Toon posts:

nvidia reference drivers werken helemaal niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hercules geforce2mx, en nu is er wat raars aan de hand (in win98);

Ik had de nieuwe 27.30 detonators gedld, en geinstalleerd, zonder eerst mijn huidige drivers (hercules versie van de 21.81 drivers) te de-installeren...oeps.
Toen kreeg ik na het herstarten een fout: windows start op en dan raakt het beeld corrupt waardoor ik niks meer zie, maar ik merk dat de computer wel gewoon doorwerkt (niet hangt).
Dus opgestart in veilige modus, drivers weer weggehaald...ik denk, dan probeer ik de 23.11 reference drivers wel eens. Zelfde probleem!
Alles weer weggehaald, hercules drivers er weer op (21.81 dus).
En het werkt weer.

Gisteren nieuwe poging ondernomen. detonator destroyer eens geprobeerd (www.detonator.de). Drivers dus eerst netjes geinstalled, detonator destroyer er overheen, restarten, als standaard vga adapter installeren, herstarten, toen weer de 27.30 drivers geprobeerd, en tada! weer hetzelfde probleem.
Herstart in veilige modus, drivers weer af, weer detonator destroyer, deze keer registry en inf files nog maar es nagekeken (en weggehaald), weer herstarten, als standaard vga adapter installeren, herstarten (jemig), 22.80 deze keer erop (reference drivers), weer hetzelfde probleem. oeps. Weer alles weghalen, weer 10 keer herstarten, 21.83 reference drivers erop...shit! weer mis...naja, dan maar die 21.81 hercules versie, en verrek, hij doet et weer.
Wat is hier in vredesnaam aan de hand?! Ik krijg het gewoon niet opgelost!

Verwijderd

Topicstarter
bij nader onderzoek lijkt mijn probleem heel erg veel op
[topic=403301/1/25]
^die daar

bug van de 27.30 drivers ofzo?

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
ja precies het zelfde alleen. ik ben nog niet in staat geweest om een detonator driver met normale win98 modus te kunnen draaien.

eerst kon dat altijd wel.... help guys :'(

Verwijderd

Topicstarter
probeer eens een hercules driver...die werkt immers bij mij ook (als enige)
http://europe.hercules.com/support/supportf.php?pa=drv&mq=H&id_prd=H5&ft=1

is natuurlijk niet de optimale oplossing, maar als et werkt doet ie et in ieder geval weer.

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
zie mij post voor een mogelijke oplossing:
[topic=403301/1]

Verwijderd

download gewoon de officele drivers ook al zijn wat trager het zijn altijd de beste/stabielste ;)

Verwijderd

Dit had ik ook, maar dan met een leadtek kaart, ligt aan je via AGP driver, neem niet die beta v410, maar die uit de niuwste 4 in 1, dan doet zelfs die 27.30 het (althans bij mij)

Verwijderd

Op een GF2MX werken alleen de 20.80 21.81 en 21.83 drivers. Die drivers zijn echter niet 100% stabiel, alle andere 2x.xx drivers doen het niet.

In mijn geval (GladiacMX met ASUS 7100-Combo BIOS ;) ) werkt de 14.62a Beta driver van ASUS als enige zonder problemen.
(Win98SE). Onder NT4 werken de 21.81/21.83 drivers wel goed, maar dat komt omdat NT4 geen AGP functies heeft, en dus op het PCI interface draait.

Ook de officiele driver 12.90 werkt redelijk goed. Maar daar schijnt nog een bugje in te zitten met betrekking tot Need for Speed 5 / Porsche Unlimited.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42

inXs

known as inXs

Op woensdag 20 februari 2002 11:55 schreef Hooi het volgende:
Op een GF2MX werken alleen de 20.80 21.81 en 21.83 drivers. Die drivers zijn echter niet 100% stabiel, alle andere 2x.xx drivers doen het niet.

In mijn geval (GladiacMX met ASUS 7100-Combo BIOS ;) ) werkt de 14.62a Beta driver van ASUS als enige zonder problemen.
(Win98SE). Onder NT4 werken de 21.81/21.83 drivers wel goed, maar dat komt omdat NT4 geen AGP functies heeft, en dus op het PCI interface draait.

Ook de officiele driver 12.90 werkt redelijk goed. Maar daar schijnt nog een bugje in te zitten met betrekking tot Need for Speed 5 / Porsche Unlimited.
Hoe bedoel je dit? Want ik heb met mijn GF2MX400 toch echt wel de 27.30 drivers en die werken als een tiet! Super snel, super stabiel! Ik heb trouwens nog nooit problemen met drivers gehad! Maar andere 2x.xx drivers moeten dus wel werken!

superB

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 11:58 schreef bl!kje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Want ik heb met mijn GF2MX400 toch echt wel de 27.30 drivers en die werken als een tiet! Super snel, super stabiel! Ik heb trouwens nog nooit problemen met drivers gehad! Maar andere 2x.xx drivers moeten dus wel werken!
Ik heb het ook niet over een GF2MX-400 maar over een GF2MX, dat is een andere chip.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 09:49 schreef marco25 het volgende:
download gewoon de officele drivers ook al zijn wat trager het zijn altijd de beste/stabielste ;)
hoeft niet persé zo te zijn. Bij mij zijn ze juist sneller.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1