ADSL + Switch + 2 Computers & delen internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Hi

Ik wil graag een lokaal netwerk installeren tussen 2 computers, MAAR
1. ik wil eveneens internet kunnen delen zonder dat daarvoor een computer onnodig moet aanblijven.
2. Bijkomend probleem is dat de verbinding tussen de 2 computers liefst 100MBit bedraagt en geen 10MBit.

Daarom volgende configuratie:
- externe adsl modem (Alcatel Speed Touch) al dan niet met router mogelijkheden (indien getweakt!)
- switch 10Mbit/100Mbit (autosense)
- 2 lokale computers (Win2000 and Win98) met elk 1 NIC 10Mbit/100Mbit

Is bovenstaande mogelijk?
- is een switch werkelijk nodig of volstaat een HUB?
- als beide computers de adsl modem als default gateway hebben, kan computer A probleemloos communiceren met computer B?

Thanks
Genius

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Alleen als je de tweak toepast, anders router erbij kopen, want je hebt maar 1 ip adres.

• Genius2000
Op donderdag 07 februari 2002 12:17 schreef KillerAce_NL het volgende:
Alleen als je de tweak toepast, anders router erbij kopen, want je hebt maar 1 ip adres.
Betekent dit dat als je de tweak niet toepast, je een adsl modem + router + switch nodig hebt?

Thanks
Genius

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja, immers 1 ip moet geshared worden voor 2 pc's.

• Genius2000
Op donderdag 07 februari 2002 12:25 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ja, immers 1 ip moet geshared worden voor 2 pc's.
Ok, is eigenlijk logisch.

Een deel van mijn verhaal is intussen al opgehelderd, maar ik weet nog niet juist indien de 2 computers probleemloos met elkaar kunnen communiceren?

Verwijderd

Ja dat kan zonder meer !

gewoon schijven delen en klaar!

oeps, oude topic! Sorry voor de schop |:(

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30
Als je het modem niet wil tweaken, kan je ook gewoon het modem aan de switch hangen en de 2 pc's apart aan de switch. Kan je om de beurt inbellen en met een proggie als winroute kan je, als de ene pc is ingebeld, met de andere ook online gaan. (hoop dat het duidelijk is)

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op woensdag 13 maart 2002 17:21 schreef Tobias het volgende:
Als je het modem niet wil tweaken, kan je ook gewoon het modem aan de switch hangen en de 2 pc's apart aan de switch. Kan je om de beurt inbellen en met een proggie als winroute kan je, als de ene pc is ingebeld, met de andere ook online gaan. (hoop dat het duidelijk is)
Ja dat kan wel, maar dan is die tweak een stuk gebruiksvriendelijker! En zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Kwestie van lezen en uitvoeren. Kan eigenlijk niks misgaan.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

ditschema is or jouw het ideaalst.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lesard/netwerk%20copy.jpg

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

foutje: niet ideaalst. wel als je jouw DSL modem tweakt. dan heb je een router niet nodig.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Ik wil eigenlijk hetzelfde doen alleen dan voor een kabel aansluiting. Ik zie bij het bovenstaande tekening dat er een switch bij staat. Is alleen een router niet voldoende?

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 18:40 schreef MeKnowHow het volgende:
Ik wil eigenlijk hetzelfde doen alleen dan voor een kabel aansluiting. Ik zie bij het bovenstaande tekening dat er een switch bij staat. Is alleen een router niet voldoende?
Als er op die router genoeg poorten zitten om computers in te prikken kan dit best.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 19:37 schreef the_bbk het volgende:

[..]

Als er op die router genoeg poorten zitten om computers in te prikken kan dit best.
Er zijn maar 2 pc's waar ik internet wil delen. Waar moet ik op letten bij aanschaf van een router?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb deze naar SU geschopt hoor want dit is al zo vaak langs geweest

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 22:40 schreef MeKnowHow het volgende:

[..]

Er zijn maar 2 pc's waar ik internet wil delen. Waar moet ik op letten bij aanschaf van een router?
Zijn een hoop topics over geweest hier in [forum=19], check de FAQ en de Internet DeelFaq :)

Voor de rest staan antwoorden op de vragen hier ook in die FAQ's.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.