• _mitch_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-02 19:13
Ik ben op zoek naar een cd-receiver met mp3 functionaliteit. Deze moet in m'n nog te ontvangen leasebak komen (Golf).
Het moet allemaal niet veel gekker dan zo'n € 500 worden wat mij betreft. Een budget speler met beperkte mogelijkheden, kwalitatief minder geluid en een matige afwerking/uiterlijk zoek ik niet meteen, maar sta open voor goeie opties ;)

Misschien zijn er mensen met ervaringen of aanraders bij het kopen van een nieuwe autoradio met mp3 functionaliteit?

Vertel, vertel :) en anders... doe je voordeel met mijn verhaal hieronder ;)

...

De autoradio markt kent steeds meer cd-receivers met mp3 weergave mogelijkheden. De prijzen voor deze spelers zijn wel vaak veel hoger dan een vergelijkwaardig product zonder mp3 ondersteuning. Dit komt deels door het "nieuwe" voor de carhifi-markt en deels door het winstbejag van de verschillende fabrikanten.

Voor een fatsoenlijk ogende, kwalitief hoogstaande radio met goeie geluidskwaliteiten en veel mp3 functionaliteit is er een aantal opties, o.a.:
- JVC KD-SH99
- ALPINE CDA-7878
- KENWOOD Z-828
- CLARION DXZ-815MP

waarbij de bovenstaande JVC vooralsnog met het oog op de prijs (NL € 500, US $ 300) en uiterlijk een uitstekende keus lijkt.

(
o.a. niet vermeld:
- AIWA CDC-MP32 o.a.
- JENSEN MP5010 o.a.
- ROCKFORD FOSGATE RFX9000 o.a.
- SONY CDX-MP450X
)

Ik heb de hdd mp3 spelers voor in de auto niet vermeld. Dat is weer geheel wat anders.

Nog een paar goeie sites:
http://www.carreview.com/
http://www.mp3car.com/

Greetz

Mitch.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 22:40
Ik weet niet wat je budget is, maar je zou ook even naar de Lenco kunnen kijken, er loopt ook een topic over lenco autoradio, mini review

Hij is aanzienlijk goedkoper, en imo ziet hij er erg strak uit :9~

• _mitch_
Ik heb m'n budget toegevoegd en die lenco lijkt idd op het oog prima, maar ik kan me niet voorstellen dat het geluid kwalitatief op eenzelfde niveau ligt gezien het prijsverschil en het gegeven dat lenco niet echt bekend is :?

• freggel
Op woensdag 06 februari 2002 22:07 schreef _mitch_ het volgende:
Ik heb m'n budget toegevoegd en die lenco lijkt idd op het oog prima, maar ik kan me niet voorstellen dat het geluid kwalitatief op eenzelfde niveau ligt gezien het prijsverschil en het gegeven dat lenco niet echt bekend is :?
Uhhhhhh, 'k weet niet hoe stil je auto is, maar ik denk dat als je heet over een goede versterker laat lopen, je er niet zoveel van zal merken, de kwaliteit zal wel goed zijn, alleen is het uitgangsvermogen van de Lenco niet zo hoog. Dus een oplossing kan dan (als je een audiofiel bent, of je gewoon erg veel herrie in je auto wilt) een versterker zijn.

• _mitch_
Ik ben niet echt op zoek naar een hoop herrie in m'n auto, maar dat wat ik hoor moet wel goed zijn. Verder moet de radio kwalitatief goed zijn want ik steek er m'n eigen centen in (buiten lease) en goed smoelen :P

Maar een versterker kan een brakke radio toch niet verbloemen?

• freggel
Nee, dat niet. Maar een goede radio hoeft niet altijd een hoop geluid te produceren. maw, zware speakers op een radio met bijv. 20 Watt, klink waarschijnlijk voor geen meter. Een versterker kan dat oplossen.
Zelf had ik nl een Pioneer met MD :9~ en 4x45 watt mosfet en 2x 350 watt speakers (max). Zonder een versterker klonk dit wel aardig, maar met........ wow. Een wereld van verschil. (Jammer genoeg de versterker kortgesloten |:( stom!!)

* freggel heeft btw nu een autoradio met een mini-jack ingang en gaat daar een DAP player of een Archos 6000 aan knopen :9~

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ligt erg veel aan de speakers die je koopt wat voor kwaliteit je uitblaast...
ik heb zelf een kenwood kdc-mp6090r (ook mp3) op een Boston set en dat klinkt gewoon erg strak... speakers kostten meer als de radio, maar goed dan heb je ook wat...

trouwes, move-->AV ?

¯\_(ツ)_/¯

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je een leuke budget mp3 speler in je car wilt:
de Kingstech bij eynstein, staat een review van op de frontpage op t.net

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 13:59

CasGas

.

bij gistron verkopen ze een aiwa cd/mp3 speler voor € 385,-

Over de kwaliteit e.d. weet ik niks maar het is niet duur, misschien dat je er wat aan hebt :?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• _mitch_
Speakers zijn belangrijker dan de radio. Een versterker zorgt ervoor dat je radio er niet zo toe doet. En meer van dit soort advies...

Wat is wijsheid? welke speakers, welke versterker?

:?

• freggel
Op donderdag 07 februari 2002 20:47 schreef _mitch_ het volgende:
Speakers zijn belangrijker dan de radio. Een versterker zorgt ervoor dat je radio er niet zo toe doet. En meer van dit soort advies...

Wat is wijsheid? welke speakers, welke versterker?

:?
Wat is idd wijsheid? Ik denk dat dat erg persoonlijk is en dat dat hoofdzakelijk ligt aan de hoeveelheid euro's die je er voorover hebt. Kijk eens bij Remco Carstereo,zij hebben altijd wel leuke dingen voor niet al teveel euro's. Ik heb er een versterker gekocht, een submerk van Caliber, en die was :9~ qua geluid, en niet duur. :)
Pagina: 1