Toon posts:

[VB] variabele van dir waaruit app wordt gestart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is in VB de standaard variabele voor de directory waarvanuit de app wordt gestart? Ik wil met
code:
1
Shell <dir> & "\bestand.exe"

ervoor zorgen dat er een programmaatje wordt gestart die in dezelfde dir staat als de app zelf, maar het moet geen hard path zijn, want het kan overal staan. Ze staan altijd samen in een dir, maar die dir is nooit hetzelfde zeg maar. Dus wat moet ik voor <dir> invullen zodat dezelfde appdir wordt aangesproken?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Beetje basic kennis en staat gewoon in de Help...

Maar toch maar een antwoord:
code:
1
App.Path

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 11:56 schreef Woudloper het volgende:
Beetje basic kennis en staat gewoon in de Help...

Maar toch maar een antwoord:
code:
1
App.Path
Kheb me krom gezocht in de MSDN, maar kon het niet vinden. En ook hier op GoT kon ik het niet vinden, omdat ik dus niet wist hoe die variabele heet. En basic kennis heb ik dus niet echt, ik ben er sinds gisteren mee bezig.

Maar toch hartstikke bedankt, ik kan weer verder :)

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:22
Tipje voor het gebruik van App.Path: hij geeft het pad zonder \ weer, -behalve- als je app in de root van een schijf draait. Als je je app dus draait vanaf D:\, dan werkt dit niet:
Open App.Path & "\file.txt" For ...

Ik zou dus testen op de backslashes, bijv. op deze manier:
Public Pad As String

If Len(App.Path) = 3 Then Pad = App.Path Else Pad = App.Path & "\"

Ofzoiets...

Beetje onduidelijk verhaal, maar dan weet je tenminste wel waar je aan toe bent... (Als je bijv. een app zou maken voor de root van een cd dan zou hij door deze fout pas na het branden niet blijken te werken omdat veel mensen hun app niet testen op andere plaatsen...)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 13:12 schreef steenz het volgende:
Tipje voor het gebruik van App.Path: hij geeft het pad zonder \ weer, -behalve- als je app in de root van een schijf draait. Als je je app dus draait vanaf D:\, dan werkt dit niet:
Open App.Path & "\file.txt" For ...

Ik zou dus testen op de backslashes, bijv. op deze manier:
Public Pad As String

If Len(App.Path) = 3 Then Pad = App.Path Else Pad = App.Path & "\"

Ofzoiets...

Beetje onduidelijk verhaal, maar dan weet je tenminste wel waar je aan toe bent... (Als je bijv. een app zou maken voor de root van een cd dan zou hij door deze fout pas na het branden niet blijken te werken omdat veel mensen hun app niet testen op andere plaatsen...)
Hey bedankt, goed dat je het zegt!