[access] message users?

Pagina: 1
Acties:

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 07:16
Ik ben op zoek naar een manier om alle users die een database geopend hebben binnen access een bericht te sturen/laten zien.

We hebben hier namelijk een database waar zeer regelmatig in gesleuteld moet worden. Telkens als het dan ook nodig is om de tabel te editten moet ik alle bureau's aflopen om te kijken wie de database heeft openstaan en vervolgens vragen of ze tijdelijk uit willen loggen. Natuurlijk vergeet je dan onderweg iemand zodat je weer op zoek kunt.. enz.. enz..

Weet iemand of het mogelijk is om alle users die op een bepaald moment zijn "ingelogd" via een msgbox ofzo een waarschuwing te laten zien?

Behalve voor bovenstaand probleem kan ik zo'n functie denk ik ook nog voor een aantal zaken meer gebruiken...

Verwijderd

Een oplossing om die gebruikers een berichtje te sturen heb ik niet, maar als je in de lockfile (.ldb) kijkt zie je de gebruikers naam/werkstation van de gene die er in zitten zodat je iets gerichter naar buro's kunt lopen ;)

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 07:16
Ik d8 al dat ze daar zouden instaan, maar weet je ook hoe ik die kan inlezen dan? Met Access (we gebruiken hier nog 8.0) krijg ik zo'n .ldb bestand niet geopend.

Verwijderd

Gewoon openen met notepad/kladblok

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:11

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik ben ooit ergens op een site een tooltje tegen gekomen om een .ldb bestand uit te lezen en om te zetten naar een iets meer leesbaar bestand.

momentje...

ah, te vinden op http://www.headwaysystems.com/products.htm samen met wat andere tools.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Ik heb ooit eens op het opstartform een timer gezet die om de minuut controleerde in een parameter tabel in de backend dbase of een veldje op true stond.
Zo ja, dan werd er een form geopend welke de melding gaf dat binnen een x aantal seconden de dbase afgesloten gaat worden ivm onderhoud.
Op dit form stond een timer die na een x aantal seconden gewoon docmd.quit uitvoerde.
En als je op het opstartform tijdens formload controleerd of dat parameter vlaggetje true is, dan sluit je de database gewoon weer.

Verwijderd

Je hoeft natuurlijk niet exact Access de melding te laten geven...

Je kunt de gebruiker natuurlijk geautomatiseerd mailen, eventueel gericht door eerst de .ldb uit te lezen.
Pagina: 1