.avi + .mpeg + divx + dvd --> niet meer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik had een GF2 MX en een tijdje een oude Voodoo Rush in mijn systeem zitten (niet tegelijkertijd dus ;)) en dat ging allemaal wel goed. Nu heb ik mijn Radeon 8500 binnen, spellen lopen als nooit tevoren, maar nu geeft ie .avi en .mpeg filmpjes evenals divx en dvd films niet meer weer. :? Een .mov file zie ik wel... |:(
Waar kan dit aan liggen?

.... Ik weet het ook niet

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FF winhoos eroverheen installen, lijkt erop dat de codes niet meer goed gebonden zijn ofzo.

• mbvisiontt
Op donderdag 07 februari 2002 12:23 schreef KillerAce_NL het volgende:
FF winhoos eroverheen installen, lijkt erop dat de codes niet meer goed gebonden zijn ofzo.
Alles opnieuw? :( Kan het niet anders? Dat is een berg werk daar word je bang van, heb net alles lekker draaien. Je kunt toch wel een nieuwe videokaart erin zetten zonder dat je Windows opnieuw moet installen, toch? :?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Juist niet opnieuw, EROVERHEEN zeg ik toch...

• AdLentis
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Hmm... klinkt als een niet goed functionerende DirectDraw in vensters. Fullscreen (bij spellen...) doet-ie het wel goed. Kijk eens wat-ie doet als je WinMPlayer in fullscreen modus zet! (8>

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• mbvisiontt
Op donderdag 07 februari 2002 13:07 schreef AdLentis het volgende:
Hmm... klinkt als een niet goed functionerende DirectDraw in vensters. Fullscreen (bij spellen...) doet-ie het wel goed. Kijk eens wat-ie doet als je WinMPlayer in fullscreen modus zet! (8>
Heb ik geprobeerd, doet ie echter helaas ook niet.

• mbvisiontt
Op donderdag 07 februari 2002 13:04 schreef KillerAce_NL het volgende:
Juist niet opnieuw, EROVERHEEN zeg ik toch...
Okay, dat is nieuw voor mij dan, gewoon XP erin doen, en dan?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

N.a.v. bovenstaande post:
Dx 8.xx opnieuw installen ?

• AdLentis
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Is ook een optie...

AdLentis heeft ook pas problemen gehad in Windows 2000. DirectDraw & AGP texturing deden het niet meer, Direct3D nog wel. Van alles geprobeerd. :? Uiteindelijk Windows opnieuw geïnstalleerd. :(

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

probeer eens je videokaart te uninstallen, op nieuw opstarten en dan je videokaart opnieuw te installeren.

heeft bij mij weleens gewerkt ;)
Op donderdag 07 februari 2002 12:18 schreef mbvisiontt het volgende:
Ik had een GF2 MX en een tijdje een oude Voodoo Rush in mijn systeem zitten (niet tegelijkertijd dus ;)) en dat ging allemaal wel goed. Nu heb ik mijn Radeon 8500 binnen, spellen lopen als nooit tevoren, maar nu geeft ie .avi en .mpeg filmpjes evenals divx en dvd films niet meer weer. :? Een .mov file zie ik wel... |:(
Waar kan dit aan liggen?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 12:18 schreef mbvisiontt het volgende:
Waar kan dit aan liggen?
Krijg je een zwart stuk in beeld waar de film eigenlijk zou moeten zitten? Dit kan nl ook komen doordat je je monitor als 2e monitor hebt ingesteld bij de beeldschermeigenschappen... denk ik.
Als je nl 2 monitoren aansluit op de Radeon (of Geforce? hebben die hetzelfde probleem?), dan krijg je maar op 1 scherm de videobeelden te zien.
Door het uitschakelen van de overlay (kan ik MPlayer dacht ik, anders gewoon 2x dezelfde film opstarten, 1'tje is dan wel zichtbaar :) ) kun je dit probleem uitschakelen.

• mbvisiontt
Op donderdag 07 februari 2002 14:24 schreef speed24 het volgende:

[..]

Krijg je een zwart stuk in beeld waar de film eigenlijk zou moeten zitten? Dit kan nl ook komen doordat je je monitor als 2e monitor hebt ingesteld bij de beeldschermeigenschappen... denk ik.
Als je nl 2 monitoren aansluit op de Radeon (of Geforce? hebben die hetzelfde probleem?), dan krijg je maar op 1 scherm de videobeelden te zien.
Door het uitschakelen van de overlay (kan ik MPlayer dacht ik, anders gewoon 2x dezelfde film opstarten, 1'tje is dan wel zichtbaar :) ) kun je dit probleem uitschakelen.
Geweldig, probleem opgelost. :) Dit was het antwoord, thanx.

Pagina: 1