Tja, goede 3d drivers zijn er naar mijn weten nog niet voor de Ati kaarten. Dus wat dat betreft heb je idd meer aan de nVidia kaarten. Maar ik snap eigenlijk je punt niet helemaal...
Verwijderd
Volgens mij doet OpenGL het gewoon onder Linux.
Met de oude Radeon kaarten en de nieuwen; 7500 en 8500.
Ik heb wel begrepen dat sommige features nog niet goed ondersteund worden, maar ik zou niet weten welke (TV-Out?).
Maar 3D OpenGL werkt.
Ik heb wel begrepen dat sommige features nog niet goed ondersteund worden, maar ik zou niet weten welke (TV-Out?).
Maar 3D OpenGL werkt.
Volgens jou? Zou jij een link kunnen geven waar uit dat blijkt? ZOdat ik m'n Radeon toch niet hoef te verkopen / ruilen voor een GforceOp woensdag 06 februari 2002 22:51 schreef MarcelP het volgende:
Volgens mij doet OpenGL het gewoon onder Linux.
Maar 3D OpenGL werkt.
Zelf nog niet geprobeerd, maar:Op woensdag 06 februari 2002 22:58 schreef Scarecrow het volgende:
[..]
Volgens jou? Zou jij een link kunnen geven waar uit dat blijkt? ZOdat ik m'n Radeon toch niet hoef te verkopen / ruilen voor een Gforce
PDF'je over Alternate OS'es en ATi
Gevonden via Google / ATi site
Ik zou het gewoon proberen, als je eenmaal een Radeon8500 hebt, wil je niet meer lager in performance
Met een beetje zoeken ben ik een tool tegengekomen om tvout met ATI rageMobility kaarten in te stellen, voor m'n laptop.
http://www.stud.uni-hamburg.de/users/lennart/projects/atitvout/
Het lijkt me dat dat tooltje ook om te bouwen is voor andere kaarten (zal wel niet zo makkelijk zijn, maar goed).
De maker refereert wel aan de mogelijkheid daartoe, en ook de GATOS site heeft een lijst met tools waar je wellicht wat mee kan.
Overigens kun je op de GATOS site aangepaste ATI drivers vinden die meer doen dan de standaard ATI drivermodules in Xfree86 4.2.0...
http://www.stud.uni-hamburg.de/users/lennart/projects/atitvout/
Het lijkt me dat dat tooltje ook om te bouwen is voor andere kaarten (zal wel niet zo makkelijk zijn, maar goed).
De maker refereert wel aan de mogelijkheid daartoe, en ook de GATOS site heeft een lijst met tools waar je wellicht wat mee kan.
Overigens kun je op de GATOS site aangepaste ATI drivers vinden die meer doen dan de standaard ATI drivermodules in Xfree86 4.2.0...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Reken daar maar niet op, ATI laat linux volledig links liggen, ze gaan ervan uit dat de opensource DRI drivers wel voldoende zijn, of die drivers dezelfde snelheid kunnen halen als de nvidia drivers is maar de vraag..ik heb zelf geen ati kaart maar op veel support fora/news groups blijkt wel dat er veel problemen mee zijn..
Daarnaast is ati's opengl support niet zo erg goed, dus zelfs als ze drivers zouden hebben voor linux (hiermee wil ik niet zeggen dat de DRI drivers dezelfde problemen hebben) dan zou de opengl snelheid achterblijven..
ATI is nu wel lid geworden van de opengl groep, misschien dat ze eindelijk het voordeel inzien van opengl tov dx
Daarnaast is ati's opengl support niet zo erg goed, dus zelfs als ze drivers zouden hebben voor linux (hiermee wil ik niet zeggen dat de DRI drivers dezelfde problemen hebben) dan zou de opengl snelheid achterblijven..
ATI is nu wel lid geworden van de opengl groep, misschien dat ze eindelijk het voordeel inzien van opengl tov dx
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Ik gebruik zelf een gewone radeon met 32 Mb.
Deze werkt met direct 3D = OpenGL.
Voor wat frames/sec van een radeon 7500:
http://www.mail-archive.com/cooker%40linux-mandrake.com/msg52787.html
En voor de status van het dri project:
http://dri.sourceforge.net/status.phtml
Deze werkt met direct 3D = OpenGL.
Voor wat frames/sec van een radeon 7500:
http://www.mail-archive.com/cooker%40linux-mandrake.com/msg52787.html
En voor de status van het dri project:
http://dri.sourceforge.net/status.phtml
Je bedoelt waarschijnlijk direct 3D =! OpenGL, direct3d is namelijk heel anders dan ogl, en ati heeft zich altijd gefocust op direct3dDeze werkt met direct 3D = OpenGL.
Direct Rendering Infrastructure > DRI
Ik haal in linux (met mn gf1 ddr) meer fps dan ik in windows haal...sim-pel
jeuj, ff 3 seconden extra door opnieuw make install te doen voor je nvidia kernel moduleThe radeon works out of the box and of course you know that with nvidia
you have to rebuild for each new kernel you install.
echt een reden om een nieuwe kaart te kopen
Verwijderd
Er zijn 3d drivers voor de 8500 in de maak (zonder T&L) die zijn bijna klaar en wachten op goedkeuring van ATI. ATI geeft alle specs van het 3d gedeelte onder een NDA aan developers, dus ze helpen wel mee! Voor de 7500 zijn ze nu aan T&L code bezig.
Persoonlijk wacht ik tot de 8500-drivers in de CVS staan voordat ik er eentje ga kopen (Dan wel met 128MB
). Als je niet weet hoe je CVS gebruikt en/of handmatig moet patchen is de 8500 redelijk waardeloos voor je. (Ik trek voorbarige conclusies uit je keus voor RH en SuSE)
Persoonlijk wacht ik tot de 8500-drivers in de CVS staan voordat ik er eentje ga kopen (Dan wel met 128MB
Verwijderd
Oh, 
Ik bedoelde met direct 3D ook dri.
Ik dacht helemaal niet aan directX.
Hmm, en zou het niet zo zijn dat de radeon 8500 en 7500 gesupport worden door de radeon kernel module, maar dat extra features nog toegevoegd moeten worden? En dat die dus in CVS zitten?
Ik bedoelde met direct 3D ook dri.
Ik dacht helemaal niet aan directX.
Hmm, en zou het niet zo zijn dat de radeon 8500 en 7500 gesupport worden door de radeon kernel module, maar dat extra features nog toegevoegd moeten worden? En dat die dus in CVS zitten?
naja als je m wilt ruilen tegen me leadtek gf3ti200 128MB mot je maar een gil geven 
--edit
Hangt wel een beetje van je 8500 af natuurlijk
--edit
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Had dat eerder gezegt, had ik gedaan.Op donderdag 07 februari 2002 17:28 schreef GekkeR het volgende:
naja als je m wilt ruilen tegen me leadtek gf3ti200 128MB mot je maar een gil geven
--edit
Ik heb de bestelling van m'n radeon nog kunnen annuleren. En dat heb ik dus gedaan omdat ik het maar een hoop geouwehoer vind met ATI en Linux.
En ik heb nu dus die Geforce II gts, en dat draait goed (worship nvidia)
Dus heb ik gelukkig nog een nvidia chipset kunnen kiezen: een Geforce III ti200 (was even duur)
He jammer (t was ook allemaal te mooi om waar te zijn
) 
Naja iemand anders dan ?
--edit
Ik had m zelf wel omgeruild voor de 8500 als ik me bonnetje nie had weggedaan (dom dom dom), 2 dagen geleden nu.
Daarom was dit gewoon god sent
maja god giveth and taketh away ofzo
Naja iemand anders dan ?
--edit
Ik had m zelf wel omgeruild voor de 8500 als ik me bonnetje nie had weggedaan (dom dom dom), 2 dagen geleden nu.
Daarom was dit gewoon god sent
maja god giveth and taketh away ofzo
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Verwijderd
Wat klopt daar niet met elkaar? Denk je dat die driver developers zo de source van die driver online mogen zetten? Waar is die NDA dan voor?Op donderdag 07 februari 2002 16:38 schreef _minion het volgende:
Er zijn 3d drivers voor de 8500 in de maak (zonder T&L) die zijn bijna klaar en wachten op goedkeuring van ATI. ATI geeft alle specs van het 3d gedeelte onder een NDA aan developers, dus ze helpen wel mee! Voor de 7500 zijn ze nu aan T&L code bezig.
Persoonlijk wacht ik tot de 8500-drivers in de CVS staan voordat ik er eentje ga kopen (Dan wel met 128MB). Als je niet weet hoe je CVS gebruikt en/of handmatig moet patchen is de 8500 redelijk waardeloos voor je. (Ik trek voorbarige conclusies uit je keus voor RH en SuSE)
Verwijderd
Ik heb zelf een voodoo 3 3500TV gehad die was echt perfect maar die trekt het niet echt met de nieuwe spellen en OS'en. 2 Maanden een geforce 3 ti200 gehad beeld kwaliteit was niet echt alles (no name kaartje) werkte voor de rest goed. 2 dagen een werkende ATI 8500 gehad toen viel de kooler er van af (echt waar de twee komponenten hars waar die kooler mee was vast geplakt was niet van de goede verhouding lees nog vloeibaar) en brande dat kut ding door toen ik op een oor lag. Ik terug met dat ding naar de winkel zegt computerland utrecht "dat ding valt er toch niet zomaar van af". Dus ik eis een nieuwe of m'n geld terug. Maar nee hoor moeten ze terug stuuren naar ati. Nee dat is leuk een kaart die 2 dagen heeft gewerkt. Ik heb mijn rekening nummer achtergelaten en krijg mijn geld terug zodra ATI zecht dat het hun fout is. Dit valt mij toch zwaar tegen die ati kaarten die drivers zijn echt BAR slecht.
Conclusie:
Omdat er wordt beweert dat ati goed overclockt en vergelijkbare framerates haalt met geforce is dat nog geen reden om de kaart te kopen. Ik heb nog nooit zo'n slechte kaart gehad sinds mijn s3 savige. Ik ga dus ff afwachten wat de geforce 4 gaat doen en die ga ik dus mooi niet bij computerland kopen.
P.S. off topic Computerwinkels die zeggen dat ze no nonsence zij of een hoop computerverstand hebben (alternate) heb ik vreemd genoeg altijd gezeik mee. De volgende computer winkel waar ik iets ga kopen is er een die niet overzich zelf opschept.
Conclusie:
Omdat er wordt beweert dat ati goed overclockt en vergelijkbare framerates haalt met geforce is dat nog geen reden om de kaart te kopen. Ik heb nog nooit zo'n slechte kaart gehad sinds mijn s3 savige. Ik ga dus ff afwachten wat de geforce 4 gaat doen en die ga ik dus mooi niet bij computerland kopen.
P.S. off topic Computerwinkels die zeggen dat ze no nonsence zij of een hoop computerverstand hebben (alternate) heb ik vreemd genoeg altijd gezeik mee. De volgende computer winkel waar ik iets ga kopen is er een die niet overzich zelf opschept.
Hier een radeon 8500 gebruiker en OOK onder linux, no probs met de performance tot nu toe, maar ik speel dan ook geen games onder linux (wine wil niet lukken en speel alleen CS). Verder haar scherp beeld onder X, beter dan in windows als ik eerlijk ben.
Gewoon spullen
Ach, ik zou iig ff wachten op de gf4 4200, sneller en goedkoper dan de 8500 en betere support..
Dat ati onder een NDA informatie geeft aan DRI developers is wel leuk, maar daardoor ontbreekt het wel aan support van ati, ik ben persoonlijk ook niet zo blij met de closed source drivers van nvidia, maar ze presteren wel supersnel en werken meteen in 3d
Als ati linux drivers had gehad had ik heel waarschijnlijk al een 8500 gehad, nu ga ik toch maar voor de gf4 ti 4200/4400
Ik ben benieuwd of ati de r300 al op de cebit zal laten zien
Dat ati onder een NDA informatie geeft aan DRI developers is wel leuk, maar daardoor ontbreekt het wel aan support van ati, ik ben persoonlijk ook niet zo blij met de closed source drivers van nvidia, maar ze presteren wel supersnel en werken meteen in 3d
Als ati linux drivers had gehad had ik heel waarschijnlijk al een 8500 gehad, nu ga ik toch maar voor de gf4 ti 4200/4400
Ik ben benieuwd of ati de r300 al op de cebit zal laten zien
Pagina: 1