2U 19" rack, cooling?

Pagina: 1
Acties:

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55
Het plan is om een 19" server aan te schaffen, van 2U hoog, 19" Antec 2U20ATX250.

Zit alleen nog met een vraagje.
Er komt een AMD XP of AMD Athlon in, en nu worden die dingen vrij warm, kan ik hierop een normale cooler doen?
zoals coolermaster? of zijn hier speciale coolers voor?
ook omdat 2U (~9 cm? ) niet erg hoog is. Het zou wel passen, mijn coolermaster blijft ook nog onder de 9 cm...

En wat als ik nu bijv geen 2U maar een 1U server zou nemen,
die zou dus ~4.5 cm hoog zijn, hoe zit het dan met de cooling?

Heb nog nooit met 19" servers gewerkt, dus is ook nog allemaal veel uitzoeken enzo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

Bedoel je van die pizzadozen ?
Daar kunnen echt geen koelers in

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 18:34
uhm...
neem een pentium xeon :)
of een pentium 4 2,2ghz zodra hij iets betaalbaarder wordt
ik weet niet wat je budget is maar ik zou echt voor de pentium 4 northwood gaan of de pentium Xeon

dual amd athlon MP is trouwens ook :9~

• Morph666
  • Laatst online: 07-04 18:34
Op woensdag 06 februari 2002 22:02 schreef babylon5 het volgende:
als je niks zinnegs te zeggen heb rot dan op<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Gelieve dat op jezelf toe te passen.
Als je niet blij wordt van iemands post of hem niet snapt kun je die persoon zelf benaderen of eventueel contact opnemen met een crewlid (bijv. via SU), niet hier een thread gaan verzoeken met dit soort scheldpartijtjes.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Nakebod
Ok, hoe koel jij het dan?
Erg nuttig reply..

Als je bijv met oplossing komt hoe het dan wel zou kunnen, dan zeg ik, ok, daar heb ik wat aan, hier kan ik dus nie veel mee..

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op woensdag 06 februari 2002 22:04 schreef Morph666 het volgende:

[..]

als je niks zinnegs te zeggen heb rot dan op
Nou nou nou, kom op mensen, doe even rustig... Lijkt me nergens voor nodig...

Mah goed...

Ik heb hier een 2u kastje staan (Svec, jawel ;)) met dual P3... Er kunnen gewone coolers in, das geen probleem... Ik zou in geval AMD wel een zware cooler nemen.

Als je de Riser card hebt gezien, dan zul je zien dat er een gaatje inzit aan de bovenkant, perfect om nog een 6cm fan in te monteren. Ik heb er Delta 60HP inzitten, en dat gaat erg goed...

Pas als je een 1u kastje overweegt zou ik me om coolers zorgen gaan maken.....
Op woensdag 06 februari 2002 22:03 schreef Morph666 het volgende:
uhm...
neem een pentium xeon :)
of een pentium 4 2,2ghz zodra hij iets betaalbaarder wordt
ik weet niet wat je budget is maar ik zou echt voor de pentium 4 northwood gaan of de pentium Xeon

dual amd athlon MP is trouwens ook :9~
Dit is ietwat zinloos... :) Als je het zou onderbouwen...
Xeon is hardstikke leuk natuurlijk, maar dan heb je het wel over een andere categorie €€€

• Nakebod
Op woensdag 06 februari 2002 22:09 schreef ThaRups het volgende:

Als je de Riser card hebt gezien, dan zul je zien dat er een gaatje inzit aan de bovenkant, perfect om nog een 6cm fan in te monteren. Ik heb er Delta 60HP inzitten, en dat gaat erg goed...

Pas als je een 1u kastje overweegt zou ik me om coolers zorgen gaan maken.....
[..]
Ok, riser card was toch dat ding om de pci sloten te kunnen gebruiken? (Ja, ik heb veel ervaring :P )

En die 1U, ik had al zo een vermoeden dat dat lastig/vrijwel onmogelijk zou worden.
Vandaar ook dat de keus als snel naar een 2U ging, hoewel het 1e id een 1U was.
Vond ook de ruimte nogal beperkt.

Tnx 4 hulp, als goed is weet ik nu genoeg, voorlopig :P

Verwijderd

Ik heb ook een antrec kast gebruikt. Mijn laatste keer dat ik die 19 inch kasten zelf in elkaar zet. De AGP Riser card ging meteen de lucht in(verbrand) en door de koelers in het midden(4x) is het ook kut om de raid snoer ergens fantsoenlijk in te krijgen. Het beste kan je dan nog een 4U nemen maar dat neemt weer zo veel plaats in in een rack...

• Nakebod
Owz, dus , hijs wel ruim, maar door de fans lastig kabels te verwerken?
Ik ben nog steeds wel zoekende enzo, maar ik blijf wel bij 2U.
Welk merk + type gebruik je nu dan/is aan te raden?
Vergelijken kan nooit kwaad ;)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In een 2u case kan prima een forse koeler. Standaard zitten er bij de P-IV ook flinke koelers, dat past. Het mooie van die 2u kasten is dat ze meestal een flinke airflow hebben door hun afmetingen en aantal fans, dus ik denk dat het wel goed komt met een redelijke koeler. Kijk dus vooral naar je in- en outtake fans.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Als je kasten hebt van evserv.com daar zitten koelers bij inbegrepen... echter wel voor p3, en niet voor athlon.. hoewel ze ook wel athlon modellen hebben tegenwoordig.. combinatie van Tyan mobo's met evserv kasten werkt perfect!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een rackmount van goede kwaliteit is normaal gesproken voorzien van minimaal 2 of 3 8cm koelers. De airflow in de kast zal dus wel ok zijn.

Je hebt geen bijzondere koeling nodig om een Athlon XP in een 2U rack te koelen, maar zorg wel voor goede koelers. Het koelblok mag niet te hoog zijn omdat de ventilator dan nauwelijks lucht van bovenaf kan aanblazen (dat is een praktijk wat we in de praktijk zijn tegengekomen bij een dual Athlon server van Tweakers.net).

Eventueel kun je de koeler eigenhandig modden door een fan tegen de zijkant van de heatsink te schroeven/lijmen, zodat de lucht er niet alleen van bovenaf wordt ingeblazen maar ook aan één van de kanten geforceerd uitgeblazen wordt.

Ik zou trouwens gewoon een PCI videokaart gebruiken, dat lijkt me wat handiger dan een AGP kaart met een AGP riser.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zelfs de ervaring dat er fouten onstaan in die AGP/flex-risers. Ook ervaar ik dat pci-videokaartjes niet zo goed te verkrijgen zijn als een AGP-tje. Wie weet er waar nog 4mb pci kaartjes voor € 25,- te verkrijgen zijn?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 00:02 schreef twixx het volgende:
Ik heb zelfs de ervaring dat er fouten onstaan in die AGP/flex-risers. Ook ervaar ik dat pci-videokaartjes niet zo goed te verkrijgen zijn als een AGP-tje. Wie weet er waar nog 4mb pci kaartjes voor € 25,- te verkrijgen zijn?
[spam]
www.alternate.nl ;)
[/spam]

edit:

Sparkle SP6326 (Retail)

Prijs incl. BTW: EUR 29.00

Prijs excl. BTW: EUR 24.37

Type: PCI

Chipset: SiS 6326

DAC (MHz): 175

------------------------
Resoluties:

640x480 16 mjn 120Hz
800x600 16 mjn 120Hz
1024x768 16 mjn 120Hz
1152x864 16 mjn 85Hz

Geheugen: Aantal: 8 MB
Type: SDRAM

Uitgangen: VGA

Drivers: Windows 3.11
Windows 95
Windows 98
Windows Millenium Edition
OS/2

:9

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik heb ergens een Athlon 1200 draaien in een 1u kast (die van antec), wel tegen een vrij hoge temperatuur (+70°). Die draait nu al 200 dagen zonder problemen.

Het heeft me wel wat tijd en geld gekost om een goede cooler te vinden (en spijtig genoeg ben ik het merk kwijt nu :( ), maar ik kan dit nog wel eens opzoeken als je wilt.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier een testje van zeven low-profile koelers:

http://www.tweakers.net/nieuws/19720?highlight=1u+koeler
Pagina: 1