Toon posts:

Totaal Passief Gekoelde P75?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog zo'n Escom gebakkie hier staan, en nu isz mijn vraag dusz, kan ik al die coolers eruit slopen.. zodat ik hem ondur mijn bed kan zetten als mailserver kan laten draaien?? zou die voeding dat trekken?
GrtZ Dark

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Klippy

Still Game

de voeding wel, processor weet ik niet, beetje airflow lijkt me toch wel nodig icm met een heatsink.

Maar als iemand daar naders over denkt....
Wil 't zelf ook wel weten, ga binnenkort een 486 tot router proberen om te bouwen, dus die wil ik ook zo stil mogelijk hebben.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
Op donderdag 07 februari 2002 01:49 schreef DarkImpulZe het volgende:
ik heb nog zo'n Escom gebakkie hier staan, en nu isz mijn vraag dusz, kan ik al die coolers eruit slopen.. zodat ik hem ondur mijn bed kan zetten als mailserver kan laten draaien?? zou die voeding dat trekken?
GrtZ Dark
voeding zou ik niet doen, en al helemaal niet onder je bed (8> die fan zit er niet voor niks in. cpu zelf kan je makkelijk passief koelen. gebeurt tot pentium 733's nog wel. gebruik wel een grote(re) sink.

• salvador4
Op donderdag 07 februari 2002 01:51 schreef LiquidSilver het volgende:
de voeding wel, processor weet ik niet, beetje airflow lijkt me toch wel nodig icm met een heatsink.

Maar als iemand daar naders over denkt....
Wil 't zelf ook wel weten, ga binnenkort een 486 tot router proberen om te bouwen, dus die wil ik ook zo stil mogelijk hebben.
ben blij dat je het zo met me eens bent lol :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Op donderdag 07 februari 2002 01:51 schreef salvador4 het volgende:

[..]

voeding zou ik niet doen, en al helemaal niet onder je bed (8> die fan zit er niet voor niks in. cpu zelf kan je makkelijk passief koelen. gebeurt tot pentium 733's nog wel. gebruik wel een grote(re) sink.
Ow ja fan uit de voeding halen bedoel je.

Ik d8 al :)

Tsjah dat wordt moeilijk denk ik. Hoewel die meestal niet heel erg warm worden. Ligt eraan denk ik hoe warm je voeding wordt, zal wel verschillen denk ik.

Verwijderd

Ik heb IBM166 overgeklokt > 200 ook passief gekoeld gehad. Geen probleem hoor.
Ik had er ook een voeding inzitten waarvan ik wou dat die er ook in ATX waren. Dat ding hoor je niet.
Ik gebruikte de pc als servetje, hdd uit en je hoort hem niet.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
je heb van die leuke HP vectratjes er zit 1 fan in
en die draait op 7v en dat dingetje is gewoon te perfect stil
je gaat je gewoon ergeren als je de hdd benaderd
mischien een idee ik zag er 1 in vraag & aanbod
http://www.tweakers.net/aanbod/37376/a

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Klippy

Klippy

Still Game

Op donderdag 07 februari 2002 01:52 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ben blij dat je het zo met me eens bent lol :)
Had 't verkeerd begrepen ;) Had er ff niet aan ged8 dat er in je voeding ook een fan zit denk al waarom zou de voeding het opeens niet meer trekken ;)

:z

Verwijderd

Topicstarter
hehee... de een zegt voeding wel.. processor niet... en de ander andersom.. nou ik maak me dus het meest zorgen om die voeding... en ja.. gewoon ondur mijn bed.. hehe.. remote admin erop... en klaar maar weer.. maarja.. mijn stalen bed nou als cooling te gebruiken...
:7 :+

Verwijderd

Topicstarter
BTW. je avatar brengt me op een idee... neem een biertje hierbij.. en denk er nog eens goed over na... :7

• MokerHamer
Op donderdag 07 februari 2002 01:55 schreef DarkImpulZe het volgende:
hehee... de een zegt voeding wel.. processor niet... en de ander andersom.. nou ik maak me dus het meest zorgen om die voeding... en ja.. gewoon ondur mijn bed.. hehe.. remote admin erop... en klaar maar weer.. maarja.. mijn stalen bed nou als cooling te gebruiken...
:7 :+
frame vullen met water en maak een WC opstelling :9~
(wedden dat je de eerste bent met zo'n systeem)

Verwijderd

Topicstarter
er bestaat toch ook iets als NIET geleidend water?
kan je daar niet gewoon een aquarium mee vullen.. en daar je voeding, mobo en de rest van de shit [excl HDD ensow ofcourse..] :7

• salvador4
niemand zal je hier (met zekerheid) kunnen vertellen of die voeding van je goed blijft werken zonder fan. De enigste manier om dit uit te zoeken is gewoon ff de stroom van die fan af halen en je systeem een paar nachten laten draaien.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 12:25
Sloop de fan in je koeling er gewoon uit, kan wel ... de spanningsregelaars in de AT-voeding waar die koellichamen aan vast zitten worden wel warm, maar als je bedenkt dat de fan al naar buiten is gericht en dus een beetje lucht wegzuigt i.p.v. een briesje over de koellichamen te blazen, dan kan dat best. Ook zijn het zeer eenvoudige koellichamen zodat je niet echt 't idee krijgt dat ze gloeiend heet worden. Een collega van me heeft er voor de zekerheid een stel koperen buisjes aan die koellichamen gemaakt die achteruit de voeding steken.

Standaard worden sommige IBM's (P1-166MMX) al met 'n passieve koeling geleverd zelfs :).

edit: Ik heb hier zo'n 2 maanden lang een P1-166MMX met een gare voedings-fan aan het draaien gehad (24/7). Dat ding verplaatste bijna geen lucht meer maar die bak draaide zonder problemen hoor. Inmiddels heb ik de fan wel vervangen omdat ik me op de plek waar deze server staat niet stoor aan het geluid wat 'r uit komt :).

• MokerHamer
als het tog niet gelijd gooi je toch alles er in
ik heb eerst zo iets gezien maar dat was errrruuug duur spul
en was meer een gel of zo

• salvador4
Op donderdag 07 februari 2002 02:00 schreef DarkImpulZe het volgende:
er bestaat toch ook iets als NIET geleidend water?
kan je daar niet gewoon een aquarium mee vullen.. en daar je voeding, mobo en de rest van de shit [excl HDD ensow ofcourse..] :7
ja dat kan alleen dat water spul kost extreem duur (van 3M). Je kan wel olie pakken maar als daar stof of iets in komt gaat het geleiden en loopt dus alles de soep in. is trouwens een keer gedaan door een tweaker hiero.

• MokerHamer
Op donderdag 07 februari 2002 02:04 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ja dat kan alleen dat water spul kost extreem duur (van 3M). Je kan wel olie pakken maar als daar stof of iets in komt gaat het geleiden en loopt dus alles de soep in. is trouwens een keer gedaan door een tweaker hiero.
da zeg ik

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz.. ja.. maar eens proberen dan he... gewoon wat koelribben naar buiten laten steken.. vast solderen aan de bestaande koelribben... isz wel een idee.. ga morgen avond ffies knutselen... het gaat het toch niet om om hoe ie eruit ziet.. staat toch ondur mun bed dusz.

ThnX for the reply's GrtZ!

• salvador4
Op donderdag 07 februari 2002 02:05 schreef MokerHamer het volgende:

[..]

da zeg ik
gamma (ja flauw)

Verwijderd

Ik heb een Pentium 200MMX en een 166MMX draaien. Allebei passief met een flinke heatsink (dat dus wel).
Stille HD en voeding erbij en hmmmm, lekker stil.

• Wouter!

[..]

Ja, dat was 'n erg kewl projectje :) ... 't koelde wel iets beter geloof ik maar haalde toch niet echt zo heel veel uit om te besluiten je PC maar in de olie te hangen >:).

• Wouter!

[..]

[zeik-mode]
Is duur
Kost veel

En dus niet kost duur ;)

[/zeik-mode]

• salvador4
Op donderdag 07 februari 2002 02:08 schreef ThaWout het volgende:

[..]

[zeik-mode]
Is duur
Kost veel

En dus niet kost duur ;)

[/zeik-mode]
yep je hebt gelijk ik moet elke keer lachen als ik mensen die fout zie maken maar zelf maak ik em ook nog :z
Pagina: 1