Wie weet er een oplossing voor het volgende probleem. Ik heb een maakpagina.asp gemaakt en die zorgt dat ik met dit asp-tje alle pagina's binnen ons intranet op kan vragen. Ik laat de code van de gevraagde URL met onderstaande code:
Binnen mijn ASP roep ik de SUB aan met:
Aan de waarde TEKST geef ik de url v.d. pagina mee.
Maar als de url bijvoorbeeld test.asp is, en ik heb in die asppagina een include tag met enkele code's erin verwerkt, dan voert hij die code's niet uit, maar stuurd ze naar de browser toe! Dus als ik ergens een <%=Variabele%> neerzet, dan zet hij dit "letterlijk" neer i.p.v. de waarde in DIE variabele neer te zetten. Kan ik bovenstaande code aanpassen zodat hij EERST de code uitvoert op de server en dat hij het DAN PAS naar de browser stuurt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| SUB ReadDisplayFile(FileToRead)
TEKST=server.mappath(FileToRead)
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set thisfile = fs.OpenTextFile(TEKST, 1, False)
tempSTR=thisfile.readall
response.write tempSTR
thisfile.Close
set thisfile=nothing
set fs=nothing
END SUB |
Binnen mijn ASP roep ik de SUB aan met:
code:
1
| Call ReadDisplayFile(TEKST) |
Aan de waarde TEKST geef ik de url v.d. pagina mee.
Maar als de url bijvoorbeeld test.asp is, en ik heb in die asppagina een include tag met enkele code's erin verwerkt, dan voert hij die code's niet uit, maar stuurd ze naar de browser toe! Dus als ik ergens een <%=Variabele%> neerzet, dan zet hij dit "letterlijk" neer i.p.v. de waarde in DIE variabele neer te zetten. Kan ik bovenstaande code aanpassen zodat hij EERST de code uitvoert op de server en dat hij het DAN PAS naar de browser stuurt.