Toon posts:

Tips voor het maken van een goede demo????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met het produceren van dance. Het laatste jaar ook met het af en toe sturen van demo's naar verschillende platenmaatschappijen. Ik vroeg me af
of er nog iemand tips heeft voor het maken van een goede demo.

Mijn ervaring is dat de meeste maatschappijen geen reactie sturen of alleen een standaard briefje. Best lullig als een paar maanden met een demo bezig bent geweest werkt dan niet echt motiverend. Dus hoe kun je gaan voldoen aan de eisen die ze stellen met een eenvoudige homestudio. Hoe krijg je een professionele sound en mischien heeft er nog iemand tips voor het arrangeren....!!!!!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tip 1: Maak iets dat opvalt. Van die 13-in-een-dozijn trance lullo's krijgen ze er genoeg binnen. Niet al te standaard dus.

Tip 2: Zorg ook dat het geluidsniveau niet achterblijft. Een demo die te zacht klinkt komt vaak niet over. Hoed je wel voor het L1 effect. Dat houdt in dat je met de Waves L1 Ultralimiter/mizer/weetikhoedatkleredingheet alle dynamiek eruit gaat persen. Ook niet goed.

Tip 3: Kwaliteit.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah.. kanniets aanvullen op hillie..
misschien een leuk hoesje maken..en aanleveren op DAT

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

hehe, eindelijk iemand die het ook zegt; al die zoute trance ook :r Het is helaas wel hip

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:57
Beetje fatsoenlijk spul gebruiken is anders niet verkeerd. Mijn broer heeft zich nu ook een goede mixer gekocht met een setje actieve monitoren. Verder een goede equalizer en nog twee van die rare 19" apparaten en het geluid is er ontzettend op voorruit gegaan. Samen met een hoontech soundkaart klinkt het nu heel erg mooi.
Het is inderdaad belangrijk dat je een vol geluid hebt. Dus niet alleen een bass drum en een hihat met wat middentonen maar geluid over de hele range.
Van de meeste platenmaatschappijen heeft ie ook niks te horen gekregen maar van een kleinere wel en ondertussen heeft ie een nummer in de UK Club chart gehad. Geen idee of het wat betekend maar wel erg leuk.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 10:17 schreef Frijns.Net het volgende:
Samen met een hoontech soundkaart klinkt het nu heel erg mooi.
Het is inderdaad belangrijk dat je een vol geluid hebt. Dus niet alleen een bass drum en een hihat met wat middentonen maar geluid over de hele range.
Van de meeste platenmaatschappijen heeft ie ook niks te horen gekregen maar van een kleinere wel en ondertussen heeft ie een nummer in de UK Club chart gehad. Geen idee of het wat betekend maar wel erg leuk.
Aha, weer een hoontech gebruiker :)
Waar gebruikt hij/jullie die hoontech voor ? Voor routen van signalen, hd-recording of alleen output naar mengtafel ?
En nummer in UK club chart is niet verkeerd. Wat dat betreft kom je als niet-engelse moeilijk in de uk charts.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
sla de music maker er es op na.. wat demo's betreft.. demo's sturen is geen dankbaar werk. .als je weet heoveel die lui wel niet ontvangen.. zorg in ieder geval dat je opvalt.. mooi verzorgd hoesje..liefst gedrukt .. en zorgen dat je demo aan de harde kant is.. verder pakkend nummer op 1 zetten..meeste luisteren 30 sec. van nmr 1 als ze het wat vinden 10 van nummer 2 .. en dan nog ff begin nummer 3.. zoiets moet je in gedachten houden...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ook een heel goed blad = "Interface" daar heb ik veel informatie uit gehaald.. en naturulijk "De gitaris" maar dat is heir niet van toepassing

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• rvrbtcpt
Op donderdag 07 februari 2002 14:07 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Aha, weer een hoontech gebruiker :)
Waar gebruikt hij/jullie die hoontech voor ?
Hij gebruikt em alleen, ik kijk en luister af en toe eens mee om te zien wat ie weer in elkaar heeft gezet.
Sinds hij monitoren gebruikt en geen normale speakers is het geluid toch wel verbeterd.
Voor routen van signalen, hd-recording of alleen output naar mengtafel ?
HD recording wil hij met de tweede PC doen zodra hij een tweede soundkaart heeft (waarschijnlijk geen hoontech maar gewoon een kaart met digitale ingang zodat er gesampled kan worden via de digitale uitgang van de Hoontech.) Hij heeft inderdaad zijn synths op het 19" rack aangesloten dat bij die kaart zit. En dan via de mengtafel weer doorgelust naar de PC.
En nummer in UK club chart is niet verkeerd. Wat dat betreft kom je als niet-engelse moeilijk in de uk charts.
Ik zie dat ie eruit gepleurd is. Hij stond op plaats 27 van de UK Club Chart Jammer genoeg heb ik daar geen screenshot van bewaard.
Zijn nummer staat wel op vinyl en op verschillende verzamel cds. O.a op deze. Track 14, cd 1.
Op Clubcharts.nl staat ook nog wat info over zijn nummer.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 10:17 schreef Frijns.Net het volgende:
Klinkt goed!!!! Bij welke platenmaatschappij zit hij??????

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

ga eerst maar draaien op grote feesten als je goed bent komen de muziek maatschappijen vanzelf is ook met een gast die ik ken

• rvrbtcpt
Je hoeft dus niet perse te draaien om een plaat uit te kunnen brengen. Als je goede muziek maakt is het geen probleem.
Ik zal even navragen welke maatschappij het is.

Verwijderd

Dat wordt lezen geblazen. >:)
http://www.sospubs.co.uk/

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 08 februari 2002 10:59 schreef nikao het volgende:
sla de music maker er es op na.. wat demo's betreft.. demo's sturen is geen dankbaar werk. .als je weet heoveel die lui wel niet ontvangen.. zorg in ieder geval dat je opvalt.. mooi verzorgd hoesje..liefst gedrukt .. en zorgen dat je demo aan de harde kant is.. verder pakkend nummer op 1 zetten..meeste luisteren 30 sec. van nmr 1 als ze het wat vinden 10 van nummer 2 .. en dan nog ff begin nummer 3.. zoiets moet je in gedachten houden...
Dit kan ik alleen maar bevestigen, maak je hoesje echt aantrekkelijk, besteed er genoeg tijd aan.
Als je het goedkoop kan laten drukken bij "de drukker in de buurt" doe dat dan, en anders met een kleurenlaser oid.
Daar wordt meer op gelet dan je denkt..
Als je een cd stuurt doe er ook een label op dan en gebruik een fatsoenlijke cd, geen smartbuy ofzo.
DAT is natuurlijk nog mooier, en hetzelfde verhaal.

Succes

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

w00Dy

Make soap, not war

minidisc ?

Verwijderd

Topicstarter
DAT of CD lijkt me een betere keuze!!!!

• Hydraulik-Phunk