Is de kwaliteit van een vcd nog goed genoeg, zodra ik de divx omzet naar mpeg en met nero een vcd van maak?
Normaal gesproken heeft een goede DVD-rip een resolutie van 640*360 (16:9) of zoiets. VCD gebruikt mpeg1, wat maximaal(!) 352*288 (4:3) kan zijn. Je gooit dus ontzettend veel resolutie weg. Als de divx van goede kwaliteit is zal er best een mooie vcd van te maken zijn, maar zeker een stuk slechter dan de divx was...
ik vind de kwaliteit heel erg meevallen wanneer ik een divx omzet naar vcd en deze vervolgens op mijn tv bekijk
probeer het eens uit met een kleine divx film ( muziek clip of zo )
probeer het eens uit met een kleine divx film ( muziek clip of zo )
Verwijderd
ik zal vandaag ff posten hoe ik een perfecte dvdrip heb omgezet naar vcd en op me tv kijken
ik ga straks een dvd-speler kopen (als ie gekopieerde vcd draait) en dan zal ik es kijken wat ie er van gebakken heeft en of het om aan te zien is
ik ga straks een dvd-speler kopen (als ie gekopieerde vcd draait) en dan zal ik es kijken wat ie er van gebakken heeft en of het om aan te zien is
Verwijderd
Als je maar een beetje veraf van de tv zit, ziet het er goed uit... dichterbij de buis wordt het wat brokkelig. Ik ben wel tevreden met de kwaliteit van de VCD. Als de DivX maar van goede kwaliteit is...
Doe niet vcd, maar svcd en over 2 cd's. Dan heb je goede kwaliteit.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Bijna allemaal welOp donderdag 07 februari 2002 10:59 schreef sbronsge het volgende:
Jawel, maar het moet een DVD speler in. Pikt ie ook svcd???
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
als je het omzet naar mpeg (vcd) wordt de file dan niet veel groter ?
Verwijderd
Ligt eraan...
Divx heeft een variabele bitrate, VCD een constante bitrate (zeg maar 1 uur is 1 cd). Grote DivX files zullen dus kleiner worden wanneer deze is omgezet naar een VCD-formaat. Meestal is dat niet het geval...
Als je ff zoekt staat er wel meer hierover op het forum...
Divx heeft een variabele bitrate, VCD een constante bitrate (zeg maar 1 uur is 1 cd). Grote DivX files zullen dus kleiner worden wanneer deze is omgezet naar een VCD-formaat. Meestal is dat niet het geval...
Als je ff zoekt staat er wel meer hierover op het forum...
Via het internet ben ik tegengekomen dat mijn Sony S335 geen SVCD ondersteund: maar dit wil ik toch graag uitproberen. Wat gebruiken jullie voor programma om SVCD's te maken?
codeer je DivX niet met nero om, gebruik de TSUNAMI encoder. die produceert top beeld voor een VCD
indd... van dichtbij zie je nog wat 'artifacts' (blokjes enzo) maar de dvd-rip van Gon In 60 Seconds was nog heel mooi op VCD
grz e
indd... van dichtbij zie je nog wat 'artifacts' (blokjes enzo) maar de dvd-rip van Gon In 60 Seconds was nog heel mooi op VCD
grz e
Verwijderd
TMPGEnc !! , at your serviceOp donderdag 07 februari 2002 11:43 schreef wezep het volgende:
Via het internet ben ik tegengekomen dat mijn Sony S335 geen SVCD ondersteund: maar dit wil ik toch graag uitproberen. Wat gebruiken jullie voor programma om SVCD's te maken?
kijk of je de versie 1.x te pakken kunt krijgen
versie 2.x schijnt beperkingen te hebben met MPEG-2 codering
versie 2.x schijnt beperkingen te hebben met MPEG-2 codering
zijn we het er in ieder geval over eens dat het een goeie encoder is 
ben bezig om met dat programma m'n hele verzameling VHS videoclips over te zetten naar VCD. ik vind de optie 'deinterlace-blend' handig... dat vermindert de beeldruis van VHS een beetje.
grz e
ben bezig om met dat programma m'n hele verzameling VHS videoclips over te zetten naar VCD. ik vind de optie 'deinterlace-blend' handig... dat vermindert de beeldruis van VHS een beetje.
grz e
Verwijderd
Ik heb dat duz ook gedaan, van Avi --> VCD , en Mpg -->VCD, direct op cd met Nero. Ik moet zeggen dat dat met Mpeg goed ging, maar met AVI niet?! douw de cd in de DVD speler, draai ut af...begin perfect maar later begint ut toch ECHT minder te worden...en heb de film toch geknipt, zodat ie op 2 cd's zou komen (dit was duz alles met de AVI naar VCD direct), nog iemand met dit probleem
Verwijderd
heb je de avi geknipt? dus voordat je hem naar mpg omzet? of knip je de mpg die je van de avi hebt gemaakt?Op donderdag 07 februari 2002 16:00 schreef D-Angel het volgende:
Ik heb dat duz ook gedaan, van Avi --> VCD , en Mpg -->VCD, direct op cd met Nero. Ik moet zeggen dat dat met Mpeg goed ging, maar met AVI niet?! douw de cd in de DVD speler, draai ut af...begin perfect maar later begint ut toch ECHT minder te worden...en heb de film toch geknipt, zodat ie op 2 cd's zou komen (dit was duz alles met de AVI naar VCD direct), nog iemand met dit probleem
Verwijderd
DAn heb ik hem al geknipt, de AVI, en van AVI zet ik um met Nero (de 2 geknipte) direct op CD, duz convert hij um automatisch naar VCD...Op donderdag 07 februari 2002 22:59 schreef kwaaaK het volgende:
[..]
heb je de avi geknipt? dus voordat je hem naar mpg omzet? of knip je de mpg die je van de avi hebt gemaakt?
Verwijderd
de beste resultaten krijg ik als de avi eerst omzet naar mpg en dan de zaak knip en dan brand.
omzetten dus met tempgenc, maar ja 't is maar net wat je wilt, ik ben zo nog geen rare dingen/noemenswaardig kwaliteits verlies tegengekomen.
omzetten dus met tempgenc, maar ja 't is maar net wat je wilt, ik ben zo nog geen rare dingen/noemenswaardig kwaliteits verlies tegengekomen.
Bedankt voor jullie tips/tricks. Die zijn altijd welkom. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die DIVX films op hun dvd speler willen zien...
is idd een koel idee, kan ik ze onder werk kijken op de 'breedbeeld wand' kijken (Mikro Electro
)
en er zei iemand dat je niet met Nero moest encoden naar vcd, maaren stond niet bij waarom niet, dus vraag ik 'waarom niet ?'
en er zei iemand dat je niet met Nero moest encoden naar vcd, maaren stond niet bij waarom niet, dus vraag ik 'waarom niet ?'
Verwijderd
ik heb er ff 1tje van .avi naar .mpg gezet en "gecut" met TMPGEnc en in de dvd geduwd
het beeld hapert een beetje (weet iemand hoe dit komt??) maar voor de rest is ie goed (ja beeld is smaller als normaal maar ok) geluid is wel erg goed
het beeld hapert een beetje (weet iemand hoe dit komt??) maar voor de rest is ie goed (ja beeld is smaller als normaal maar ok) geluid is wel erg goed
Verwijderd
dat die haperd klopt wel, dat ik altijd nog zo geweest bij VCD..en volgens mij was dat bij SVCD weer iets minder
Verwijderd
mooi dan rip ik voortaan wel naar svcd
is dat ook meer kwaliteit als gewoon vcd??
en duurt dat ook langer als naar vcd??
is dat ook meer kwaliteit als gewoon vcd??
en duurt dat ook langer als naar vcd??
SVCD vind ik persoonlijk beter dan Divx(de kwaliteit dan). Ik heb nu al een redelijk aantal gezien en vooral Monsters Inc is erg goed.
Niet dus. Mpeg1 heeft geen praktische limiet op resolutie en bitrate. *Wel* is het zo dat VCD altijd 1150 + 224 = 1374 kbit is (video + audio) op 352x240x 29.97 of 23.976 fps voor NTSC of 352x288x25 fps voor PAL, gecodeerd als Mpeg1 CBR.Op donderdag 07 februari 2002 09:06 schreef Weefselkweekje het volgende:
Normaal gesproken heeft een goede DVD-rip een resolutie van 640*360 (16:9) of zoiets. VCD gebruikt mpeg1, wat maximaal(!) 352*288 (4:3) kan zijn. Je gooit dus ontzettend veel resolutie weg. Als de divx van goede kwaliteit is zal er best een mooie vcd van te maken zijn, maar zeker een stuk slechter dan de divx was...
Kortom: MPEG1 != VCD.
Bijna allemaal NIET dusOp donderdag 07 februari 2002 11:25 schreef JT het volgende:
[..]
Bijna allemaal wel
Pagina: 1