Toon posts:

[vb] DAO omzetten naar ADO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een tijdje geleden begonnen met een project dat een db, nu nog met een tabel, maakt, records add, edit in leest. Ik heb bij dit alles DAO 3.6 gebruikt, maar ik heb daar spijt van, omdat ik hier de hele tijd hoor dat ADO sneller is.

Is het mogelijk en aan te raden om mijn project zo te bewerken dat het ADO gebruikt en zo ja hoe?

Ik heb gezocht, maar niks gevonden over dit specefieke probleem, heeft iemand links / tips?

Verwijderd

ADO is niet noodzakelijkerwijs sneller dan DAO voor een Access database, maar ADO is wel makkelijker over te zetten tussen verschillende databases.

Ik ben me niet bewust van tools die het omzetten automatisch doen, dus ik denk dat je toch met het handje zult moeten converteren, als dat je keuze is.

HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:42 schreef MrX het volgende:
ADO is niet noodzakelijkerwijs sneller dan DAO voor een Access database, maar ADO is wel makkelijker over te zetten tussen verschillende databases.
Dit is toch echt wat ik een paar keer voorbij heb zien komen in verschillende topics. /me zoekt wel een keer na.
Ik ben me niet bewust van tools die het omzetten automatisch doen, dus ik denk dat je toch met het handje zult moeten converteren, als dat je keuze is.

HTH :)
Als het alleen maar "makkelijker" is dan ben ik dit niet van plan, anders heb ik geen probleem om het met de hand te converteren.

maar :O nu eerst :z

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Als het werkt..... Laat het dan lekker zo. Als je met DAO alles kunt wat je nodig hebt zie ik geen reden om er zoveel tijd in te stoppen om alles naar ADO over te zetten.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Afgezien van het feit dat ik het eens ben met de rest hiero dat je je project lekker in DAO moet laten staan ('t werkt toch), hier een link die je misschien kan helpen:

http://www.vbsquare.com/databases/begado/

succes ermee

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.