Weet iemand of LCD Schermen ook inbranden als gewone CRT schermen? m.a.v. is het nodig een beeldschermbeveiliging te gebruiken of heeft dit geen zin.
Verwijderd
LCDschermen branden niet in...
Liquid Crystal Display (naam zegt het al, vloeibare kristallen..)is een heel ander systeem dan dat waar een electronenkanon constant electronen tegen de achterkant van je beeldscherm schiet.
Liquid Crystal Display (naam zegt het al, vloeibare kristallen..)is een heel ander systeem dan dat waar een electronenkanon constant electronen tegen de achterkant van je beeldscherm schiet.
Nee volgens mij is dat niet mogelijk met een LCD maar kan het mis hebben
Lijkt me niet aangezien lcd schermen niet zo'n inbrandbare laag hebben die crt schermen wel hebben.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Volgens mij kunnen zelfs de huidige generatie CRT ook niet meer inbranden.... toch?
Dus een screen saver is sowieso overbodig (behalve dan voor de leukigheid).
Dus een screen saver is sowieso overbodig (behalve dan voor de leukigheid).
De huidige crt schermen kunnen volgens mij wel inbranden als je weken achtereen hetzelfde beeld laat zien, maar dan maakt het waarschijnlijk niet uit omdat je toch altijd hetzelfde beeld laat zien
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Inbranden kunnen ze dus niet, je moet alleen wel oppassen voor de backlight. Deze kan namelijk wel doorbranden.
Ik heb het wel eens gehad met een antieke notebook (P133 ofzo) dat het scherm heel langzaam inbrandde. Dit vervaagde ook weer na een paar minuten, dus was niets ernstig.
Maar dat was enkel na uren dat scherm erop te laten staan.
Met de notebook van mijzelf (redelijk nieuwe Sony VAIO) heb ik daar absolutuut geen last van.
Maar dat was enkel na uren dat scherm erop te laten staan.
Met de notebook van mijzelf (redelijk nieuwe Sony VAIO) heb ik daar absolutuut geen last van.
LCD's kunnen wel inbranden hoor..
Alleen hebben veel lcd's tegenwoordig een beveiliging daarvoor.. Ze laten het beeld gewoon af en toe 1 pixel verspringen.. Je merkt het nauwelijks, maar daardoor heb je geen last van inbranden..
Alleen hebben veel lcd's tegenwoordig een beveiliging daarvoor.. Ze laten het beeld gewoon af en toe 1 pixel verspringen.. Je merkt het nauwelijks, maar daardoor heb je geen last van inbranden..
Move HA->VB
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Het is een ander systeem maar het inbranden zoals je bij CRT hebt is tijdelijk mogelijk. Stel dat je een scherm 48 uur aanzet en het beeld is er in gebrand dan moet je gewoon het scherm 48 uur terug uit zetten. Daarna is het weer weg.
Dit komt trouwens uit een handleiding van een tft scherm. 'k Vind alleen niet meer terug welke.
Dit komt trouwens uit een handleiding van een tft scherm. 'k Vind alleen niet meer terug welke.
Pagina: 1