Toon posts:

Plaats master & slave op kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje waar jullie het antwoord wellicht op weten. Ik heb in mijn nieuwe puter de volgende configuratie. HD (UDMA 100) met 80 aderige kabel als MASTER op IDE 1 (single). Nu ben ik van plan om mijn CD-RW als MASTER en de DVD als SLAVE op de IDE 2 te doen.

Nu wil ik alleen wel mijn DVD helemaal bovenin en mijn CD-RW eronder, omdat ik verwacht de DVD meer te gebruiken dan de CD-RW (die laatste wil ik eigenlijk alleen gebruik voor het schrijven van cd-tjes), terwijl de eerste wordt gebruikt voor installatie van software en het afspelen van (mp3-)cd's.

Weet jij of het zo is dat het MASTER apparaat altijd aan het einde van de kabel moet? Als dat zo is, moet ik namelijk of de positie van de apparaten veranderen, of deze anders jumperen.

Commentaar, suggesties e.d. zijn welkom.

Verwijderd

Mijn ervaring is, hoewel niet iedereen het hiermee eens zal zijn, dat het niet uitmaakt. De jumper welke master is en welke slave. Niet de postitie op de kabel. :)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 09:32 schreef X-terior het volgende:
Mijn ervaring is, hoewel niet iedereen het hiermee eens zal zijn, dat het niet uitmaakt. De jumper welke master is en welke slave. Niet de postitie op de kabel. :)
I confirm ;)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:02
Master hoort wel aant einde vande kabel :P Maar goed, probeer het zou ik zeggen. Je kan de boel niet slopen door een de "verkeerder" ide aansluiting erin te mikken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 09:36 schreef Terror het volgende:
Master hoort wel aant einde vande kabel :P Maar goed, probeer het zou ik zeggen. Je kan de boel niet slopen door een de "verkeerder" ide aansluiting erin te mikken.
Nooit problemen mee gehad, stelde altijd gewoon M/S in met de jumpers op de spelers.

Verwijderd

als je on-the-fly wilt kopieren (rechtstreeks van cd -> rw) dan kan je best je cdrom/dvd en je RW op verschillende IDE hangen
een IDE kan niet tegelijk gegevens ontvangen en versturen,
dus als ze samen hangen is het dus ieders om de beurt, wat trager is
positie op de kabel heb ik geen idee van, daarom dat ik dit draadje effe lees :)
Pagina: 1