Toon posts:

Goede airflow d.m.v extra slotcooler + pics

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He

Toen ik net mijn nieuwe pc had, zie specs onder, had ik enorme temperaturen. cpu 63 en heter, het koelblok en de kast van binnen was letterlijk een sauna :( Nu ben ik eens wat aan het experimenteren gegaan met coolers fans extra. Nou wou ik niet al te veel lawaai hebben omdat ik in een studio zit. maar wel flinke cooling voor wat oc ruimte. (en games) Nu doormiddel van een extra slotcooler en wat experimenteren heb ik heel veel succes gehaalt + ruimte voor oc met vrijwel standaard spul. en dit d.m.v een goede airflow. Nu ben ik benieuwd wie ook goede ideen hierover heeft of dit ook wel heeft gedaan.

Hier de pics : vette airflows

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Ahum, die pics van je doen het niet....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:04 schreef themaxter het volgende:
Ahum, die pics van je doen het niet....
is al gefix

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Ziet er goed uit!

* InSPiRE gaat zijn oude slot cooler ook maar weer eens van stal halen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:11 schreef rAcEr het volgende:
Ziet er goed uit!

/me gaat zijn oude slot cooler ook maar weer eens van stal halen
En het mooie is het werkt nog goed ook !! :) :)

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:14
ja wel grappig

Verwijderd

zal moeilijk plaatsen worden met een slot a cpu

Verwijderd

Ik heb meer vertrouwen in de conventionele manier van koelen: voor air in; achter air out.

Verwijderd

wel veel fans.... en die iceberg slotcooler heb ik ook gehad, maar echt veel airflow geeft ie niet. Ik ga zelf liever voor 2 12 cm fans op 5 of 7 volt. (De papst 4412/2 die ik nu heb, hebben op 5V nog veeeeel flow en zijn mij iets te lawaaierig. Bij mijn huisgenoot heb ik er 1 in gebouwd in het dak -> hele case cool en stil :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
je kan beter de intake fan onderin je kast doen en dan achter de outtake fans.. dit omdat warme lucht stijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:15 schreef t-1o0oo0o het volgende:
zal moeilijk plaatsen worden met een slot a cpu
licht er natuurlijk aan of die horizontaal zit of vertical

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 22:15 schreef jackmcfox het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de conventionele manier van koelen: voor air in; achter air out.
en onder in boven uit :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Lekker slim, je slotkoeler zuigt warme lucht eruit die je vervolgens door je achter fan naar binnen laat zuigen, waarna dezelfde (al opgewarmde lucht dus) op je CPU word geblazen. Dit moet effectiever kunnen lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:16 schreef Black_Adder het volgende:
je kan beter de intake fan onderin je kast doen en dan achter de outtake fans.. dit omdat warme lucht stijgt.
Dit was in eerste instantie ook mijn gedachte maar uiteindelijk gaf dit toch het beste resultaat. ongeveer 5/6 graden cooler

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:11
lijkt me ook beetje raar om voor onderin een outtake fan te hebben...
Ook teken je de rode pijltjes naar beneden?
Wil je er een wind tunnel van maken ofzow?

Verwijderd

ik vindt het persoonlijk niet echt logish opgesteld. Je hebt boven een intake fan, en die slotcooler is naar buiten. meestal wordt dit andersom gedaan, dit vanwege het feit dat warm lucht naar boven stijgt. probeer het anders is om te draaien, misschien helpt het wel?

edit: laat maar dus, was te snel. die 5/6 graden, dat is zeker van je cpu. aangezien die intake fan daar heel dichtbij zit, zal daarom wel dat 5/6 graden verschil zijn. hij krijgt nu continu frisse lucht. Voor je gehele systeem is volgens mij andersom beter

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:18 schreef skyrolfer het volgende:
ik vindt het persoonlijk niet echt logish opgesteld. Je hebt boven een intake fan, en die slotcooler is naar buiten. meestal wordt dit andersom gedaan, dit vanwege het feit dat warm lucht naar boven stijgt. probeer het anders is om te draaien, misschien helpt het wel?
ho ho ho allemaal, ik snap wel wat jullie bedoelen maar toch heb ik op deze manier de beste rusultaten weten te behalen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:18 schreef skyrolfer het volgende:

edit: laat maar dus, was te snel. die 5/6 graden, dat is zeker van je cpu. aangezien die intake fan daar heel dichtbij zit, zal daarom wel dat 5/6 graden verschil zijn. hij krijgt nu continu frisse lucht. Voor je gehele systeem is volgens mij andersom beter
in eerste instantie gaat het ook om de cpu maar ik zit te denken om in de zijkant van de kast een gat te maken en daar een fan te plaatsen :)]
]
maar dan in of uit ??????

Verwijderd

Als je een stel goede (evt. stille) koelers koopt en die op de conventionele manier opstelt dan ben ik er zeker van dat je betere resultaten behaalt dan nu. :)

Verwijderd

Je kan natuurlijk een "suckhole" boven de CPU plaatsen als extra cooler.

Oftewel: voor een cooler in (80mm) achter een cooler uit (80mm) en dan zet je bijv. een 60mm boven je CPU (ook uit). En schrap die slotfans: die maken veel meer lawaai an een paar goede coolers.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:23 schreef jackmcfox het volgende:
Je kan natuurlijk een "suckhole" boven de CPU plaatsen als extra cooler.
hoe bedoel je dit precies ?

Verwijderd

zie edit.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 22:15 schreef jackmcfox het volgende:
Helemaal mee eens, mijn AMD XP 1800+ blijft stabiel op 46 graden tijdens het grazen. Ik heb een Antec SX1030B kast, dus tis een kwestie van een fan aan de voorkant klikken en aan de achterkant. Voorkant zuigt koude lucht (vloer-niveau) over de harde schijf en langs de processor (zielige Cooler Master DP5-6I31A) en de achterkant fan (bovenin, naast de processor) zuigt de warme lucht direct af. Kortom 4 fans (2 casefans, 1 cpu, 1 voeding) en genoeg koeling (voor het moment).
Binnenkort de coolermaster vervangen (maakt 80% van de herrie in m'n kast) en Arctic Silver gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga weer eens testen en zet mijn resultaten hier straks weer neer, bedankt voor de tips zo ver ! :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:31
mm.. mijn GF2ti heb op de onderkant zeg maar een heatsink en koeler. heeft het niet meer zin om zo'n slotkoeler op de achterkant van de gfxcard te zetten???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de fan voor als intake en de fan boven de cpu als outake, en zie onder de resultaten.

De cpu is nu warmer en het moederbord cooler

resultaten

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:34 schreef MaxKeyner het volgende:
mm.. mijn GF2ti heb op de onderkant zeg maar een heatsink en koeler. heeft het niet meer zin om zo'n slotkoeler op de achterkant van de gfxcard te zetten???
zoals je aan de pics kunt zien heeft mijn gf dat niet nodig, en het ging me om de cpu niet om de vga kaart

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 22:17 schreef Sick Nick het volgende:
Lekker slim, je slotkoeler zuigt warme lucht eruit die je vervolgens door je achter fan naar binnen laat zuigen, waarna dezelfde (al opgewarmde lucht dus) op je CPU word geblazen. Dit moet effectiever kunnen lijkt me...
zeker weten dat dit ander moet kunnen
en die 5 mini fannetje van je intake stelt ook niet veel voor wat zijn die dingen 40 mm
oftewel wat een vette airflow zeg

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:46 schreef klikodog het volgende:

[..]

en die 5 mini fannetje van je intake stelt ook niet veel voor wat zijn die dingen 40 mm
zijn we hier om te bokken of om te helpen laten we topic een topic houden en ziek niet zo

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 22:46 schreef klikodog het volgende:

[..]

sorry dat ik dit zeg, maar als je die jongen geen tip kan geven, zeg dan gewoon niks. hier heeft ie natuurlijk niks aan. no flame intended

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 22:49 schreef skyrolfer het volgende:

[..]

sorry dat ik dit zeg, maar als je die jongen geen tip kan geven, zeg dan gewoon niks. hier heeft ie natuurlijk niks aan. no flame intended
Mee eens!
Die vijf kleine fans voegen echter erg weinig toe. Z'n verwoording was scheef, maar de informatie niet. :)

• 418O2
[b]Op woensdag 06 februari 2002 22:49 schreef skyrolfer het volgende in zijn sig:

ECS K7S5a, XP 1600+@1900+(1400@1575), alpha 8045 met enermax fan, 256 DDR, geforce 2 mx-400(200:365@250:415), 40gb maxtor 7200 rpm, enermax 350 W
offtopic:
Sorry, maar hoe heb je je cpu kunnen overclocken op dit board? Kan je me misschien via mail oid contacten? Kon nl. nix in je profile vinden

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 22:49 schreef yardcure het volgende:

[..]

zijn we hier om te bokken of om te helpen laten we topic een topic houden en ziek niet zo
ik bok niet ik constateer wat een vette airflow is het namelijk zeker niet
slotkoeler gooit warme lucht er uit de fan er boven zuigt het er weer in ???
en aan de voor kant onder in warme lucht er uit ?? en dan er weer in door je bay koelers ik begin het steeds minder te snappen

maar ik moest advies geven anders word iedereen weer nerveus
draai de fan bij je cpu om word dus een out take
draai de fan voor onder in je kast om intake wel het rooster weg dremelen natuurlijk
en plaats 1 extra fan in het dak van je pc tussen je voeding en je brander out take
doe er evt een 92 mm fan aan de zijkant terhoogte van je cpu
dan lijkt het meer op een vette airflow

onder druk werkt beter als over druk
warme lucht stijgt op
en bay koelers het stelt niet veel voor

• 418O2
hij zuigt geen goede lucht aan dan want er hangen onwijs veel kabels voor. dus dan zuigtie alleen kabels aan denk ik :S

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 00:19 schreef MaxKeyner het volgende:

[..]

offtopic:
Sorry, maar hoe heb je je cpu kunnen overclocken op dit board? Kan je me misschien via mail oid contacten? Kon nl. nix in je profile vinden
kijk hier maar eens.... http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477
Pagina: 1