Toon posts:

pc herkent a:/ drive niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pc met een FIC VA-503 met daarop een k2-300 processor, als ik in de bios de diskette drive op a:/ krijg ik een diskette fail (40) error, zet ik in de bios de diskettedrive op b:/ dan pakt hij de drive gewoon, maar het probleem is dus dat ik in de bios niet kan instellen dat hij van de b:/ schijf moet booten........, wat kan het probleem zijn?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Verkeerde kabel/connector!?
(oude floppy-kabels hadden een mogelijkheid om een a en een b drive aan te sluiten.. Daarbij zijn er een paar kabels omgedraaid!)

Of swap floppy drives in de bios aanstaan!?

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08

TMV

Hmmm. als ik het dus goed begrijp hang je de diskdrive aan de FDDkabel, BIOS herkend geen A drive, maar wel een B drive.. Lijkt mij dat als je dan de BIOS de floppydrives laat swappen de BIOS van de werkende B drive de A drive maakt en dan kun je ook booten van A... Of zie ik het nou helemaal verkeerd? :?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

nee je ziet het goed... ;)

¯\_(ツ)_/¯

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08

TMV

Op donderdag 07 februari 2002 11:54 schreef beschuitfluiter het volgende:
nee je ziet het goed... ;)
owkeej dan... *D tis nog vroeg.. :Z

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

was de oplossing niet om de kabel om te draaien? Dacht dat dat 40 was. Dan blijft ook t lampje branden bij t opstarten, in dat geval kabel omdraaien, en eventueel nokje eraf knippen of vijlen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
(never mind...)
Pagina: 1