Toon posts:

Ervaringen met de Creative Geforce II 200mx

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kameraad van mij kocht een paar maanden geleden een nieuwe vidoekaartje....ik moet zeggen, dat me de prestaties toch wel een beetje tegenvallen.

Het gaat om een Creative Geforce 2 200mx, met 32mb sdr ram

Nu wist ik, dat voor een klein beetje geld meer, een betere kaart te krijgen is, maar wist hij veel...en ruilen gaat helaas niet meer.
Laatste detonator drivers geïnstalleerd, maar het blijft allemaal beholpen onder Unreal Tournament.

Kan ik hem aanraden zijn oude Viper v770 Ultra weer terug te zetten ?
Die Viper gaat volgens mij veel harder

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Geforce2 MX200....

Kun je nemen, is geen haar slechter dan de MX400. Laat je vooral niet verleiden door de 64MB op de MX400. Prestatiewinst is verwaarloosbaar.

Maaruh. Voor F350,- heb je al de Geforce2 Pro 64MB DDR-SDRAM. Daar kun je tenminste nieuwe spellen als RTCW of Medal of Honor met een BEETJE detail gaan spelen. Het is altijd prettig als je niet alles op zijn laagst hoeft te zetten. Om nu nog een MX te nemen.... Beetje achterhaald hoor.

De Geforce2MX 200 is trouwens nog steeds wel een stuk sneller dan de TNT-II Ulra (zijn vorige kaart chipset). Dan spreek ik uiteraard alleen mbt. API's OpenGl en Direct3D.

Als hij gewoon een goeie kaart wil waar je nog een beetje mee vooruit kan is de Geforce2 Pro 64MB een PRIMA kaartje. (mijn maat heeft hem gekocht, en met een Atlhon700MHz draaide met die kaart Counterstrike op 1280x1024 gewoon vet vloeiend).

Maaruh, hoort dit niet in videoplanken ofzo?

Verwijderd

tussen de mx200 en de mx400 zit zeker wel verschild met de mx200 stottert black and white bij de mx400 niet
Ik had de mx200 (fout in levering) heb er ff mee gedraait en toen heb ik hem eruit gegooid en de mx400 erin gezit oké het is niet de snelste kaart maar zeker sneller als de mx200 (en inderdaad het verschil tussen 32 en 64 mb is in dit geval te verwaarlozen)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hmpf, ik las in 2 reviews benchmarks en ik zag geen verschil. Enkele procenten. Een driverupdate bood nog meer prestatiewinst dan de MX400 tov. de MX200 :)

Maarja, ookal heb je gelijk. Om zo'n kaart NU nog te nemen. (met in het hoofd spellen als MOHAA, RTCW toekomst Quake4, Doom3 etc...). Spaar gewoon ff door voor een Geforce4 MX460 ofzo. (over een maand of 2 maanden) 179 dollar. Das F450,- Dus in nederland F499,- ofzo. Kun je tenminste nog ff mee vooruit.

GeForce4 MX460
GPU clock 300 MHz
Geheugen clock 550 MHz (DDR)
Hoeveelheid RAM 64
Geheugenbandbreedte 8.800 MB/s
Fill Rate (theoretisch) 600 Mpixel/s
Prijs in dollars 179

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verkeerde forum, kijk ook even in de [forum=8] FAQ voor wat links naar erg relevante sites enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.