Hallo medeforummers,
Ik heb hier met mijn huisgenoten een netwerkje aangelegd, voor de ADSL die binnenkort komt.
Netwerkkaartjes geinstalleerd etc.
Alles deed het goed (bij mij), tot ik merkte dat ik de Wake On LAN niet kon uitschakelen. Nou in netwerkkaart setup zitten rommelen, in de gewone BIOS. Uiteindelijk de WOL stekker dr uitgahaald probleem opgelost.
Volgende probleem. Ik kan nog steeds de computers van mijn huisgenoten zien, en hun bestanden zien, maar de bestanden gebruiken lukt niet meer!
Bij winipcfg geeft hij ook niet meer de kaart aan, 32 Bits PCI Ethernetadapter. In plaats daarvan staat er NDIS 4.0 driver!
Ook een optie bij TCP/IP instellingen onder geavanceerd is verdwenen.
(Ik dacht LM aankondiging)
Waz er aan de hand?
Een van me huisgenoten heeft dezelfde kaart (Sitecom Gamers network kit met crosskabel) en die heeft nog wel de kaartnaam staan onder Winipcfg en dus wel die geavanceerde optie.
Kaart verwijderen via apparaatbeheer of netwerkinstellingen helpt niet.
Mijn vermoeden is dat een van de drivers beschadigd is...
Wat nu?
Systeem: PB met MSI5169 moederbord, AMIBIOS 1.16 Win 98
Protocollen: Client voor MSNetwerken, Bestandsprinterdeling, TCP/IP en IPX/SPX protocol.
Pingen naar andere compu's en eigen compu"s: lukt
Net diag draaien: lukt ook.
Net diag met PC-Dokter :(gaat bestanden schrijven/lezen vanaf Netwerkdrive: lukt dus niet.
Ik laat windows een eigen IP adres verkrijgen.
Dat doen de andere compu's ook.
Groetjes,
KG26
Ik heb hier met mijn huisgenoten een netwerkje aangelegd, voor de ADSL die binnenkort komt.
Netwerkkaartjes geinstalleerd etc.
Alles deed het goed (bij mij), tot ik merkte dat ik de Wake On LAN niet kon uitschakelen. Nou in netwerkkaart setup zitten rommelen, in de gewone BIOS. Uiteindelijk de WOL stekker dr uitgahaald probleem opgelost.
Volgende probleem. Ik kan nog steeds de computers van mijn huisgenoten zien, en hun bestanden zien, maar de bestanden gebruiken lukt niet meer!
Bij winipcfg geeft hij ook niet meer de kaart aan, 32 Bits PCI Ethernetadapter. In plaats daarvan staat er NDIS 4.0 driver!
Ook een optie bij TCP/IP instellingen onder geavanceerd is verdwenen.
(Ik dacht LM aankondiging)
Waz er aan de hand?
Een van me huisgenoten heeft dezelfde kaart (Sitecom Gamers network kit met crosskabel) en die heeft nog wel de kaartnaam staan onder Winipcfg en dus wel die geavanceerde optie.
Kaart verwijderen via apparaatbeheer of netwerkinstellingen helpt niet.
Mijn vermoeden is dat een van de drivers beschadigd is...
Wat nu?
Systeem: PB met MSI5169 moederbord, AMIBIOS 1.16 Win 98
Protocollen: Client voor MSNetwerken, Bestandsprinterdeling, TCP/IP en IPX/SPX protocol.
Pingen naar andere compu's en eigen compu"s: lukt
Net diag draaien: lukt ook.
Net diag met PC-Dokter :(gaat bestanden schrijven/lezen vanaf Netwerkdrive: lukt dus niet.
Ik laat windows een eigen IP adres verkrijgen.
Dat doen de andere compu's ook.
Groetjes,
KG26