Toon posts:

Probleem kopieren bestanden over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een netwerk van meerdere computers, allemaal aangesloten op een 10Mbit hub.
Nu als ik iets over het netwerk naar een andere pc kopieer wordt het gekopieerde bestand of map veel groter dan dat hij in werkelijkheid hoort te zijn.
Een voorbeeld: ik heb een map met daarin allemaal opgeslagen pagina's van internet, deze map is plus/minus 10 mb groot.
Stuur ik deze nu over het netwerk dan is de map op de andere pc (waar ik naar toe kopieer) ineens plus/minus 80 mb groot :'(
Ik snap hier echt nix meer van.
Wie kan mij helpen!!!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

welke osén gebruik je

is je partitie misschien fat16 ipv fat32 (fat32 is beter gecomprimeerd)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op beide pc's Windows 2000 draaien.
Ik ben nu aan het kijken naar de schijfindeling maar ik kom tot de conclusie dat mijn pc (waar die map grootte drastisch wordt aangepast) maar op FAT16 draait, maar ik meende dat Windows 2000 daaar helemaal niet op draait en dat hij autopmatisch tijdens de installatie kiest voor FAT32 boven FAT16 (of NTFS kan hij ook kiezen natuurlijk).
Vreemd hoor, maar ik ga de partite wel ff aanpassen.
Ik laat het nog wel horen.

Tnx

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

mijn mening is dat win2k helemaal geen fat32 ondersteuning heeft (nt in ieder geval niet) en dat hij dan kan kiezen tussen fat16 of ntfs.

Doordat je waarschijnlijk bij de een ntfs hebt en bij de ander fat16 is het verschil zo groot.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus gepartitioneerd als FAT16 en dat was dus de grote bottleneck.

Tnx voor de replies!!!