Chello spliier voor kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Weet iemand of je deze ook in de winkel kunt kopen want ik heb nu steeds storing op mijn tv beeld als ik aan het internetten ben en dat schijnt aan de splitter te liggen. Hij is er ook niet op de correcte manier op gezet omdat de aansluitingen niet helemaal klopten en chello zou me een goede splitter toesturen maar dat duurt nu al 2 maanden en ik wil wel eens normaal tv kunnen kijken.

Ik heb zo'n klein aluminium splittertje met aan 1 kant een soort schroefaansluiting voor de kabel en aan de andere kant een gewone coax aansluiting.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 21:50 schreef ErikH het volgende:

Ik heb zo'n klein aluminium splittertje met aan 1 kant een soort schroefaansluiting voor de kabel en aan de andere kant een gewone coax aansluiting.
als dat ding dus maar 2 aansluitingen heeft is het GEEN splitter .. maar een verloopstekker van F naar IEC
Als het wel een splitter is is het zeer waarschijnlijk niet geschikt voor je doel. Ik zou toch kontakt zoeken met Sjellow.
Die dingen worden trouwens gemaakt door Tratec ; http://www.tratec.net/index2.htm , bij company info staat het adres

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zul je niet gauw vinden in de winkels, het is nl een 2weg splitter. Normale splitters laten het upload verkeer niet door.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
kheb het opgelost door 2 gender changers voor caox te kopen. Nu werkt alles wel goed maar ik vind wel dat chello het gewoon goed had moeten doen en service had moeten leveren.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Dat ding wat Chello gebruikt, (en waar zo mooi "Engineered by Tratec") op staat, is in weze gewoon een 2weg verdeler... Enige verschil is dat ie 1 IEC uitgang heeft, en 1 F-uitgang, die schroefuitgang dus... Dit is gedaan om te voorkomen dat de stekker van je Chello modem er zomaar uitflikkert... ;)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Ik heb van Chello een 3-weg spliter gekregen, er staat op tratec cable modem optimiser. Er zijn dus 3 uitgangen data in/out, tv, radio.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:51 schreef Mark_640 het volgende:
Dat ding wat Chello gebruikt, (en waar zo mooi "Engineered by Tratec") op staat, is in weze gewoon een 2weg verdeler... Enige verschil is dat ie 1 IEC uitgang heeft, en 1 F-uitgang, die schroefuitgang dus... Dit is gedaan om te voorkomen dat de stekker van je Chello modem er zomaar uitflikkert... ;)
Dat 'ding' filtert wel degelijk en is dus niet (slechts) een verdeler : 1 uitgang (schroef, F-connector) freq. tot ~ 40mHz; 1 uitgang 40-860 Mhz als er 2 uitgangen zijn en 40-80 & 150-860 mHz (voor TV) + een uitgang 70-140 mHz (radio)

Dus 2 uitgangen : internet + radio/tv
3 uitgangen : internet + radio + tv
(allemaal hebben ze ook nog een ingang natuurlijk)

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

De "Splitter" die gebruikt is, is wel de goede geweest.

Alleen wil het nog wel eens voorkomen, dat er bagger splitters in een partij zitten, en als je dan al een zwak signaal hebt, wat binnenkomt, kun je het met je tv beeld wel shaken.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op donderdag 07 februari 2002 16:09 schreef snars het volgende:

[..]

Dat 'ding' filtert wel degelijk en is dus niet (slechts) een verdeler : 1 uitgang (schroef, F-connector) freq. tot ~ 40mHz; 1 uitgang 40-860 Mhz als er 2 uitgangen zijn en 40-80 & 150-860 mHz (voor TV) + een uitgang 70-140 mHz (radio)

Dus 2 uitgangen : internet + radio/tv
3 uitgangen : internet + radio + tv
(allemaal hebben ze ook nog een ingang natuurlijk)
Waar heb jij mij zien zeggen dat dat ding niet filtert??

Uiteraard filtert dat ding, dat doen alle GOEDE 2weg verdelers, maar niet op de manier die jij hier schetst...

Als er nml. op de F-uitgang alleen signaal zou staan tot ~ 40 MHz, waar haalt je modem dan de downstream vandaan?? Die ligt toch echt boven de 40 Mhz hoor...

Hier bij UPC in regio Eindhoven ligt die nml. op ~ 155 Mhz...

Nog een ander iets, de retourband loopt tot 80 Mhz, effectief gebruikt tot ong. 60 Mhz...

Ok?

edit:

Typo's...

Pagina: 1