Toon posts:

[Exchange] export .pst naar .msg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om alle mailitems (inclusief bijlages) in 1 keer te exporteren van een .pst file naar .msg bestanden. Nu kan dit wel per item maar het .pst bevat 4000 items, teveel om handmatig te doen.

Weet iemand wellicht een oplossing voor dit probleem?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 15:53
wat bedoel je precies met .msg ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Indien je een item (mail) wilt opslaan (bestand-> opslaan als) kun je kiezen voor .msg. De mail wordt dan vervolgens opgeslagen als los item (inclusief attachements etc) en kan vervolgens geopend worden in bv outlook.

Gezien het grote aantal files (en de verwachte groei daarvan) is besloten dit niet op te slaan in een public folder (of .pst) maar als losse bestanden.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

VB-appje bakken; moet te doen zijn. Maar de vraag is natuluk: "waarom wil jij zonodig 4000 messages als .msg file beschikbaar hebben?". Dit probleem is onderdeel van een groter probleem en kun je dat grotere probleem niet op een slimmere manier oplossen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 15:53
Waarom niet meerder pst's, gerangschikt naar datum ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de items apart opslaan omdat een .pst bestand maar door 1 persoon tegelijk benaderd kan worden (en het is lastig omdat je eerst de pst file moet openen voordat je de informatie kunt benaderen). Op dit moment staan de items in een public folder en worden veelvuldig gebruikt om informatie uit te halen.

Mijn idee was om de public folder te exporteren naar bv .pst en deze vervolgens om te zetten naar losse bestanden. Als het direct vanuit de public folder kan is het wellicht beter....

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 07 februari 2002 14:31 schreef TaRgA het volgende:
[..]Gezien het grote aantal files (en de verwachte groei daarvan) is besloten dit niet op te slaan in een public folder (of .pst) maar als losse bestanden.
Lijkt me niet zo'n handige beslissing; in de Exchange database nemen die messages in totaal veel minder ruimte in dan met z'n allen op schijf (wel eens van slack gehoord?) Bovendien kun je op een Public Folder een retention time zetten; na periode X wordt de message weggegooid. Als je er dan voor zorgt dat ze voor die tijd op een backup tape terechjt komen, raak je niks kwijt en kun je altijd restoren als er iemand om komt zeuren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 14:37 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

.... na periode X wordt de message weggegooid. ....
Klopt, maar de data dient in ieder geval een jaar beschikbaar te blijven (direct, dus zonder het eerst te moeten restoren)

Verwijderd

Topicstarter
Er moet toch wel een mogelijkheid zijn een .pst bestand uit te lezen en alle bestanden die hierin zitten te exporten?
Ik heb in het verleden dit wel eens gedaan met ccmail archives.....

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:32
En: Als .msg kun je veel informatie niet zien. Je ziet alleen maar het onderwerp. Hier zijn ook klanten die daarmee werken (omdat ze 'pst' niet kennen) en het is een puinhoop.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 14:42 schreef MetHod het volgende:
En: Als .msg kun je veel informatie niet zien. Je ziet alleen maar het onderwerp. Hier zijn ook klanten die daarmee werken (omdat ze 'pst' niet kennen) en het is een puinhoop.
In dit geval is het precies de bedoeling. De mailitems bevatten naast een (uniek) onderwerp enkel een attachement.
Overige informatie staat in het attachement.

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe dag, nieuwe poging....;)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zeg nou zelf, vind je "Gezien het grote aantal files (en de verwachte groei daarvan) is besloten dit niet op te slaan in een public folder (of .pst) maar als losse bestanden." bij nader inzien zelf ook niet heel erg onbenullig klinken? Ik heb public folders gezien met 250000 items; performance blijft prima. Zet eens 250000 bestanden in een directory en kijk dan eens naar je performance; blijft niets van over. Daarnaast is de schijfruimte die je in beslag neemt met zoveel bestanden, door de slack veel groter dan als je het bewaart in een public folder.
Bijkomend argument is dat je gebruikers in een public folder gebruik kunnen maken van de zoek mogelijkheden van Outlook / Exchange. Eventueel kun je de public folder ook nog laten indexeren, voor nog snellere zoekresultaten.
Ander voordeel is dat je vrij eenvoudig je public folder kunt repliceren naar een andere server, waarmee je een voor de gebruiker transparante fall back creëert; als de ene public folder server niet beschikbaar gaat Outlook vanzelf de andere proberen.
Kortom: zo al 4 argumenten verzonnen waarom je de messages beter in een public folder kunt laten staan en nog geen een argument gehoord waarom je ze op schijf zou moeten zetten.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Zo heb ik het nog niet bekeken eigenlijk. Waar wij van uit gingen is dat hoe groter de public folder wordt hoe langzamer het terugzoeken zou gaan worden. Ik zal er eerst nog wat meer onderzoek naar gaan doen.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
Het is normaal niet mijn bedoeling een oud topic omhoog te duwen maar bij het zoeken in het forum op termen als msg-bestand en outlook kwam ik het tegen. Ik vond het onderwerp dermate interessant aangezien ik zelf ook met dit probleem aan het stoeien ben. Wij gaan op het werk namelijk overstappen naar Outlook (in combinatie met Exchange) en dat is dus een goed moment om het email-archiveringsprobleem ook gelijk aan te pakken. We zijn niet zo'n groot bedrijf (10 man) maar ook wij worden zo langzamerhand bedolven onder de mail.

Ik heb het één en ander geprobeerd en ik ben eigenlijk helemaal niet zo dol op de wijze van archiveren van Outlook. Ik vind het erg gericht op de "persoonlijke mailbox" terwijl het in de praktijk vaak gaat om mailtjes die een project betreffen, een project dat bij ons bijna altijd meerdere mensen aangaat. Dan zou je zoals gezegd honderden mapjes in Exchange kunnen aanmaken die iedereen kan benaderen maar dat vergemakkelijkt het archiefproces niet echt. Want je moet dan dus ook honderden pst-bestanden aanmaken na afloop van die diverse projecten.

Dus dan ga ik toch liever voor het opslaan van alle mailtjes als *.msg-bestand. Ik heb al wat test-macrootjes in elkaar gedraaid die op basis van de in ons bedrijf geldende projectnummers mailberichten keurig opslaan in de daarvoor bestemde mappen op de fileserver, al dan niet met bijlagen. Archiveren van mail is dan een eitje, dat gebeurt namelijk tegelijk met het archiveren van diezelfde projectmap. het archiveren van diezelfde projectmap. Misschien kost het wat ruimte maar qua structuur lijkt mij het ideaal.

Daarmee samenhangend: het grootste probleem van dit relatief nieuwe medium vind ik dat zowel de gebruikers als de makers van de software mail vaak als een op zichzelf staand iets beschouwen en dat men het ook op die manier op de pc opslaat. Terwijl het gewoon een medium is net zoals een fax of een envelop. Laat je de inhoud van een envelop die je krijgt opgestuurd ook in die envelop zitten? Nee toch? Die inhoud stop je netjes in een map of in de kast bij de rest van het betreffende onderdeel. Anders vind je het idd nooit meer terug. Je moet je computer dan ook inrichten als ware het een kast of een ordner.
En daarbij is het van belang dat je voor alle binnenkomende mail alle belangwekkende bijlagen gewoon zoveel mogelijk wegzet in de map waar iedereen ze terug kan vinden: tekeningen bij tekeningen, verslagen bij verslagen enzovoort. En bij ons wil dat dus zeggen: opslaan binnen het betreffende project. En dat wil ik dus gaan doen middels bovengenoemde macro. In het msg-bestand voeg ik dan (middels die macro) gelijk het pad toe waar die bijlage is terug te vinden.
Pagina: 1