[PHP] Foutmelding-regelnummers kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 10:35
Ik heb laatst op m'n RedHat7.1-bak PHP geupgrade naar versie 4.1.1 en sindsdien loop ik tegen wat raars aan:

de regelnummers die PHP aangeeft bij een foutmelding, kloppen helemaal niet. Zo krijg ik nu de melding "Parse error: parse error in /scripts/test.html on line 192", terwijl dat script maar 170 regels telt. Na wat zoeken blijkt de fout in regelnummer 144 te zitten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen (en vooral: wat ik er aan kan doen) ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

euhm weet het eigenlijk niet...... maaar wil toch even een suggestie doen.
zijn de files wel als ascii opgeslagen? misschien als ze binary zijn kan php de regels niet goed tellen? :?
zomaar een klein ideetje hoor, zal het wel niet zijn.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook af en toe. Vaak include ik een ander bestand en om een of andere reden worden de regels daarin ook meegeteld en zo kom je op een regelnummer hoger dan het aantal regels in je bestand.
Hoe dit op te lossen is, ik weet het niet :?

• SnoW
Op donderdag 07 februari 2002 12:49 schreef libra het volgende:
Ik heb het probleem ook af en toe. Vaak include ik een ander bestand en om een of andere reden worden de regels daarin ook meegeteld en zo kom je op een regelnummer hoger dan het aantal regels in je bestand.
Dit vermoeden heb ik ook. Maar met de vorige PHP-versies die ik gebruikt heb, had ik nooit last van dit probleem.

Lastig debuggen zo....helaas....

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Dat kan liggen aan een '}' liggen.
Daardoor krijg je soms een foutmelding op de laatste regel van bestand, en de laatste regels kunnen natuurlijk een paar newlines (lege regels) zijn.

• SnoW
Op donderdag 07 februari 2002 15:54 schreef dev-null het volgende:
Dat kan liggen aan een '}' liggen.
Daardoor krijg je soms een foutmelding op de laatste regel van bestand, en de laatste regels kunnen natuurlijk een paar newlines (lege regels) zijn.
Daar dacht ik ook als eerste aan, maar er zitten geen lege regels aan het eind van m'n script. Bij bovenstaand voorbeeld was het trouwens ook geen vergeten "}", maar een andere fout.

Weet echt (bijna) zeker dat ik dit pas heb sinds ik PHP 4.1.1 gebruik.
Pagina: 1