Lang geleden had ik in eenzelfde kast 3 harddisks zitten. Ze maken allemaal dus gebruik van eenzelfde HDD-LED. Het leek mij leuk om een paar LED'jes aan de kast toe te voegen en deze te verbinden met de harddisk. Omdat het niet hielp om de LED'jes direct op pin 39 en 40 van de IDE connector te aansluiten (geen diodes enzo, dus lichten gewoon allemaal op, ongeacht welke harddisk, had ik ze maar direct op het printplaatje bij de ingebouwde LED aangesloten. Dat werkte ook prima, maar na een tijdje was er kennelijk kortsluiting ontstaan op een van de harddiskjes, waardoor een chipje was ontploft.. Bleek niet echt lekker vast gesoldeerd te zijn.. Harddisk dood.. Helaas betrof het toen de grootste en duurste harddisk die ik had..

Het was een 1,2GB ezemplaar, 1 van de eerste zogenoemde "giga-harddisks"

Het kostte toen 535 piek, al erg veel voor een simpele student als ik was
edit:
Om het verhaaltje niet al te triest te maken, hier alsnog een stukje om het compleet te maken
Een jaartje of twee later kreeg ik toevallig een harddisk van precies zelfde type (doch andere grootte) in handen. Snel had ik de printplaat omgewisseld en gekeken of ik de data nog kon redden. Het ding werkte nog! Ik kwam allerlei data tegen waarvan ik nooit had gedacht dat ik ze ooit in mijn bezit heb gehad