[autoradio] Pioneer printplaatje

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Ik heb nu dus een Pioneer autoradio,
met daaraan vast hangend een 6-cd wisselaar...
niets byzonders, 2e handsje, want ik heb mn auto net en dat kostte al meer als genoeg...

Nou heb ik een probleem met die wisselaar,
De kabel die info en geluid doorgeeft sluit op de een of andere manier niet meer goed aan op zijn contact met de wisselaar...
Hierdoor heb ik soms het ene moment wel normaal geluid, maar op het andere moment valt die stekker dus uit zn positie en dan heb ik alleen nog maar een links-kanaal :?
Ook het stekkertje voor de constante stroom toevoer sluit niet meer voor 100% aan, hij zit wel beter als de info-kabel, maar heel soms valt ook de totale stroom weg...
Wanneer deze dingen gebeuren verhelp ik het altijd door een beetje prutsen met de kabels en dan is het altijd wel weer goed... maar teveel prutsen met een stekkeraansluiting zal zijn levensduur denk ik ook niet verlengen...

Nou heeft een (technische) vriend van me dat ding open gehaald en hij zegt dat het aan het printplaatje ligt...

Zijn er meer mensen die dit soort, soortgelijke problemen hebben gehad ??
wat heb je hieraan gedaan en wat kan ik het beste doen...?

Zou ik eventueen bij Pioneer een nieuw printplaatje kunnen krijgen? ik geef dat eigenlijk weinig kans, het apparaat zit ook niet meer in de garantie dus mochten ze die wel sturen dan denk ik ook dat het best prijzig wordt...

Leeg - Sinds 20180907

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Op donderdag 07 februari 2002 10:27 schreef Chillz het volgende:
...Nou heeft een (technische) vriend van me dat ding open gehaald en hij zegt dat het aan het printplaatje ligt...
Kan die "technische" vriend van je het niet oplossen?

Als het geen permanent probleem is dan zal er een slecht contact op die print zitten, de oplossing is dan gewoon alle pennen (op de print) even opnieuw solderen. Kan me niet voorstellen dat de print vervangen moet worden.

• Chillz
Op donderdag 07 februari 2002 10:34 schreef moefit het volgende:
Kan die "technische" vriend van je het niet oplossen?

Als het geen permanent probleem is dan zal er een slecht contact op die print zitten, de oplossing is dan gewoon alle pennen (op de print) even opnieuw solderen. Kan me niet voorstellen dat de print vervangen moet worden.
ik zeg al "technisch" tussen haken, want dr echt iets mee doen zie ik m nog niet... maar hij weet wel hoe die wisselaar gevallen in elkaar steken...
Hij kwam dus tot de conclusie dat die printplaat zover heen was dat hij er na een tijdje wel helemaal mee zou stoppen ofzo...
daar heb ik verder geen verstand van, dus dat neem ik dan gelijk van m aan... van solderen hebben we allebei geen benul dus ik denk dat dat ook geen optie is...

Leeg - Sinds 20180907

• moefit
Hoe ziet die print eruit dan?

• Chillz
Op donderdag 07 februari 2002 10:44 schreef moefit het volgende:
Hoe ziet die print eruit dan?
Dat vraag je aan mij...?
ik heb geen flauw idee... voor mij zijn al die dingen hetzelfde...

okay als er nou wat MBram op had gezeten, dan had ik m herkend, alsmede alles wat verder in mn moederbord steekt, maar daarbuiten houd het snel op hoor...

Leeg - Sinds 20180907

• moefit
Waarschijnlijk is het gewoon een print waar de connector(s) aan zitten. Doordat er kabels aan hangen/trekken etc. gebeurt het nog wel eens dat de solderingen los gaan. Dit veroorzaakt vergelijkbare problemen als jij hebt, als je dan eens een keer aan die kabels trekt dan maakt het weer net wel contact.

De oplossing blijft dan volgens mij even de solderingen van deze connector(s) opnieuw solderen. Is absoluut niet moeilijk, je hoeft enkel een soldeerbout een paar seconden tegen de soldering te houden.

• Chillz
Op donderdag 07 februari 2002 10:56 schreef moefit het volgende:
De oplossing blijft dan volgens mij even de solderingen van deze connector(s) opnieuw solderen. Is absoluut niet moeilijk, je hoeft enkel een soldeerbout een paar seconden tegen de soldering te houden.
Ik zal een gaan rondvragen bij wat bekenden...
ns kijken of ik niemand kan charteren die voor mij met een soldeerboutje om kan gaan...

en anders?
Pioneer proberen?

ken nog wel iemand met precies dezelfde wisselaar... kan ik ze natuurlijk ook heeeel stiekum om proberen te wisselen >:) >:) >:) zaltie vast blij mee wezen

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

tape die stekker gewoon vast

• Chillz
Op donderdag 07 februari 2002 11:57 schreef clvy82 het volgende:
tape die stekker gewoon vast
dat heb ik gedaan...
maar dat werkt dus niet helemaal... want het gaat om de aansluiting van de contactpunten... van de buitenkant plakken, helpt maar een klein beetje

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Ligt inderdaad waarschijnlijk aan de soldeerverbindingen op de printplaat...

Doordat je het stekkertje op de pinnetjes plugt, oefen je druk op de pinnetjes uit. Als je nu te hard drukt, kunnen de soldeerverbingen op de printplaat los gaan. Heb ik ook wel es gehad.

Repareren is echt niet moeilijk hoor; Gewoon openschroeven dat ding, en de soldeerringetjes van de connectors even opnieuw laten vloeien met de soldeerbout. Evt nog wat extra tin erbij, en klaar!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:17
Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen dan met een Sony radio/cd speler. Ik schroef hem af en toe open en blaas hem dan schoon met een compressor (lucht). Dan doet hij het een paar dagen en dan wordt het weer steeds erger. Ik ben er laatst ook achter gekomen dat het waarschijnlijk de aansluiting van de stekker met de speakeraansluitingen e.d. op de printplaat is. Ik heb alleen nog geen poging gedaan het te verhelpen omdat ik daarvoor het hele cd-loopwerk moet demonteren en ik zie allemaal veertjes zitten die ik ongetwijfeld kwijt ga raken >:) Maar ik ben het gedruk op de onderkant van mijn radio zo zat om stereo te krijgen dat ik het toch maar eens ga wagen. Ik kan al wel goed gas geven met mijn linkervoet en dan met mijn rechtervoet tegen de radio aan schoppen, maar het bevorderd de verkeersveiligheid niet zo :+

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb ook een Pioneer 6CD wisselaar, de kabel die erbij zat die paste niet (was voor nieuw type wisselaar). Oplossing: openschroeven en direct op de printplaat solderen.
Misschien dat dat voor jou ook een oplossing zou zijn, het wordt me niet echt helemaal duidelijk wat nou precies het probleem is.
Maak anders eens een foto van die printplaat en zet er bij wat er mis mee is...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 19:54 schreef kleinelievewolff het volgende:
Ik kan al wel goed gas geven met mijn linkervoet en dan met mijn rechtervoet tegen de radio aan schoppen, maar het bevorderd de verkeersveiligheid niet zo :+
waar defecten al niet nuttig voor zijn :P
Pagina: 1