Ik heb een Pc met een FIC VA-503 met daarop een k2-300 processor, als ik in de bios de diskette drive op a:/ krijg ik een diskette fail (40) error, zet ik in de bios de diskettedrive op b:/ dan pakt hij de drive gewoon, maar het probleem is dus dat ik in de bios niet kan instellen dat hij van de b:/ schijf moet booten........, wat kan het probleem zijn?
Verkeerde kabel/connector!?
(oude floppy-kabels hadden een mogelijkheid om een a en een b drive aan te sluiten.. Daarbij zijn er een paar kabels omgedraaid!)
Of swap floppy drives in de bios aanstaan!?
(oude floppy-kabels hadden een mogelijkheid om een a en een b drive aan te sluiten.. Daarbij zijn er een paar kabels omgedraaid!)
Of swap floppy drives in de bios aanstaan!?
Hmmm. als ik het dus goed begrijp hang je de diskdrive aan de FDDkabel, BIOS herkend geen A drive, maar wel een B drive.. Lijkt mij dat als je dan de BIOS de floppydrives laat swappen de BIOS van de werkende B drive de A drive maakt en dan kun je ook booten van A... Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
nee je ziet het goed...
¯\_(ツ)_/¯
owkeej dan...Op donderdag 07 februari 2002 11:54 schreef beschuitfluiter het volgende:
nee je ziet het goed...
was de oplossing niet om de kabel om te draaien? Dacht dat dat 40 was. Dan blijft ook t lampje branden bij t opstarten, in dat geval kabel omdraaien, en eventueel nokje eraf knippen of vijlen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Pagina: 1