Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
koeld goed
en het ligt ook aan het matrial van de radiator ( koper is het beste )
dat zwarte of zilver op de radiator is gewoon lak ( kan er eigelijk beter van af zijn )
en natuurlijk de airflow ( hoe sneller de tempverschil door snel de warmte weg te voeren van de radiator, des te
beter )
Ze zijn ongeveer allemaal even groot. Alleen die nummer 2 is iets groter dan die andere 2.Op woensdag 06 februari 2002 23:06 schreef Geronimoos het volgende:
zwart koelt idd beter. Maar het kan alsnog zo zijn dan #3 de beste is. D'r moeten toch gewoon specs van die radiators zijn??
Lijkt mij geen lak hoor lijkt mij niet zo slim op een radiator te raggen.Op woensdag 06 februari 2002 23:08 schreef Meteorite het volgende:
tja ik zelf heb nummer 3
koeld goed
en het ligt ook aan het matrial van de radiator ( koper is het beste )
dat zwarte of zilver op de radiator is gewoon lak ( kan er eigelijk beter van af zijn )
en natuurlijk de airflow ( hoe sneller de tempverschil door snel de warmte weg te voeren van de radiator, des te
beter )
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Zwart koelt beter ... ongelofelijk ....Op woensdag 06 februari 2002 23:06 schreef Geronimoos het volgende:
zwart koelt idd beter.
Cloontje heeft denk ik ergens een review gelezen waarbij een Black Ice radiator wordt meegenomen : die komt goed uit de test (omdat-ie van koper is).
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
De eerste heeft wat minder totale opp dan 2 maar biedt wel minder weerstand. Iet's wat niet boeit, de snelheid van dewaterflow maakt geen f*k uit. Dus ga voor 2.
Of anders.. koop een kachel rad van een Ford transit, precies hetzelfde principe voor maar 60 euro
voor meer pics: [topic=400951/1/25]
- * De lamellen lijken dunner/meer * De ingangen lijken dikker
Anders zet je er nog 2 via een 2e pomp in een extra parralel systeem
One of the animals has left its cage today.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
BLA BLA BLAOp donderdag 07 februari 2002 11:43 schreef bobo1on1 het volgende:
Zwart koelt dus beter omdat zwart het meeste warmte afgeeft (en opneemt) in straling.
De onzin die hier soms voorbij komt is echt met geen pen te beschrijven... Pak je natuurkunde boek eens of zo....
Nu blaat jij onzinOp donderdag 07 februari 2002 19:10 schreef FreeRider het volgende:
[..]
BLA BLA BLA
De onzin die hier soms voorbij komt is echt met geen pen te beschrijven... Pak je natuurkunde boek eens of zo....
en daar staat idd in dat zwart beter straling opneemt en afstaat. Door een alu radiator te adoniseren (NIET LAKKEN!!!!) in het zwart, gaat hij beter koelen.
Zeg adonis, bedoel je soms anodiserenOp donderdag 07 februari 2002 19:17 schreef epsilon het volgende:
en daar staat idd in dat zwart beter straling opneemt en afstaat. Door een alu radiator te adoniseren (NIET LAKKEN!!!!) in het zwart, gaat hij beter koelen.
Een cliche is ooit origineel begonnen
ook goedOp donderdag 07 februari 2002 19:22 schreef koekum het volgende:
[..]
Zeg adonis, bedoel je soms anodiseren
OK, ik heb zelf effe zitten zoeken, en inderdaad, een geanodiseerd materiaal krijgt ietsjepietsje meer oppervlak, waardoor het in theorie wat beter zou koelen. Maar dat "zwart" beter koelt hoeft dus niet perse waar te zijn.... Sorry, wellicht was ik een beetje voorbarig met mijn opmerking, het zou al heel wat geholpen hebben als het woord "anodiseren" genoemd zou zijn (= onderbouwing).Op donderdag 07 februari 2002 19:17 schreef epsilon het volgende:
[..]
Nu blaat jij onzin
Yep, heb er zelf ook een uit een alto. Klein genoeg om in een kast te bouwen, volledig koper, kostte met 30 piek ofzow. (zeg maar 15 Euro)Op donderdag 07 februari 2002 12:20 schreef PsYgHo het volgende:
Sloop een uit een auto, een kachelradiateur , meestal voor minder dan 15€ te bekomen op de sloop.. TIP: suzuki alto, of swift, deze zijn van koper en doen het ge-weldig...
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Nee een site heb ik nie, maar het kan iig wel.Op donderdag 07 februari 2002 19:26 schreef FreeRider het volgende:
[..]
OK, ik heb zelf effe zitten zoeken, en inderdaad, een geanodiseerd materiaal krijgt meer oppervlak, waardoor het in theorie wat beter zou koelen. Maar dat "zwart" beter koelt hoeft niet perse waar te zijn.... Sorry wellicht was ik een beetje voorbarig met mijn opmerking...
Heb je dan nooit zwarte heatsinks gezien??? Die zijn meestal zwart anodised. Dan voegen ze bij het anodiseren een kleurstof toe (in dit geval zwart) Waar denk je dat een bleu orb van gemaakt is?? van een of ander blauw metaal? Nee tuurlijk nie, dat is ook geanodiseert alleen dan in het blauw.
Sim-pel
Ik kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt... maar kleur <-> warmteafgifte is bij radiatoren gewoon niet relevant.Op donderdag 07 februari 2002 19:36 schreef epsilon het volgende:
[..]
Nee een site heb ik nie, maar het kan iig wel.
Heb je dan nooit zwarte heatsinks gezien??? Die zijn meestal zwart anodised. Dan voegen ze bij het anodiseren een kleurstof toe (in dit geval zwart) Waar denk je dat een bleu orb van gemaakt is?? van een of ander blauw metaal? Nee tuurlijk nie, dat is ook geanodiseert alleen dan in het blauw.
Sim-pel
Een cliche is ooit origineel begonnen