Toon posts:

[ALG] Google Programming Contest

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Google organiseerd een Programming Contest. Beste / meest functionele programma geschreven in c/c++ of java wint $10.000 en een reis naar google.
Het is de bedoeling dat je een programma schrijft dat iets nuttigs doet met webpagina's.

Iemand van plan mee te doen, al ideeen voor programma's?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
* mbravenboer heeft een idee :P .

Als we ze nu eens allemaal naar XHTML Strict converteren? *D .

(sorry voor deze niet nuttige bijdrage ;) )

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

een page index progje? die internet afsurft en paginas ordend op thema? bijvoorbeeld: medisch, programmeeren. e.d ?

kan vast niet :P

Verwijderd

Topicstarter
zo niet nuttig vind ik hem niet, op zich wel leuk idee, maar wat heeft google daar aan :) Het is leuk als je ze ook weer op internet zou kunnen zetten, op de plaats waar ze horen. Dan heeft iedereen er wat aan ;)

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:37

Martijn02

/* No Comment */

Dat je met google de pagina's kan opvragen als strict XHTML. Net zoals je met google een PDF als html kan bekijken.

Een soort streaming conversie dus

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
ik heb google light al gemaakt :)

www.cd-plaza.com/google.asp?vraag=tweakers :)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 10:05 schreef raptorix het volgende:

google heeft zelf al een light page :) Dus jou zullen ze die 100 000 10 000 niet geven :P

edit:
zat beetje hoog.
raar toen ik net editte kreeg ik me oude invoer na het editten terug. Nu edit ik weer kreeg ik weer de invoer van voor het editten.... vreemd

• Orphix
  • Niet online
ja jongens, die $10.000 heb ik in m'n zak, maar natuurlijk ga ik hier niet m'n idee tentoonstellen 8-)

Verwijderd

Hmmm, volgens mij heb ik jou al een keer eerder in een topic horen verkondigen dat je een wereld idee had. Ik heb je nog niet op TV gezien, daar kun je ook wel aandacht krijgen namelijk. Gastrol in GTST ofzow..

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm ik krijg wel ineens een super-idee :D
maar 't is veeeel te moeilijk om ziets te programmeren vrees ik, in ieder geval om 't goed werkend te krijgen :{

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 19:19 schreef Flat© het volgende:
hmmm ik krijg wel ineens een super-idee :D
maar 't is veeeel te moeilijk om ziets te programmeren vrees ik, in ieder geval om 't goed werkend te krijgen :{
Laat ons dan meegenieten wijsneus :)

• Orphix
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 19:15 schreef D0nutz het volgende:
Hmmm, volgens mij heb ik jou al een keer eerder in een topic horen verkondigen dat je een wereld idee had. Ik heb je nog niet op TV gezien, daar kun je ook wel aandacht krijgen namelijk. Gastrol in GTST ofzow..
ik? het was maar een grapje hoor :) (dus niet als aandachttrekkerij als ik dit als een kleine flame mag opvatten)
ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ik dat eerder heb vermeld.

• flat
  • Niet online
ik gebruik vaak images.google.com, wat op zich redelijk werkt. maar die kijkt alleen maar naar de filename van een plaatje, of naar teksten op de pagina waar 't plaatje voorkomt.
maar als je nou eens iets zou maken dat een plaatje echt kan bekijken, en er ook iets in kan herkennen, zou je veel effectiever afbeeldingen kunnen zoeken
dus dat je het programma eenmalig leert "iets met zwarte en witte vlekken, met groene omgeving, dat is een koe." en als je vervolgens zoekt op "koe", er dus echt gekeken wordt of er een koe opo het plaatje staat.
zeker in het begin zal er nog niet veel van kloppen, maar door zelf een tijdje te controleren en aan te geven wat wel en niet klopt moet 't toch steeds beter gaan werken... maar ik vrees dat vooral 't "bekijken" van zo'n afbeelding problemen gaat opleveren

(ik weet trouwens niet of zoiets al ontwikkeld wordt, want er zullen ongetwijfeld meer mensen op zo'n idee zijn gekomen)

--Roy Goodman

• Orphix
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 19:45 schreef Flat© het volgende:
ik gebruik vaak images.google.com, wat op zich redelijk werkt. maar die kijkt alleen maar naar de filename van een plaatje, of naar teksten op de pagina waar 't plaatje voorkomt.
maar als je nou eens iets zou maken dat een plaatje echt kan bekijken, en er ook iets in kan herkennen, zou je veel effectiever afbeeldingen kunnen zoeken
dus dat je het programma eenmalig leert "iets met zwarte en witte vlekken, met groene omgeving, dat is een koe." en als je vervolgens zoekt op "koe", er dus echt gekeken wordt of er een koe opo het plaatje staat.
zeker in het begin zal er nog niet veel van kloppen, maar door zelf een tijdje te controleren en aan te geven wat wel en niet klopt moet 't toch steeds beter gaan werken... maar ik vrees dat vooral 't "bekijken" van zo'n afbeelding problemen gaat opleveren

(ik weet trouwens niet of zoiets al ontwikkeld wordt, want er zullen ongetwijfeld meer mensen op zo'n idee zijn gekomen)
Ik denk dat als je dit hebt ontwikkeld je er heel wat meer dan $10.000 voor kan vangen ;)

Verwijderd

Het zou wel erg handig zijn maar het is nog lang niet haalbaar. Omdat een van de dingen waarin computers het slechts zijn is het herkennen van dingen. En ook al zou het kunnen dan is het nog te langzaam. 1 plaatje per seconde analyseren is voor een zoekmachine al veel te traag.
Maar google is wel weer slim bezig, op deze manier hebben ze een flinke uitbereiding van de R&D afdeling voor slechts $10.000.

• flat
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 19:57 schreef borganism het volgende:
1 plaatje per seconde analyseren is voor een zoekmachine al veel te traag.
ja maar dan moet je natuurlijk elk plaatje 1x analyseren (zo van: op 1092342.jpg staat een koe, een volvo en een paars aapje) en dat in een database frotten

--Roy Goodman

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 07 februari 2002 19:59 schreef Flat© het volgende:

[..]

ja maar dan moet je natuurlijk elk plaatje 1x analyseren (zo van: op 1092342.jpg staat een koe, een volvo en een paars aapje) en dat in een database frotten
En toen werd het plaatje veranderd, maar de URL bleef hetzelfde. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• flat
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 20:00 schreef jelmervos het volgende:

[..]

En toen werd het plaatje veranderd, maar de URL bleef hetzelfde. :)
een of andere checksum erbij zetten...

--Roy Goodman

Verwijderd

Mag niet hè, terms of service wel gelezen? ;)

Verwijderd

Als je nou zorgt dat je app links uitspuugt ipv tekst... Nu zit ik de hele tijd te klikken maar naar de gevonden pagina's gaan - ho maar :P |:(

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op donderdag 07 februari 2002 20:49 schreef ne0 het volgende:

[..]

Als je nou zorgt dat je app links uitspuugt ipv tekst... Nu zit ik de hele tijd te klikken maar naar de gevonden pagina's gaan - ho maar :P |:(
Het was voor een IRC bot gemaakt vandaar :)
Heb ook een l33t ilse versie :)

www.cd-plaza.com/ilse.asp?vraag=tweakers :)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:24

Zoiets is oa door de databasegroep bij informatica aan de universiteit twente onderzocht, zie bijv. http://wwwhome.cs.utwente.nl/~arjen/mmdb.html , maar het zal vast en zeker ook nog wel op andere plekken onderzocht worden :)

Ik denk dat daar het grootste probleem mee is voor Google dat je groep gebruikers te groot is, de hoeveelheid foto's te groot is en misschien ook wel dat je groep gebruikers te 'onbetrouwbaar' is. Alle voorbeeldjes die ik heb gezien maakten altijd gebruik van hele mooie dingen die precies uitkwamen enzo, ik vrees dat als je dat IRL gaat gebruiken dat je resultaten toch wel gaan tegenvallen..

• flat
  • Niet online
ja, dat denk ik dus ook

een paarse vierkant en een blauwe driehoek moet nog wel gaan, maar een koe ofzo wordt echt 100x moeilijker, vooral omdat je die ook nog van verschillende kanten kan zien enzo

--Roy Goodman

Verwijderd

Ik denk dat jullie wel eens verstelt zouden kunnen staan met hoever ze al zijn met image recognition. Bij de Universiteit Maastricht, met name het IKAT(Institute for Knowledge and Agent Technology) zijn ze bezig om schilderijen te herkennen op schilder... dus welk schilderij van welke schilder is...
Wordt in ieder geval met neurale netwerken gedaan dacht ik zo...

GReetz, daRoBBie.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:27
Er zijn al projecten die proberen de inhoud van een afbeelding te analyseren. Heeft een jaar terug ofzo een uitgebreid artikel in C'T gestaan over dat onderwerp.

• Orphix
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 10:46 schreef daRoBBie het volgende:
Ik denk dat jullie wel eens verstelt zouden kunnen staan met hoever ze al zijn met image recognition. Bij de Universiteit Maastricht, met name het IKAT(Institute for Knowledge and Agent Technology) zijn ze bezig om schilderijen te herkennen op schilder... dus welk schilderij van welke schilder is...
Wordt in ieder geval met neurale netwerken gedaan dacht ik zo...
Ja dit klinkt inderdaad wel interessant. Maar het is in feite al heel specifiek. Kan het programma zien of er zonnebloemen op staan? Het kijkt (denk ik) specifiek naar kenmerken als grote egale vlakken, of juist niet. Wat voor soort doek, kleur gebruik, etc. In feite wordt er niet naar het plaatje zelf gekeken.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

www.teoma.com

dit is wat je moet maken, voor deze site is google bang, deze site is door een professor gemaakt die er zijn levens werk van heeft gemaakt, hier kan google op dit moment niet tegen op

Makerij Hofman

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 15:02 schreef joukehofman het volgende:
www.teoma.com

dit is wat je moet maken, voor deze site is google bang, deze site is door een professor gemaakt die er zijn levens werk van heeft gemaakt, hier kan google op dit moment niet tegen op
nou... zo veel beter dan google vind ik 'm eigenlijk niet :{

daaarnaast hadden ze ook wel een beetje een originele layout en logo mogen maken...

--Roy Goodman

Verwijderd

Mijn vinding

The GOOGLESHAKE

:P

http://olav.quickenadvies.nl

Druk op Search, of I'm feeling Lucky

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 15:07 schreef olav het volgende:
Mijn vinding
The GOOGLESHAKE
Druk op Search, of I'm feeling Lucky
ik weet niet wat 't voor moet stellen, maar werken doet 't niet iig...
(iig als ik op een van die knoppen klik, gebeurt er niets)

--Roy Goodman

Verwijderd

mmm, javascript niet enabled?

Als je dit kunt lezen, hoef je niet meer naar de pagina:

<SCRIPT language=JavaScript1.2>

<!-- Begin

function rattle(n) {

if (self.moveBy) {
for (i = 20; i > 0; i--)
{
for (j = 8; j > 0; j--)
{
self.moveBy(0,i);
self.moveBy(i,0);
self.moveBy(0,-i);
self.moveBy(-i,0);
}
}
}
}
// End -->

</SCRIPT>

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 15:09 schreef Flat© het volgende:

[..]

ik weet niet wat 't voor moet stellen, maar werken doet 't niet iig...
(iig als ik op een van die knoppen klik, gebeurt er niets)
Dan gaat ie shaken :P

Verwijderd

Ik heb dus geen verstand van webscripting->

kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijg dat ie ook op [enter] gaat shaken. Nu doet hij het namelijk alleen met de buttons.

Verwijderd

Topicstarter
<form onSubmit="callToFunction()">
...
</form>
Pagina: 1