• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-03 12:10
Ik heb een Siemens S45 met een Telfort GPRS abbo, nu wil ik binnenkort een Palm kopen, maar eerst ff beetje alles checke.

Nu vroeg ik me af wat ik allemaal nodig had om via de Palm te internette via m'n telefoon die GPRS enabled is...

Ik snap dat je een Palm nodig hebt, een GPRS abbo en een GPRS telefoon...

Maar wat nog meer??

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-03 22:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

kijk ff op www.plamclub.nl. Die hebben een hele uitgebreide GSM/Palm pagina.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-03 12:10
daar ben ik geweest, maar vondt weinig over GPRS

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-03 22:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat GPRS niet zoveel verschil uitmaakt met de daar aangeboeden oplossingen. volgens mij gaat verbinden hetzelfde, maar haal je gewoon hogere snelheden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 08:32

DennisMoore

Alles went...

Hmmm... ik zit ongeveer met hetzelfde. Ik heb een Siemens ME45, een O2-abonnement en een Palm M125. 'k Heb daar dus pas een GPRS-abo bij afgesloten. Nu nog de boel aan de praat zien te krijgen...

De O2-site, en de klantenservice spreken elkaar wat tegen, als het gaat om instellingsgegevens (hoofd/kleine letters bijv.). Maargoed, je kan via de site automatisch de juiste instellingen naar je gsm laten sturen, en dat lijkt goed te gaan.

Echter, wanneer ik via het menu het internet op ga, dan gaat de gsm duidelijk uitbellen, naar nr +31626000222. En dan zit ik dus te WAP'en, en ben niet via GPRS verbonden (hoewel ik dat in de gsm-instellingen geactiveerd heb). Ik ben op dat moment ook niet telefonisch bereikbaar, wat wel zou moeten met GPRS.

Mijn vraag: weet iemand wat ik fout doe, en wat de juiste instellingen zijn? (Ik kan ze hier evt wel posten, indien nodig.)
Tweede vraag: weet iemand wat de juiste instellingen zijn om GPRS te gebruiken i.c.m. de Palm (M125)?

Her en der online (www.palmclub.nl of http://www.secmedia.nl/gprs) zijn wel flarden info (init-strings) te vinden, maar die zijn dan voor andere gsm's, aanbieders of palmtypes.

Heeft iemand van jullie dit al aan de praat gekregen? Help! :{

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 20:03
Staat je GPRS functie wel aan (kan je op je scherm zien... als er bovenin in het midden GPRS staat of niet...) ?

Bladiebla!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Op maandag 08 juli 2002 17:50 schreef TuLPMaN het volgende:
Staat je GPRS functie wel aan (kan je op je scherm zien... als er bovenin in het midden GPRS staat of niet...) ?
Ja, dat staat aan.

Ik wacht het gewoon nog een dagje of twee af. Toen ik voor de zoveelste keer naar de O2-klantenservice belde, wist iemand me daar te vertellen, dat GPRS voor mij nog niet was geactiveerd, omdat er bij de aanvraag wat ontbrak... *zucht*

Wel apart dat je dan tóch via de website de instellingen naar je gsm kunt laten sturen.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Whaaaaa!!!

Ben ik dágen bezig om GPRS werkend te krijgen, instellingen automatisch naar m'n GSM laten sturen via de o2-site, instellingen nagelopen met 3 klanten'service'-tiepjes, niks werkt... Uiteindelijk heb ik de instellingen vergeleken met een kennis die ook O2-GPRS bleek te hebben.

Bleek dat je @!%#$&*% de OUDE instellingen moet gebruiken!
Dus niet inlognaam 'o2nl', maar nog gewoon 'genienl'.

Net zoals het officiële voicemailnr van O2 niet werkt, maar je nog gewoon het oude nr van Telfort moet gebruiken.

Wat een [CENSUUR]!! |:(

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 19:57
Op de site van Siemens, www.my-siemens.de staan drivers voor de palm. Weet niet of je er wat aan hebt. Zelf heb ik een S45 + GPRS bij O2 werkt perfect. Heb zelfs met mijn PC geinternet via GPRS.

Instellingen:
Naam GPRS-profiel: GPRS
APN : internet
Gebruikersnaam: GPRS
Paswoord: password
IP-adres: geen

WAP via GPRS
Naam WAP-profiel: O2
Gebruikersnaam: O2nl
Paswoord: password
IP-adres: 193.113.200.195
Poort: 9201
Homepage: http://wap.o2.nl

• TuLPMaN
Ik heb een s45 icm gprs abo en een Palm m130. Hoe krijg ik het voorelkaar om alles werkend te krijgen?? werkt niet !!

Bladiebla!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Op maandag 15 juli 2002 21:10 schreef TuLPMaN het volgende:
Ik heb een s45 icm gprs abo en een Palm m130. Hoe krijg ik het voorelkaar om alles werkend te krijgen?? werkt niet !!
Zie ook dit topic bij palmclub.nl

Succes!

• TuLPMaN
Gelukt... goeie sjit man! Zo gaat die gprs bundel er natuurlijk een stuk sneller doorheen...:)

Bladiebla!

• TuLPMaN
Kan die drivers op my-siemens helemaal niet vinden... ??

Bladiebla!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 19:57
Op woensdag 17 juli 2002 18:45 schreef TuLPMaN het volgende:
Kan die drivers op my-siemens helemaal niet vinden... ??
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,DE_de_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FS45%252Fdanda,FF.html

• TuLPMaN
tnx...heb ze op mn palm gezet... maar hoe kan ik nu deze drivers kiezen ?

Bladiebla!

Pagina: 1