2e TV ook aansluiten op DVD speler??

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 17:46
Met de videorecorder is het mogelijk om deze bv in de woonkamer aan te zetten en dan op een TV in de slaapkamer te gaan kijken. Het videosignaal gaat immers door de antenne kabel, en als je deze op de juiste manier aansluit kan je ook op een andere locatie kijken.

Is zoiets ook mogelijk met een DVD-speler? Zij hier ook oplossingen voor? Het verschil is namelijk dat dit signaal via een scartkabel loopt, en niet via de antenne kabel.
Een scartkabel leg je niet helemaal naar je slaapkamer toe.

Wie weet of dit kan wat ik hier boven omschrijf?? :?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

heb je er niet toevallig een splitter voor een SCART kabel? enne evt. een versterker d' er tussen, dan moet het lukken, lijkt mij

Verwijderd

gigavideosender set.
Deze zet ook het signaal van de afstandsbediening door

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 10:30 schreef jv777 het volgende:
heb je er niet toevallig een splitter voor een SCART kabel? enne evt. een versterker d' er tussen, dan moet het lukken, lijkt mij
Videoversterkers zijn schaarser en duurder dan een HF versterker
Maar is mischien niet nodig zolang je maar onder de 10 meter blijft(heb zelf een 10 meter lange svideo kabel en geen problemen, bij langere kabels kan het signaal onder de min spanning vallen en dan niet meer syncen

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:18
dvd op videorecorder aansluiten?
dan kan je via de antenne het signaal doorgeven
beetje omslachtig, maar wel het goedkoopst

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 17:46
Die laatste oplossing van
Monkel vind ik nog niet zo slecht verzonnen!
Eens kijken of dit gaat werken. Thanx mensen! :)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

Of op een scartsplitter drukken en een scart converter naar 2x audio 1x video tulp, die zijn ook wat goedkoper om door te trekken, bij je tv kun je de tulpjes dan eventueel weer op een scart converter prikken en de scart in je tv stoppen.

Flickr

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 10:40 schreef monkel het volgende:
dvd op videorecorder aansluiten?
dan kan je via de antenne het signaal doorgeven
beetje omslachtig, maar wel het goedkoopst
Ik heb het bovenstaande geprobeerd, maar ik krijg het signaal van de DVD niet zichtbaar op mijn 2e TV. (overigens ook niet op mijn 1e TV)
Komt dit door een beveiling van de DVD speler ofzo?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Op zaterdag 08 juni 2002 22:00 schreef Tellie het volgende:

[..]

Ik heb het bovenstaande geprobeerd, maar ik krijg het signaal van de DVD niet zichtbaar op mijn 2e TV. (overigens ook niet op mijn 1e TV)
Komt dit door een beveiling van de DVD speler ofzo?
Je moet bij je videorecorder wel instellen dat je scartaansluiting nu video-in is, en dat ie het beeld via de coax-kabel moet doorsturen naar de tv.
Het kan zijn dat je last krijgt van macrovision, een beveiliging om te voorkomen dat dvd's gekopieerd worden. Meestal heb je dan wel geluid, maar geen goed beeld. Bij sommige dvd-spelers kan je macrovision uitschakelen.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 09:56 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Je moet bij je videorecorder wel instellen dat je scartaansluiting nu video-in is, en dat ie het beeld via de coax-kabel moet doorsturen naar de tv.
Het kan zijn dat je last krijgt van macrovision, een beveiliging om te voorkomen dat dvd's gekopieerd worden. Meestal heb je dan wel geluid, maar geen goed beeld. Bij sommige dvd-spelers kan je macrovision uitschakelen.
Je hebt gelijk, gisteravond na lang klooien achtergekomen.
En gelukkig heb ik geen last van macrovision.
Pagina: 1