FBS unstable @>138

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Eerst mijn excuses, ik heb de Search en FAQ gebruikt maar kom er nog niet echt uit.

Ik heb het volgende sys:
G2MX/400 32m
Realtec nic (kutterig)
AMD 1600+
SolteK SL-75DRV2
Corsair 256MB Pc2400 CAS2

Goed, een crach is iets waar je op kunt wachten bij FBS139 of hoger. Ik ben blijkbaar toch nog een rookie. Wie weet welk onderdeel mijn FBS niet aan kan indien > 138?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Grote kans dat het je Realtek NIC is.

Overigens krijg ik mijn FSB niet hoger dan 124, hij loopt dan niet vast ofzo, maar soms heeft hij moeite met rebooten.

Als ik mijn Realtek NIC er uit haal, dan krijg ik de FSB iets hoger, maar dat is ook maar een winst van 0,1% ofzo.

Ik zou dan de multiplier unlocken, dan kun je je proc nog veel hoger klokken... :)

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ja, je hebt gelijk. Ik zou eigelijk de unlock van de L1 moeten doen. Maar ben een beetje bang dat ik me XP verknal...

Verwijderd

(Bijna) zeker weten dat dit aan je Realtek ligt, die kan dat niet aan. :(
Ik zou idd. je CPU unclocken, kijk maar eens in de search er zijn heel veel topics over en het is niet zo eng als je denkt. :)

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik heb de search niet nodig... Ik weet hoe het moet. Maar de potloot zag ik nog wel zitten bij me oude Duron. Maar die lijm in de lasercut zie ik niet echt zitten. Met name omdat ik trillende handen heb, en dat afplakken van de conn van de L1 en het zilverlijmen van de L1 connectoren zie ik niet echt zitten

Sorry voor gebrek aan opmaak!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
stuur je em effe naar eynstein.nl
unlocken em voor je, ligt zo weer bij je in de bus

Verwijderd

Da's natuurlijk een optie, maar is er niemand die dit voor jouw kan doen (da's goedkoper). :)

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
En heet een van jullie zijn residentie in de buurt van Utrecht? Dan kan ik het tenminste de eerste keer onder het oog van een pro doen... 8-)

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op donderdag 07 februari 2002 09:36 schreef het_beest het volgende:

Overigens krijg ik mijn FSB niet hoger dan 124, hij loopt dan niet vast ofzo, maar soms heeft hij moeite met rebooten.

Als ik mijn Realtek NIC er uit haal, dan krijg ik de FSB iets hoger, maar dat is ook maar een winst van 0,1% ofzo.

Ik zou dan de multiplier unlocken, dan kun je je proc nog veel hoger klokken... :)
ik denk niet dat het je NIC is, mijn ecs k7s5a loopt stabiel op een fsb van 150 met 2 realtek NIC's (precieze typenummer weet ik ff niet.........zit namelijk op school :P )

probeer eens je memorytimings wat omlaag te halen en wees wat meer specifiek bij beschrijving van je specs >:)

en last but not least !! goed koelen !! airflow is heel belangrijk voor allerlei onderdelen op en rond je mobo

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op donderdag 07 februari 2002 12:23 schreef Four het volgende:
En heet een van jullie zijn residentie in de buurt van Utrecht? Dan kan ik het tenminste de eerste keer onder het oog van een pro doen... 8-)
ik wil je wel helpen hoor, mail maar.

alleen moet je zelf even de spullen halen (vulmiddel etc. de geleidende rommel heb ik nog wel)

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 09:36 schreef het_beest het volgende:

AMD Duron 700@868@1.8v | 640 mb 133 mhz Apacer/Infineon, cas3@cas2 | Asus A7v133 | Nvidia Geforce 2ti, 64 DDR | 15 + 40 GB Maxtor + 6 GB Quantum | Asus S400 | Aopen 1232pro | Creative Labs SB64pci | Philips 107s21 | Nu met MCSE certificaat |
je moet je fsb niet van 100 naar verder in stappen van 1 doen maar gelijk op 133 Mhz zetten en je MP iets lager (6)en dan je fsb verhogen, kijk nu eens hoe ver je komt. ik kom tot 143 Mhz, das toch iets meer dan jou 124 Mhz.

ik heb ook een realtek in mijn PC zitten, geen problemen mee.
Pagina: 1