossen, en je dan ZELF aanmelden bij de organisatie die de lijst beheert, met een verzoek om jouw mail-server aan een hernieuwd onderzoek te onderwerpen. Bij de (grote) organisatie waar ik nu ben ingezet hadden ze de eerste stap wel genomen,, maar waren de tweede vergeten. Ik heb ze daar op moeten attenderen om weer mail te kunnen versturen naar een aantal belangrijke mail-partners.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ja, dat klopt allemaal wel, maar als je ze verplicht om te verifieren dan komen spammers er niet in! dat is het hele idee. Ik heb zelf ook een mailserver geconfigureerd en volgens ordb.org is mijn server niet open.

Mijn rig

Pagina: 1