[CM] Ideetje voor een case

Pagina: 1
Acties:

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18
Ik heb het idee om een case te maken, waarbij de case voornamelijk wordt gekoeld door convectie. Dit wil ik bereiken door aan de onder en bovenkant van de case een rand open te houden waardoor koude lucht in en warme lucht uit de kast kan stromen (zie pic).

Afbeeldingslocatie: http://www.e-mailen.nl/pc/pccase.jpg

Nu is mijn vraag of er zo'n type kast bestaat ofdat iemand enig idee heeft hoe ik dat kan realiseren.

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
Lijkt me echt retegaaf als je zo je kast kan koelen! ik verwacht alleen een probleem met de hoeveelheid lucht die verplaast gaat worden op deze manier. Bovendien heb je altijd nog je cpu-fan en voeding die heel de luchtstroom in de war gooien.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• themaxter
Dat van die PSU is volgens mij wel op te vangen door deze op een iets andere manier te bevestigen/te modden, zodat daar geen problemen mee ontstaan.

Die CPU cooler heeft volgens mij alleen maar een positief effect, want zorgt voor meer airflow

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
Op woensdag 06 februari 2002 23:07 schreef themaxter het volgende:
Dat van die PSU is volgens mij wel op te vangen door deze op een iets andere manier te bevestigen/te modden, zodat daar geen problemen mee ontstaan.

Die CPU cooler heeft volgens mij alleen maar een positief effect, want zorgt voor meer airflow
Niet de airflow die jij wil hebben... De cpu-fan zal een bepaalde circulatie (vortex'en :P) in je kast veroorzaken die je onder-boven warmte circulatie toch echt in de war gaat schoppen

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

dan maak je een fan duct naar buiten nergens last van 8-)

van CPU koeler naar een gat achterin PC boven de PCI enz.

Verwijderd

kijk das nou de eerste tweaker met een goed idee.
goed gejat van de g4 cube. maarja beter goed gejat dan slecht verzonnen.

• themaxter
Vraag me nu net alleen af, of je dan niet ontzettend veel stof gaat aantrekken, je 'zuigt'van de grond en blaast naar boven.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 23:20 schreef themaxter het volgende:
Vraag me nu net alleen af, of je dan niet ontzettend veel stof gaat aantrekken, je 'zuigt'van de grond en blaast naar boven.
nou... convectie is nou niet direct enorm zuigen als ware het een fan... eerder stroming van de lucht.. dus ik betwijfel of het stoffiger is dan een aantal fans

Verwijderd

in principe zou je een hele laag 80mm fans op de bodem kunnen doen, boven dat gleuf dan, en ook een boven, zal wel erg gaan waaien binnen geloof ik, maar wel effectief.

• themaxter
Heb er over zitten denken, om 2 120 mm fans onderin te doen, om de airflow opgang te brengen, maar weet niet of dat veel effect heeft

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Op woensdag 06 februari 2002 23:44 schreef Ankabouti het volgende:
in principe zou je een hele laag 80mm fans op de bodem kunnen doen, boven dat gleuf dan, en ook een boven, zal wel erg gaan waaien binnen geloof ik, maar wel effectief.
En heel erg lawaai denk ik ook, maar wel effectief. Als je puur voor de koeling gaat is dit wel een oplossing denk ik, maar de meeste modders/tweakers zoeken een combi van koelte en stilte.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 06 februari 2002 23:58 schreef Aerschtuner het volgende:

[..]

En heel erg lawaai denk ik ook, maar wel effectief. Als je puur voor de koeling gaat is dit wel een oplossing denk ik, maar de meeste modders/tweakers zoeken een combi van koelte en stilte.
watergekoelde airflow :? :?

maareh je moet idd ff je voor je proc een vanduct maken.. ennuh zou aan de bovenkant alleen fanz plaatsen niet al genoeg zijn??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• themaxter
je bedoelt volgens mij dus alleen onderin een paar fans die de lucht aanzuigen en omhoog blazen?

Zoiets denk ik zal het moeten worden, met een fanduct voor de koeling van de proc

• themaxter
Iemand misschien enig idee of er al zoiets bestaat, bedoel is er al zo'n type case leverbaar?
Pagina: 1