Toon posts:

IDE kabel omgekeerd aangesloten na rounden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb net men IDD-kabels geround en toen ik opnieuw bootte kreeg ik een error, iets van floppy error ofzo. ik pc weer uitzetten, IDE-kabel omdraaien en er opnieuw in, opgelost.

mijn vraag is nu : kan dit kwaad voor men floppy of mobo?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

neuh...

Maar nog even de regel:

Pin 1 aan de kant van de voedingsstekker... dus de rode aan de kant van de voedingsstekker....

(hoewel ik daar gisteren ook van terug ben gekomen. Khad een floppydrive met de powerconnector niet naast maar boven de flatcable... daar moest ik dus de flatcable met pin 1 juis zo ver mogelijk van de powerconnector af doen |:()

• koffercomputer
  • Laatst online: 14-04 13:18
Pin 1 staat meestal ook wel aangegeven hoor

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 06 februari 2002 23:04 schreef koffercomputer het volgende:
Pin 1 staat meestal ook wel aangegeven hoor
Mee eens... Op de zijkant van de drive naast de flatcable-aansluiting staat een ingeperste 1. Mja... de rode draad moest dus lekker wel aan de andere kant.

Mgoed... we zijn nu offtopic bezig.

Verwijderd

Topicstarter
het ging er dus om of het kwaad kan voor men mobo en/of floppy

Verwijderd

Nee, dus. Plus dat als je 'em verkeert aansluit, het lampje blijft branden, dus dat zie je zo. :)

Verwijderd

Volgens mij is het ook iedere keer weer anders. De ene keer moet die na de twist, dan weer ervoor, dan weer helemaal omgedraaid. Het enige dat werkt is "trial and error". :)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 23:39 schreef Flippit het volgende:
Volgens mij is het ook iedere keer weer anders. De ene keer moet die na de twist, dan weer ervoor, dan weer helemaal omgedraaid. Het enige dat werkt is "trial and error". :)
Precies, het is volgens mij gewoon per merk verschillend
Pagina: 1