Op donderdag 07 februari 2002 19:45 schreef Flat© het volgende:
maar als je nou eens iets zou maken dat een plaatje echt kan bekijken, en er ook iets in kan herkennen, zou je veel effectiever afbeeldingen kunnen zoeken
dus dat je het programma eenmalig leert "iets met zwarte en witte vlekken, met groene omgeving, dat is een koe." en als je vervolgens zoekt op "koe", er dus echt gekeken wordt of er een koe opo het plaatje staat.
(ik weet trouwens niet of zoiets al ontwikkeld wordt, want er zullen ongetwijfeld meer mensen op zo'n idee zijn gekomen)
Zoiets is oa door de databasegroep bij informatica aan de universiteit twente onderzocht, zie bijv.
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~arjen/mmdb.html , maar het zal vast en zeker ook nog wel op andere plekken onderzocht worden
Ik denk dat daar het grootste probleem mee is voor Google dat je groep gebruikers te groot is, de hoeveelheid foto's te groot is en misschien ook wel dat je groep gebruikers te 'onbetrouwbaar' is. Alle voorbeeldjes die ik heb gezien maakten altijd gebruik van hele mooie dingen die precies uitkwamen enzo, ik vrees dat als je dat IRL gaat gebruiken dat je resultaten toch wel gaan tegenvallen..