Is het mogelijk om een blowhole in de zijkant van ja kast te maken zodat er koele lucht direct in je cpu koeler geblazen word? Wie heeft dit al geprobeerd en is het nuttig?
Verwijderd
Dat kan zeker, maar ik zou de fan dan lucht laten weg zuigen. Kijk ook in de FAQ (daar is veel in te vinden). 
FAQ: [topic=324186]
FAQ: [topic=324186]
Waarom zuigen? Die van mij (Papst 120*120mm) blaast over de processor fan heen. Hierdoor heb ik mijn Delta processor fan (6800rpm) kunnen vervangen door een stillere fan (3400rpm) en de temperatuur is van 53 naar 45 graden gegaan (Athlon 1800XP)
Dit werkt dus perfect. Eerst kon ik mijn kast niet eens dichtmaken omdat de temperatuur dan te hoog werd.
Dit werkt dus perfect. Eerst kon ik mijn kast niet eens dichtmaken omdat de temperatuur dan te hoog werd.
Heb ik gedaan en werrukt goed, ik ben nu bezig met een fanadapter voor 2 80 mm fans op de cpu
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Het kan , maar waarom zou je het moeten doen, belast je je processoren zodanig dat je een extra koeling nodig hebt ?
Door extra koeling heb je betere performance en stabieler systeem. Maar het belangrijkste is dat een grotere fan veel minder lawaai maakt dan een kleine. Mijn 120mm hoor je bijna niet op volle toeren terwijl zo'n delta geval je de herrie van een straaljager geeft.
bobo1on1 waar ga je die 60mm>80mm converter halen? Die wil ik er ook nog wel opzetten. Die papst fans zijn echt superstil en dat is errug prettig bij het kijken van DivX films
bobo1on1 waar ga je die 60mm>80mm converter halen? Die wil ik er ook nog wel opzetten. Die papst fans zijn echt superstil en dat is errug prettig bij het kijken van DivX films
Verwijderd
Wat voor 120 mm fan heb je dan?? Mijn papst 4412/2's maken op 5 volt nog een beetje geluid, maar op 7V vind ik ze teveel lawaai maken.Op donderdag 07 februari 2002 09:55 schreef Frijns.Net het volgende:
Door extra koeling heb je betere performance en stabieler systeem. Maar het belangrijkste is dat een grotere fan veel minder lawaai maakt dan een kleine. Mijn 120mm hoor je bijna niet op volle toeren terwijl zo'n delta geval je de herrie van een straaljager geeft.
Zo had ik het ook eerst. Dat was wel de goedkoopste oplossing en het werkte perfect 
De 120mm fan die ik heb is van Papst, type: 4412FM.
Gekocht bij Space Promotions
Je hoort em wel maar tegenover mijn Delta 60mm processor fan (die ik eraf heb gepleurd en vervangen voor en stillere) is ie echt superstil.
Het is maar 32db volgens de specs. dus niet zo veel.
Nu draait ie inderdaad nog op 12v maar ik ben bezig met een fanbus met potmeter zodat ik de snelheid zelf kan instellen. Dan zal het nog stiller worden
De 120mm fan die ik heb is van Papst, type: 4412FM.
Gekocht bij Space Promotions
Je hoort em wel maar tegenover mijn Delta 60mm processor fan (die ik eraf heb gepleurd en vervangen voor en stillere) is ie echt superstil.
Het is maar 32db volgens de specs. dus niet zo veel.
Nu draait ie inderdaad nog op 12v maar ik ben bezig met een fanbus met potmeter zodat ik de snelheid zelf kan instellen. Dan zal het nog stiller worden
Pagina: 1