[XML] HTML output dmv XSL *

Pagina: 1
Acties:

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 22:47
Even een klein vraagje,

Ik zit namelijk met een best pittige opdracht om een XMLbestand (die een schermpje moet voorstellen) om te zetten naar HTML gebruikmakend van XSL.

Dit leek me in principe te doen. Echter na veel geprobeert te hebben en tutorials te hebben gelezen kom ik er nog steeds niet uit.

Zou het niet handig voor me zijn om eerst de OUTPUT in HTML te schrijven en dan deze te gebruiken als voorbeeld bij de XSL? :?

Een vb van de code vind je in deze thread: [topic=376043/1/25]

AULXJMHR

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dat lijkt me inderdaad niet zo dom. Wat wil je nou precies weten :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• DPhoenix
Op donderdag 07 februari 2002 10:05 schreef drm het volgende:
Dat lijkt me inderdaad niet zo dom. Wat wil je nou precies weten :?
Nou, op zich de basis van XML XSL lijkt me wel meevallen. Zo heb ik een aantal tutorials gedaan waaronder die van W3Schools: http://www.w3schools.com/xsl/default.asp en die van XML op dezelfde site. Daar komt het begrijpbare voorbeeld van de Cdcollectie voor die omgezet wordt naar HTML.

Echter de opdracht die ik nu heb om de reeds genoemde XML (zie andere thread) om te zetten vind ik toch wel moeilijk om het nu niet echt gaat om data zoals beschrijving van cds in een collectie maar om beschrijving van de opmaak van een schermpje (dialogbox).

Ik krijg dit niet voor elkaar dus vandaag vroeg ik me af of ik niet beter het eerst in html zou moeten maken en of ik daar voordeel uit zou halen.

AULXJMHR

Verwijderd

Ik zou zeker eerst de HTML (gedeeltelijk) schrijven. Verder zou ik XML spy aanraden. Zit een goede validator in.

of xml wizzard voor het maken van XSL bestanden rechtsreeks uit het XML bestand

• DPhoenix
Op donderdag 07 februari 2002 10:49 schreef FreekWillem het volgende:
Ik zou zeker eerst de HTML (gedeeltelijk) schrijven. Verder zou ik XML spy aanraden. Zit een goede validator in.

of xml wizzard voor het maken van XSL bestanden rechtsreeks uit het XML bestand
XML spy gebruik ik sinds kort, daarvoor had ik XML writer gebruikt. XML spy bevalt me goed. :)

XML wizzard maakt XSL bestanden rechtstreeks? Dat klinkt te mooi om waar te zijn, ik neem aan dat je er zelf ook nog wat aan moet doen.

Maar goed ik maak de output hoe hij er in HTML uit zou moeten zien eerst wel. ;)

Freek waar kan je XML Wizzard downloaden?

AULXJMHR

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kunt het beste eerst een rustig een goede tutorial doorlezen zodat je volledig begrijpt wat je moet doen. Dit is namelijk een vrij eenvoudige toepassing van XSLT.

Ik raad je aan om de powerpoint slides van XSLT tutorial op http://www.xfront.com eens rustig door te nemen. Daarna weet je alles wat je nodig hebt.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1